Konto pracodawcy

Renault Trucks bliskie rozwiązania maksymalnie obniżającego zużycia paliwa w autach ciężarowych

Renault Trucks kontynuuje badania nad poprawą efektywności energetycznej pojazdów ciężarowych. Innowacyjny projekt FALCON powstał w celu opracowania kompletnej kombinacji do przewozu ładunków ciężkich, aby znaleźć możliwości maksymalnej redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji CO2.

Niższe zużycie paliwa stanowi podstawę rozwoju pojazdów Renault Trucks, które mają być ośrodkami zysku dla przewoźników. Wraz z projektami Optifuel Lab 1 oraz Optifuel Lab 2, oraz z ostatnim projektem Urban Lab 2 dotyczącym pojazdów dystrybucyjnych, Renault Trucks podejmuje się opracowania nowej, eksperymentalnej kombinacji, która ma zużywać 13 proc. mniej paliwa niż standardowy zestaw ciągnięty przez Renault Trucks T.
Projekt FALCON (Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption - Elastyczna i Aerodynamiczna Ciężarówka o Niskim Zużyciu) prowadzony jest przez Renault Trucks wraz z grupą partnerów tj. Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, Benomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École centrale de Lyon (LMFA) oraz IFSTTAR (LTE; LESCOT). Projekt jest wspierany finansowo przez państwo francuskie za pośrednictwem funduszu FUI Regions. Założenia projektu to osiągnięcie zwrotu inwestycji przez klientów w ciągu dwóch lat przy normalnych warunkach eksplantacji, oraz rozpoczęcie produkcji seryjnej w perspektywie średniookresowej. Modyfikacje skupiają się na optymalnej aerodynamice ciężarówki wraz z naczepą, oponach o niskim oporze toczenia i funkcjach wspierających racjonalną jazdę, a także na funkcjach zarządzania paliwem wraz z ulepszonym układem przeniesienia napędu, wykorzystującym nowej generacji system odzyskiwania ciepła Rankine i zoptymalizowane środki smarne. Z wyjątkiem systemu Rankine, technologia ta ma zostać włączona do pojazdów demonstracyjnych i testowana w rzeczywistych warunkach pod koniec 2018 roku.
Projekt Falcon, który ma zakończyć się w 2020 r., to dla Renault Trucks nowe „laboratorium na kołach”. Służyć ma ono nie tylko opracowaniu  technologii zmniejszającej zużycie paliwa przez samochody ciężarowe, ale także pomóc w dostosowaniu do wymogów przyszłych przepisów UE dotyczących emisji CO2 pojazdów ciężarowych, oraz ich pojemności, wymiarów i opon.

(źr. Renault Trucks)

kobiety w logistyce
Kobiety za kierownicą łagodzą obyczaje?
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Koszty nietrafionej rekrutacji są ogromne - jak tego uniknąć?
Zmiany w prawie – tachografy konkretne rozwiązania! Cz.2
Transport i spedycja drogowa - najnowsze zmiany w prawie cz. 1
reklama
Jak stworzyć prywatną giełdę ładunków?
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dzień wejścia w życie Unijnego Kodeksu Celnego – dniem żałoby!?
Inwestycje na rynku nieruchomości komercyjnych – ich wielkim beneficjentem Polska?
Znane są już ostateczne zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
7R Park Tczew zyskuje kolejnego klienta
Kształcenie kierowców w porozumieniu z Forum Transportu Drogowego
Spółka OT Logistics uruchomiła nową linię żeglugową na Łabie
Na 25-lecie firmy Volvo wypuszcza na rynek edycję specjalną ciągnika FH
Jak Dachser kontroluje lotnicze cargo?
Najbardziej energooszczędny magazyn świata powstaje w Tilburgu
Logmaster otworzył nowy oddział pod Warszawą
ID Logistics rozwija współpracę z Zebra Technologies
Fresh Logistics Polska wybrał Kierowcę Roku
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC