Dodaj ogłoszenie o pracy


Iveco najczęściej wybieranym pojazdem użytkowym w Polsce w roku 2017

W minionym roku zarejestrowano 6,14 tys. nowych pojazdów dostawczych Iveco Daily. To o 3,4 proc. więcej niż w roku 2016. Mimo konkurencyjnego rynku oraz nowości w tym segmencie ta marka utrzymała wzrost rok do roku na poziomie porównywalnym ze wzrostem rynku w tym segmencie.

Iveco Daily zakończył 2017 rok w segmencie 3,49T - 7,2T na drugiej pozycji (3 pozycja w 2016 r.) uzyskując udział w rynku na poziomie 18,6 proc. W segmencie 6,01T - 15,99T, Iveco utrzymuje pozycję lidera, rejestrując w zeszłym roku 956 pojazdów, co stanowiło 47,7 proc. całego Polskiego rynku w tym segmencie DMC. W 2017 roku w segmencie pojazdów użytkowych o DMC >= 3,49T zarejestrowano na Polskim rynku łącznie 59,5 tys., co stanowi o 4,5 proc. więcej niż w roku 2016 (57 tys. pojazdy). W analogicznym okresie zarejestrowano 7,7 tys. pojazdów użytkowych tej marki, co plasuje ją na pierwszym miejscu z udziałem rynkowym na poziomie 13 proc. Firma odnotowuje również wzrost rejestracji rok do roku na poziomie 4 proc. (7453 rejestracje w 2016 r.). Dzięki uzyskanym wynikom utrzymuje pozycję lidera rynku w pojazdach użytkowych (DMC >= 3,49T) potwierdzając, że jest najczęściej wybieraną marką pojazdów użytkowych w Polsce w latach 2016 oraz 2017.

Rok 2017 był w Iveco okresem sprawdzianu wprowadzonych na rynek w 2016 roku nowości, kiedy to na drogach pojawił się pojazd Stralis XP oraz Stralis Natural Power. Oba pojazdy wielokrotnie potwierdziły, że wprowadzone rozwiązania wpływają na obniżenie TCO. Dużym powodzeniem cieszył się również wprowadzony w 2016 roku Iveco Daily w wersji EURO6, oferujący większą moc, niższe zużycie paliwa oraz najmniejsze w tej klasie całkowite koszty posiadania i użytkowania pojazdu.


Rok 2017 to również rok kolejnych premier. Pod koniec roku zaprezentowany został Nowy Stralis Natural Power z 13 litrowym silnikiem o mocy 460 KM. Nowy ciągnik to kolejny krok w rozwoju tej technologii. W nowej gamie modelu wprowadzono nowy jednopaliwowy silnik Iveco Cursor 13 NP, opracowany pod kątem zapewnienia wysokiej mocy w najbardziej wymagających warunkach eksploatacji. Nowością jest także 12 biegowa zautomatyzowana przekładnia HI-TRONIX, która w porównaniu z poprzednią wersją zapewnia wyższy komfort jazdy i lepsze osiągi, a także oferuje nowe funkcje, takie jak oparty na GPS system przewidywania warunków jazdy HI-CRUISE. Modułowe podejście zaowocowało bogatą ofertą fabrycznych opcji oraz wyjątkową elastycznością indywidualnej konfiguracji. Pojazd może być zasilany sprężonym (CNG) lub skroplonym gazem ziemnym (LNG), lub mieszanką tych paliw. Wersja z dwoma zbiornikami LNG oferuje rekordowy zasięg do 1600 kilometrów. Nowy Stralis NP 460 jest wyposażony w najbardziej zaawansowane technologie służące obniżeniu zużycia paliwa oraz kabinę HI-WAY zaprojektowaną pod kątem zapewnienia najwyższego komfortu na dalekich trasach.

Największą zmianą 2017 roku było wprowadzenie na rynek modelu Stralis X-WAY, obejmującego zupełnie nową gamę wersji zaprojektowanych specjalnie na potrzeby logistyki budowlanej oraz transportu realizowanego w miastach. W modelu tym najlepsze rozwiązania służące obniżeniu zużycia paliwa i podwyższeniu poziomu bezpieczeństwa połączono z legendarną terenową solidnością najwytrzymalszych konstrukcji Iveco, zapewniając wysoką wydajność i wyjątkowo niski całkowity koszt posiadania (TCO). Stralis X WAY ma też najwyższą ładowność w swojej klasie: wersja Super Loader na podwoziu 8x4 opracowana jako podstawa dla betonomieszarki waży niespełna 8845 kg, więc klienci dysponujący takim samochodem mogą zaoferować przewóz naprawdę ciężkiego ładunku. W pojazdach z nowej serii zastosowano wręcz ekstremalne podejście modularne, dzięki któremu samochody mogą być ściśle dopasowane do specyfiki każdego sposobu eksploatacji, bez żadnych kompromisów. Jest to podstawowy atut w sektorze przewozów specjalizowanych, gdzie indywidualizacja okazuje się bardziej zasadą niż wyjątkiem oraz gdzie wymagania różnią się od siebie w poszczególnych krajach. Dzięki elastyczności Stralis X WAY doskonale sprawdzi się w wielu różnych zastosowaniach — od lekkiej wywrotki do betonomieszarki.

Nowości zaprezentowane zostały również w gamie lekkiej. Daily Blue Power – nowa linia ekologicznych pojazdów Iveco pozwalająca na nieograniczony transport w obszarach miejskich. Iveco Daily Blue Power otrzymał również tytuł International Van of The Year 2018 przez grupę 25 europejskich dziennikarzy pojazdów użytkowych.
Daily Hi-Matic Natural Power: to pierwszy w branży lekki pojazd użytkowy napędzany sprężonym gazem ziemnym (CNG) z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, zapewniającą absolutną przyjemność z jazdy. Ten cichy pojazd miejski zapewnia solidność, wydajność i niezawodność, z których słynie Daily, a przy tym wyższy komfort i niższe zużycie paliwa. Charakteryzuje się także bardzo niską emisją zanieczyszczeń i CO2 oraz najlepszymi w swojej klasie właściwościami jezdnymi wytwarzając o 76 proc. mniej cząstek stałych i o 12 proc. mniej NOx niż jego 3 litrowy odpowiednik Euro VI napędzany olejem napędowym. Daily Euro 6 RDE 2020 Ready: pojazd dostawczy z najbardziej zaawansowanym silnikiem wysokoprężnym dostępny na rynku, jako pierwszy testowany i weryfikowany pod kątem rzeczywistej emisji spalin (RDE). Model ten przewiduje ambitne cele środowiskowe w roku 2020 dzięki rozwiązaniu zweryfikowanemu przez niezależną instytucję — Holenderską Organizację Stosowanych Badań Naukowych (TNO) i jest dostępny do kupienia już dzisiaj.
Daily Electric: pojazd o zerowej emisji spalin przeznaczony do eksploatacji w miastach o najsurowszych ograniczeniach drogowych, oferujący zasięg do 200 km w rzeczywistych warunkach miejskich i osiągi akumulatora zoptymalizowane pod kątem wszystkich warunków pogodowych.

(red./źr. Iveco)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.