Konto pracodawcy

Nie będzie już wymiany europalet EPAL na palety UIC/EUR

Zarząd EPAL zaleca zakończenie wymiany europalet EPAL na palety UIC/EUR w związku z zakończeniem umowy o wspólnym poolu palet z dniem 1 maja 2017 roku. Decyzja podyktowana była utrzymaniem jakości poolu europalet EPAL oraz bezpieczeństwem pracowników, towarów i procesów logistycznych.


Zarząd European Pallet Association e.V. (EPAL) podjął decyzję o zakończeniu umowy o wymienialności palet pomiędzy EPAL i Rail Cargo Austria AG (RCA) z dniem 1 maja 2017 r. W październiku 2014 r. EPAL zawarł z RCA umowę w ramach której europalety EPAL i palety UIC/EUR mogły być między sobą wymieniane (EPAL zawarł z RCA jako kolejami przewodniczącymi grupie roboczej „Paletyzacja” w zakresie wymiany europalet EPAL i palet UIC/EUR). Teraz EPAL zaleca zaprzestania wymiany europalet EPAL na palety UIC/EUR. Zarząd EPAL uzasadnia ten krok zasadniczymi brakami w organizacji wymiany palet ze strony UIC, m.in. w zakresie zabezpieczenia jakości oraz zwalczania importu fałszywych palet UIC/EUR do UE. W celu uniknięcia niekorzyści dla użytkowników, dla wymiany palet UIC/EUR wyprodukowanych do końca lutego 2017 r. obowiązują odpowiednie okresy przejściowe.
- EPAL nie jest już w stanie zagwarantować, że palety UIC/EUR będą spełniały warunki dotyczące jakości oraz bezpieczeństwa stawiane europaletom EPAL. W szczególności niekontrolowany import fałszywych palet UIC/EUR zagraża jakości oraz bezpieczeństwu poolu. Zgodnie z badaniami EPAL, na rynku znajduje się ponad 4 miliony fałszywych palet UIC/EUR z Ukrainy i jest ich coraz więcej. Przede wszystkim w Europie Wschodniej coraz częściej fałszuje się palety UIC/EUR. EPAL ponosi odpowiedzialność za jakość oraz bezpieczeństwo poolu europalet, a przemysł, handel i logistyka mogą na nim polegać – powiedział  Martin Leibrandt, CEO EPAL. Jednocześnie EPAL potwierdza swoją gwarancję jakości organizacji poolu na skalę międzynarodową.
Od zawarcia umowy o wymienialności między EPAL i UIC w październiku 2014 r., UIC nie podjęło żadnych działań porównywalnych z krokami podjętymi przez EPAL w celu ochrony jakości i bezpieczeństwa palet UIC/EUR. W wielu krajach brakuje jakiejkolwiek organizacji wymiany przez UIC. Równocześnie UIC po trwających 2,5 roku negocjacjach odrzuciło ofertę EPAL dotyczącą przejęcia przez EPAL organizacji zabezpieczenia jakości oraz ochrony marki dla palet UIC/EUR. W związku z negatywnymi konsekwencjami tej postawy UIC, EPAL nie jest w stanie w dalszym ciągu zalecać wymianę europalet EPAL z paletami UIC/EUR. Zakończenie obowiązywania umowy o wymienialności jest z punktu widzenia EPAL jedyną możliwością, aby również w przyszłości móc efektywnie chronić jakość oraz bezpieczeństwo poolu europalet EPAL.

O EPAL: Stowarzyszenie European Pallet Association e.V. (EPAL), posiadające w obrocie ponad 450 milionów europalet oraz 20 milionów gitterboxów.
(źr. EPAL)

 

kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kiedy opłaca się kupować wózki widłowe zaprojektowane „na miarę”?
Czas pracy kierowcy zawodowego w porze nocnej
Zmiany w transporcie, które od 3 września wchodzą w życie
Kiedy tachograf odmawia posłuszeństwa – co zrobić?
Kary administracyjne w systemie SENT – przewozy kolejowe
Kontrola trzeźwości za granicą – wynik badania może być wyższy niż w Polsce! ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ujemne saldo w handlu międzynarodowym Polski po siedmiu miesiącach 2018
Czy chcemy pracować w wielopokoleniowych zespołach?
Co czeka polski transport po wakacjach?
Rynek magazynowo - logistyczny w Polsce przeżywa prawdziwy rozkwit
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Polak pokonał 32 kierowców w światowym finale Volvo Trucks Driver Challenge 2018!
Grupa Fracht korzysta z inteligentnych systemów do obsługi konosamentów morskich
Wojciech Sienicki dyrektorem zarządzającym Kuehne + Nagel w Polsce
Prologis wzmacnia zespół zarządzania projektami w Europie Środkowo-Wschodniej
Dachser rozwija oddział w stolicy Korei Południowej
Kuehne + Nagel wdraża technologię blockchain
FedEx Express sponsorem Ligi Europy UEFA na kolejne trzy sezony
Volvo Trucks gotowe do wdrożenia nowego rozwiązaniem transportowego!?
UPS przekazało 6 defibrylatorów miastu Gdańsk
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC