Dodaj ogłoszenie o pracy


Renault Trucks bliskie rozwiązania maksymalnie obniżającego zużycia paliwa w autach ciężarowych

Renault Trucks kontynuuje badania nad poprawą efektywności energetycznej pojazdów ciężarowych. Innowacyjny projekt FALCON powstał w celu opracowania kompletnej kombinacji do przewozu ładunków ciężkich, aby znaleźć możliwości maksymalnej redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji CO2.

Niższe zużycie paliwa stanowi podstawę rozwoju pojazdów Renault Trucks, które mają być ośrodkami zysku dla przewoźników. Wraz z projektami Optifuel Lab 1 oraz Optifuel Lab 2, oraz z ostatnim projektem Urban Lab 2 dotyczącym pojazdów dystrybucyjnych, Renault Trucks podejmuje się opracowania nowej, eksperymentalnej kombinacji, która ma zużywać 13 proc. mniej paliwa niż standardowy zestaw ciągnięty przez Renault Trucks T.
Projekt FALCON (Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption - Elastyczna i Aerodynamiczna Ciężarówka o Niskim Zużyciu) prowadzony jest przez Renault Trucks wraz z grupą partnerów tj. Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, Benomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École centrale de Lyon (LMFA) oraz IFSTTAR (LTE; LESCOT). Projekt jest wspierany finansowo przez państwo francuskie za pośrednictwem funduszu FUI Regions. Założenia projektu to osiągnięcie zwrotu inwestycji przez klientów w ciągu dwóch lat przy normalnych warunkach eksplantacji, oraz rozpoczęcie produkcji seryjnej w perspektywie średniookresowej. Modyfikacje skupiają się na optymalnej aerodynamice ciężarówki wraz z naczepą, oponach o niskim oporze toczenia i funkcjach wspierających racjonalną jazdę, a także na funkcjach zarządzania paliwem wraz z ulepszonym układem przeniesienia napędu, wykorzystującym nowej generacji system odzyskiwania ciepła Rankine i zoptymalizowane środki smarne. Z wyjątkiem systemu Rankine, technologia ta ma zostać włączona do pojazdów demonstracyjnych i testowana w rzeczywistych warunkach pod koniec 2018 roku.
Projekt Falcon, który ma zakończyć się w 2020 r., to dla Renault Trucks nowe „laboratorium na kołach”. Służyć ma ono nie tylko opracowaniu  technologii zmniejszającej zużycie paliwa przez samochody ciężarowe, ale także pomóc w dostosowaniu do wymogów przyszłych przepisów UE dotyczących emisji CO2 pojazdów ciężarowych, oraz ich pojemności, wymiarów i opon.

(źr. Renault Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.