Konto pracodawcy

Jak działa urządzenie do ważenia kontenerów na wózkach kontenerowych Hyster?

Urządzenia do ważenia kontenerów można instalować na dedykowanych wózkach kontenerowych Hyster® oraz na wózkach typu  ReachStacker. Umożliwia to zweryfikowanie wagi brutto kontenera (ang. Verified Gross Mass, VGM), czego wymaga wprowadzona w życie konwencja SOLAS.

Stosowanie nowych systemów Hyster® Static i Static Plus nie zabiera dużo czasu, jest proste i ma niewielki wpływ na przepływ obsługiwanych kontenerów. W celu uzyskania wagi VGM za wybraniem jednego przycisku operator uruchamia zaprogramowany wcześniej cykl podnoszenia. Na wyświetlaczu w kabinie operator wózka kontenerowego wprowadza po prostu dane identyfikujące kontener, na którym system umieszcza zweryfikowaną wagę brutto kontenera, wraz z godziną wykonanej operacji.
Dane o VGM można zapisać na pamięć zewnętrzną typu pendrivie lub wydrukować na drukarce, w którą wyposażona jest kabina operatora. W niektórych modelach wózków dostępne są także opcje 3G i WiFi, umożliwiające transfer danych do systemu operacyjnego terminala. Dla jeszcze większej elastyczności system może wyświetlić wagę brutto, tarę i ciężar netto. Oba systemy, instalowane w używanych maszynach Hyster® i montowane fabrycznie w nowych wózkach kontenerowych, wykorzystują technologię hydraulicznego wykrywania obciążenia, przez co są łatwe w utrzymaniu i zgodne z wytycznymi OIML R51 dla klasy Y(b).

System ważenia „Static Plus” zalecany jest do stosowania w krajach, w których obowiązują przepisy Legal for Trade*, we wszystkich nowych i stosowanych dotychczas wózkach do obsługi pełnych kontenerów Hyster®. Rozwiązanie to zostało opracowane we współpracy z firmą Trimble i jest oparte na systemie Trimble Loadrite L2180. Firma Trimble jest wiodącym dostawcą wewnętrznych rozwiązań ważących, które zwiększają wydajność dla szerokiego wachlarza aplikacji.
Operatorzy stosujący system „Static Plus” po prostu podnoszą ładunek na 5 sekund. Stosowanie omawianych tu systemów nie zaburza przepływu pracy, jako że ważenie kontenerów może być przeprowadzane w czasie, gdy wózki manipulują ładunkami. Ponadto pomiary systemów są bardzo rzetelne, z błędem ważenia <1% wagi ładunku. Systemy umożliwiają także ustawienie niestandardowych pól, takich jak ID kontenera, jego miejsce docelowe, lokalizacja i inne.

W krajach, w których nie obowiązują regulacje prawne dopuszczające urządzenia ważące do użytku „ Legal for Trade” stosować można statyczne („Static”) systemy ważenia.  W przypadku tej opcji kierowca podnosi kontener za pomocą całkowicie wsuniętego wysięgnika, który jest wychylany do góry pod kątem 25-30 stopni, po czym waga zostaje zweryfikowana w ciągu 15 sekund. System jest zostały opracowane specjalnie z myślą o stosowaniu w większości modeli Hyster® ReachStacker, wyprodukowanych maksymalnie pięć lat temu.

Po więcej szczegółów zapraszamy do kontaktu z lokalnym przedstawicielem Hyster, którego można znaleźć na stronie: www.zeppelin-polska.com lub na www.hyster.pl.

*Regulacje „Legal for Trade” wymagają, aby uszczelnione podzespoły ważące i każdy wózek były lokalnie certyfikowane przez upoważniony organ certyfikujący, z koniecznością powtarzania procesu certyfikacyjnego raz lub dwa razy do roku.

(red)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
Jak rozwiązać problem z brakiem rąk do pracy w branży TSL?
Inteligentne tachografy – co zmienią w pracy kierowcy?
Stan opon a bezpieczeństwo drogowe
Leasing samochodów w Polsce - kto straci na zmianach w prawie?
Rewolucja w umowach o pracę?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zmiany klimatyczne decydują o zmianach na rynku nieruchomości logistycznych?
Znaczne spowolnienie tempa wzrostu e-handlu – czeka nas kolejna zmiana w sprzedaży towarów?
Czym firmy kuszą pracowników tymczasowych przed świętami kiedy brakuje rąk do pracy?
Kto w Polsce straci najwięcej na twardym Brexicie?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo Trucks w kampanii “Strażacy – dziękujemy”!
Centralny Port Komunikacyjny rozpoczął działalność – znany jest już skład za ...
Igor Reguski dyrektorem powierzchni logistycznych w BNP Paribas Real Estate
Axell stawia w Polsce na usługi magazynowe
Agility Logistics rozwija usługi dla branży kosmetycznej i perfumeryjnej
OT Logistics podsumował sezon żeglugowy 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze
150 miejsc pracy w nowym magazynie ID Logistics w Woli Bykowskiej
Nowa siedziba szczecińskiego oddziału Rohlig Suus Logistics
Fracht FWO Polska rozbudowuje flotę podwykonawców w transporcie drogowym
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC