Dodaj ogłoszenie o pracy


Renault Trucks digitalizuje kabinę i rozbudowuje systemy bezpieczeństwa

Renault Trucks wprowadziło znaczące ulepszenia w swoich pojazdach gamy ciężkiej, takich jak Renault Trucks T, T High, C oraz K. Producent zoptymalizował wyposażenie wnętrza kabiny, aby połączyć komfort i ergonomię, a także wyposażył swoje ciężarówki w zaawansowane technologie wspomagania kierowcy w celu poprawy bezpieczeństwa na drodze. Funkcje te będą również dostępne w całkowicie elektrycznych modelach Renault Trucks T i C E-Tech. 

Renault Trucks oferuje kierowcom bezpieczniejsze, bardziej funkcjonalne i komfortowe środowisko pracy. Wyposażenie kabiny zostało zoptymalizowane, aby zapewnić kierowcom przyjemniejsze otoczenie, łączące ergonomię, wygodę na pokładzie i produktywność. Za kierownicą znajduje się nowy 12-calowy, główny wyświetlacz cyfrowy, zastępujący dotychczasowe cyfrowo-analogowe zegary. Po prawej stronie od kierownicy kierowcy mają do dyspozycji dodatkowy 9-calowy, wielofunkcyjny ekran dotykowy z intuicyjnym interfejsem Android Auto oraz Apple CarPlay umożliwiający szybki dostęp do aplikacji. Kierowcy mogą używać przycisków na kierownicy, aby bezpiecznie obsługiwać główny wyświetlacz i dodatkowe funkcje, w tym połączenia telefoniczne i odtwarzanie muzyki. Aby ułatwić jazdę, ekran wyświetla również pomoce nawigacyjne i widok z kamery. Pojazdy mogą być również wyposażone w ładowarkę indukcyjną do telefonu.

Aby zapewnić optymalny komfort jazdy w modelach Renault Trucks T, T High, C oraz K , kierownica może być pokryta skórą natomiast fotele można zamówić w wersji pokrytej tkaniną i/lub skórą. Deska rozdzielcza może być klasyczna lub kompaktowa. w kolorze antracytowym lub czarno-czerwonym. Modele elektryczne Renault Trucks T i C E-Tech mają charakterystyczne niebiesko-czerwone wykończenie.

Renault Trucks T, T High, C oraz K oraz Renault Trucks T i C E-Tech wyposażone są w kolumnę kierownicy, którą można regulować w trzech kierunkach. Oznacza to, że kierowcy mogą przyjąć pozycję jazdy, która najbardziej im odpowiada, dostosowaną do ich kształtu ciała, ograniczeń związanych z ich zadaniami oraz oczywiście do ich osobistych preferencji. Kolumna kierownicy może być regulowana za pomocą jednego przycisku nożnego, który reguluje zarówno pozycję, jak i nachylenie kierownicy. Precyzja i bezpieczeństwo są gwarantowane dzięki możliwości regulacji obiema rękami na kierownicy i natychmiastowej blokadzie.

Modele Renault Trucks z 2024 roku wyposażone są w najnowsze technologie wspomagania kierowcy i najskuteczniejsze systemy hamowania awaryjnego,
aby zapewnić bezpieczeństwo kierowcom, ich ładunkom oraz innym użytkownikom dróg. Producent zamontował radary i kamery dookoła pojazdu, zwiększając pole widzenia kierowcy. Urządzenia te pomagają zapewnić bezpieczeństwo innym użytkownikom dróg, ułatwiają manewry i zmniejszają ryzyko wypadków. Opcjonalnie można zamontować łącznie pięć kamer w celu monitorowania otoczenia pojazdu, jego ładunku lub piątego siodła podczas sprzęgania.

Kierowcy są automatycznie informowani o poziomie ciśnienia w oponach ciężarówki i naczepy oraz ostrzegani w przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości, co pozwala uniknąć nadmiernego zużycia paliwa czy uszkodzenia opon. Pojazdy są również wyposażone w system ostrzegania o przekroczeniu prędkości (ISA, Intelligence Speed Assistance - Inteligentny Asystent Prędkości) z kamerą, która wykrywa ograniczenie prędkości i ostrzega kierowców o jego przekroczeniu, ograniczając w ten sposób ryzyko wypadków i mandatów. W celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa, Renault Trucks T, T High, C i K mogą być wyposażone w poduszkę powietrzną kierowcy połączoną z napinaczem pasów bezpieczeństwa (standard w Renault Trucks T i C E-Tech).

Aby zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2, pojazdy mogą być wyposażone w system Optivision Map Based, który przesyła dane topograficzne
do komputera pokładowego w miarę postępu podróży w celu optymalizacji strategii zmiany biegów. W skład oprogramowania do zarządzania flotą Optifleet wchodzą również moduły Check i Map, które pozwalają kontrolować i optymalizować styl jazdy oraz jeszcze efektywniej planować podróże. Funkcja ta jest dostępna w standardzie w Renault Trucks T i C E-Tech.

(źr. Renault Trucks)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.