Dodaj ogłoszenie o pracy


Znamy pierwszych zawodników konkursu Optifuel Challenge 2015

Konkurs Optifuel organizowany jest w Polsce przez Renault Trucks już po raz siódmy. Warto zaznaczyć, że oryginalna koncepcja tej rywalizacji wywodzi się z Polski. Pierwszy konkurs rozegrano w 2008 roku, zainteresowanie nie słabnie do dziś, a legendarna formuła matematyczna łącząca średnie zużycie paliwa z prędkością przyciąga wielu kierowców pojazdów ciężarowych. Warto przypomnieć, że w konkursie zwycięża kierowca, który testową trasę pokona zużywając jak najmniej paliwa uzyskując jednocześnie wysoką średnią prędkość jazdy. Wszystko z poszanowaniem przepisów Prawa o Ruchu Drogowym. Dzięki temu do uczestników trafia niezwykle ważny przekaz podkreślający główną zasadę szkoły jazdy racjonalnej Renault Trucks: wydajny transport oznacza niskie zużycie paliwa, a jednocześnie sprawną, dynamiczną i bezpieczną jazdę! Wygrywa kierowca, który przywozi do mety kompromis tych dwóch wartości.
W 2015 roku, uczestnicy konkursu poruszają się jednym z trzech identycznych zestawów składających się z ciągnika Renault Trucks T460 (jedenastolitrowy, sześciocylindrowy silnik DTI11 o mocy 460 KM i momencie 2200 Nm) oraz naczepy kurtynowej Wielton. Przewożony ładunek nieznacznie przekracza 22 tony. „Tetka” jest wyposażona w szereg opcji pozwalających wyraźnie obniżać zużycie paliwa. Najważniejszą z nich jest tempomat „SoftCruise” wyposażony w inteligentne wolne koło Optiroll, trzy programy pracy silnika i skrzyni biegów Optidriver, ogranicznik wielkości przyspieszenia oraz asystent ogranicznika prędkości. Dodatkowo, cały skład porusza się na ogumieniu Michelin X-Line oraz równie lekkich co i efektownie wyglądających obręczach Alcoa. W żyłach silnika od chwili jego narodzin płynie olej Total, a nad obniżeniem oporu aerodynamicznego czuwa spojler dachowy z szybką regulacją (bez konieczności używania narzędzi).
Z jedenastu eliminacji lokalnych w Polsce odbyły się już trzy: w Suwałkach, Młochowie pod Warszawą i Białej Podlaskiej. Łącznie, za kierownicą nowych Renault Trucks T zasiadło już 123 kierowców. Wyniki zużycia paliwa są bardzo satysfakcjonujące, szczególnie biorąc pod uwagę trasy, na których jest rozgrywany konkurs.

Finaliści, którzy przeszli do finału polskiego osiągnęli odpowiednio:
- Suwałki: Cezary Kopiczko, firma PTS Cezar, 26,3 dm3/100 km, 63,2 km/h
- Młochów: Mateusz Skrzypek, firma Sped Partner, 24,6 dm3/100 km, 56,3 km/h
- Biała Podlaska: Jarosław Olender, firma Trans-Co, 25,3 dm3/100 km, 55,8 km/h

Jak co roku, sędziowie przy sprawdzaniu wyników posługują się narzędziem Optifuel Infomax. Wszystkie szczegółowe raporty z jazd są rejestrowane i gotowe do dalszej analizy. Przed nami kolejne 8 eliminacji i finały: polski oraz europejski. Tegoroczny poziom jest bardzo wysoki i wyrównany, co pozwala spodziewać się niezwykle zaciętej i emocjonującej rozgrywki na koniec konkursu. Trzymamy kciuki!

(źr. Renault Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.