Konto pracodawcy

Wyższy poziom bezpieczeństwa w pojazdach Volvo Trucks

Volvo Trucks wprowadziło do swoich pojazdów nowe systemy wspomagające pracę kierowcy, oparte na Aktywnym Układzie Kierowniczym Volvo – innowacyjnym rozwiązaniu, które zapewnia wyjątkową łatwość kierowania samochodem ciężarowym.

Poprzez integrację Aktywnego Układu Kierowniczego z systemami zwiększającymi komfort i bezpieczeństwo, Volvo Trucks opracowało dwa nowe systemy bezpieczeństwa, których zadaniem jest zapobieganie wypadkom: Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Stateczności oraz Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Pasa Ruchu. – Aktywny Układ Kierowniczy Volvo prawdziwie zrewolucjonizował pracę kierowcy. Większa stateczność kierunkowa pojazdu, łatwość manewrowania i komfort przyczyniły się do ograniczenia ryzyka wypadków i urazów powodowanych wysiłkiem. Bazując na tym sukcesie, obecnie wprowadzamy nowe funkcje, dzięki którym jeszcze bardziej wzrośnie bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wszystko to ma związek z naszą wizją zera wypadków z udziałem samochodów ciężarowych Volvo. Te nowe funkcje zostały opracowane po to, by pomóc kierowcom unikać najczęstszych scenariuszy wypadków, zidentyfikowanych w ramach naszego programu badawczego – mówi Carl Johan Almqvist, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.

Przeciwdziałanie poślizgowi
– Wyobraź sobie, że jedziesz po mokrej, śliskiej drodze i nagle czujesz, że tylne koła samochodu zaczynają tracić przyczepność. W tej sytuacji, zanim dojdzie do pełnego poślizgu, delikatnie kontrujesz  kierownicą, aż zagrożenie minie. I dokładnie tak samo działa Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Stateczności. Cała różnica polega na tym, że układ ten jest w stanie wykryć niebezpieczeństwo i pomóc ustabilizować pojazd, zanim w ogóle poczujesz, że coś jest nie tak – wyjaśnia Carl Johan Almqvist.
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Pasa Ruchu, wspomaga kierowcę w sytuacji, gdy wykryte zostaną oznaki przesuwania się pojazdu w kierunku linii ograniczających pas ruchu. Poprzez wymuszenie delikatnego skrętu koła kierownicy w odpowiednią stronę i aktywowanie łagodnych wibracji w kole kierownicy system ostrzega kierowcę i pomaga mu powrócić na właściwy tor jazdy. Regulacja oporu na kole kierownicy, zależnie od indywidualnych preferencji. Oprócz dwóch nowych systemów wspomagających kierowcę, Volvo Trucks wprowadza także od dawna wyczekiwaną w pojazdach z Aktywnym Układem Kierowniczym funkcję indywidualnej regulacji oporu na kole kierownicy.
Fakty dotyczące nowych funkcji
•    Aktywny Układ Kierowniczy Volvo został opracowany w celu automatycznego kompensowania wpływu nierówności drogi oraz eliminowania wibracji i szarpnięć na kole kierownicy. Podczas jazdy z małą prędkością opór na kole kierownicy maleje o około 75 procent – duża zaleta w czasie cofania i manewrowania na ograniczonej przestrzeni. Ponadto, gdy tylko kierowca poluzuje chwyt, koło kierownicy samoczynnie powraca do pozycji środkowej. Przy większych prędkościach jazdy, samochód ciężarowy w sposób pewny i bezpieczny utrzymuje tor jazdy, nawet na drodze o nierównej nawierzchni lub przy silnym bocznym wietrze. Technologia ta bazuje na hydraulicznie wspomaganym układzie kierowniczym, uzupełnionym o elektronicznie sterowany silnik elektryczny, który koryguje kąt skrętu kół i w razie potrzeby zapewnia dodatkową siłę wspomagania.
•    Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Stateczności. Tu Aktywny Układ Kierowniczy współdziała z Elektronicznym Układem Stabilizacji Toru Jazdy. Czujniki zamontowane w podwoziu samochodu ciężarowego w sposób ciągły monitorują szybkość obrotu pojazdu wokół osi pionowej (znoszenie boczne) i gdy tylko pojawią się pierwsze oznaki poślizgu, układ interweniuje poprzez lekkie oddziaływanie na koło kierownicy, by pomóc kierowcy skontrować i tym samym ustabilizować pojazd.
•    Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z Asystentem Utrzymywania Pasa Ruchu. W tym przypadku Aktywny Układ Kierowniczy współdziała z Układem Monitorowania Pasa Ruchu, przy prędkości powyżej 55 km/h, który za pomocą kamer monitoruje pozycję pojazdu na drodze. Po wykryciu niebezpieczeństwa wyjazdu poza bieżący pas ruchu, układ oddziałuje na koło kierownicy, by pomóc kierowcy wrócić na zamierzony tor jazdy. Jeżeli potrzebna jest bardziej zdecydowana reakcja, kierowca jest ostrzegany nie sygnałem dźwiękowym, lecz poprzez łagodne wibracje w kole kierownicy.
•    Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z funkcją Ustawień Indywidualnych. Możliwość indywidualnej regulacji oporu na kole kierownicy w celu zwiększenia wygody i komfortu jazdy.

(źr. Volvo Trucks)

kobiety w logistyce
Kobiety za kierownicą łagodzą obyczaje?
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Koszty nietrafionej rekrutacji są ogromne - jak tego uniknąć?
Zmiany w prawie – tachografy konkretne rozwiązania! Cz.2
Transport i spedycja drogowa - najnowsze zmiany w prawie cz. 1
reklama
Jak stworzyć prywatną giełdę ładunków?
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dzień wejścia w życie Unijnego Kodeksu Celnego – dniem żałoby!?
Inwestycje na rynku nieruchomości komercyjnych – ich wielkim beneficjentem Polska?
Znane są już ostateczne zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
7R Park Tczew zyskuje kolejnego klienta
Kształcenie kierowców w porozumieniu z Forum Transportu Drogowego
Spółka OT Logistics uruchomiła nową linię żeglugową na Łabie
Na 25-lecie firmy Volvo wypuszcza na rynek edycję specjalną ciągnika FH
Jak Dachser kontroluje lotnicze cargo?
Najbardziej energooszczędny magazyn świata powstaje w Tilburgu
Logmaster otworzył nowy oddział pod Warszawą
ID Logistics rozwija współpracę z Zebra Technologies
Fresh Logistics Polska wybrał Kierowcę Roku
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC