Bezpieczeństwo przy transakcjach, zawieranych za pośrednictwem giełd transportowych on-line, to to podstawa działalności. Jednakże nawet najlepsze środki zaradcze nie są w stanie zabezpieczyć w 100proc rzetelności biznesowej. Giełda ładunków TimoCom zamierza wspomóc swoich klientów przy sprawdzaniu ich partnerów biznesowych za pomocą nowego, bezpłatnego serwisu TimoCom Identify.
Giełda zainwestowała w wielostopniowy system bezpieczeństwa, który został wzbogacony o kolejny filar: TimoCom Identify. Poprzez nowy serwis usługodawca IT apeluje o obowiązek staranności kupieckiej użytkowników. - Codziennie podejmujemy starania, aby wszystko funkcjonowało bez zarzutu. Przy około 300 tys. ofertach każdego dnia jest to prawdziwe wyzwanie. Każde zlecenie ma swoją specyfikę, dlatego klient musi także samodzielnie za każdym razem sprawdzać swojego partnera biznesowego. Jeśli pomimo to nadal pozostają wątpliwości dotyczące jego tożsamości, nasi użytkownicy mogą zlecić sprawdzenie tożsamości partnera - wyjaśnia Marcel Frings - Chief Representative firmy TimoCom.
Aby skorzystać z nowego serwisu, należy najpierw samemu sprawdzić swojego potencjalnego partnera biznesowego. W gorączkowym pośpiechu dnia codziennego obowiązek staranności kupieckiej jest często zaniedbywany. Obawa o stratę czasu jest jednak fałszywym nastawieniem. Tylko poprzez aktywne przeciwdziałanie można bowiem zapobiegać ryzyku. Administrator giełdy ofert transportowych na stronie www.timocom.pl, w zakładce „Bezpieczeństwo”, wyjaśnia na co powinien zwrócić uwagę użytkownik. Istotne jest porównanie danych zleceniobiorcy z potwierdzonymi profilami przedsiębiorstw widocznymi w indeksie firm transportowych giełdy, jak również sprawdzenie dokumentów, których zazwyczaj żąda się od partnerów biznesowych przy przydzielaniu im zlecenia.
Dopiero jeśli po tej kontroli nadal istnieją uzasadnione wątpliwości dotyczące danych kontrahenta, należy skorzystać z TimoCom Identify. Odpowiedni formularz i dokładne wymagania można znaleźć na stronie giełdy, w zakładce „Bezpieczeństwo”, w podpunkcie TimoCom Identify.
Jeśli kompletne zlecenie zostanie przesłane faksemlub drogą mailową, zespół TimoCom Identify potrzebuje maksymalnie pięć godzin roboczych na kompleksowe sprawdzenie klienta.
(źr. TimoCom)