Dodaj ogłoszenie o pracy


Przyjazna rekrutacja – czyli jak kandydat ocenia rekrutera?

Rekruter pyta i ocenia, kandydat odpowiada i czeka na decyzję – tak wygląda tradycyjny podział ról w procesie rekrutacyjnym. Aż 34 proc. kandydatów źle ocenia kompetencje rekruterów po rozmowie kwalifikacyjnej – wynika z 2. edycji badania Candidate Experience, przeprowadzonego z inicjatywy Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji.

- Rekruter to najczęściej pierwszy przedstawiciel firmy, z którym ma do czynienia kandydat. To, jaki obraz rekrutera pozostanie w pamięci kandydata, może mieć wpływ na późniejsze postrzeganie produktów i usług danej firmy. Dlatego tak istotne jest bieżące i konsekwentne zdobywanie nowych kwalifikacji przez osoby reprezentujące działy HR w firmach. W szczególności mam tutaj na myśli rozwijanie umiejętności w obszarze tzw. sprzedaży i marketingu oferty pracy, którą rekruter powinien odpowiednio zaprezentować podczas prowadzonych rozmów z kandydatem – podkreśla Marcin Sieńczyk, dyrektor zarządzający eRecruitment Solutions, inicjatora Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji.
Zdaniem połowy respondentów drugiej edycji badania „Candidate Experience”, rekrutujący są dobrze przygotowani do spotkań kwalifikacyjnych, 1/3 kandydatów uważa, że brakuje im specjalistycznej wiedzy, zaś 8 proc. badanych twierdzi, że rekruterzy zwykle są nieprzygotowani i nie mają wiedzy na temat specyfiki pracy na stanowisku, na które poszukują pracownika. Powinniśmy posiadać przynajmniej podstawową wiedzę o oferowanych produktach i usługach, którą podczas spotkania rekrutacyjnego możemy przekazać kandydatowi. Nie wyobrażam sobie także sytuacji, w której nie potra¬fiłabym przedstawić kandydatowi zakresu obowiązków w ramach stanowiska, na które ten aplikuje. Taki brak wiedzy całkowicie kompromi¬towałby nie tylko mnie, jako rekrutera, ale również firmę, którą reprezentuję – podkreśla Justyna Szymczak-Goździerska, Business Development Manager Devonshire.

Warto, aby specjaliści ds. HR szli też z duchem czasu i reagowali na zmieniające się otoczenie. Młodsze pokolenia prowadzą nieco odmienny tryb życia i z uwagi na ogromną rolę nowych technologii inaczej organizują swój czas. Rekruter powinien śledzić trendy w rozwoju społeczeństwa i brać je pod uwagę przy poprowadzonych projektach.

(źr. Koalicja na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.