Konto pracodawcy

Nie będzie już wymiany europalet EPAL na palety UIC/EUR

Zarząd EPAL zaleca zakończenie wymiany europalet EPAL na palety UIC/EUR w związku z zakończeniem umowy o wspólnym poolu palet z dniem 1 maja 2017 roku. Decyzja podyktowana była utrzymaniem jakości poolu europalet EPAL oraz bezpieczeństwem pracowników, towarów i procesów logistycznych.


Zarząd European Pallet Association e.V. (EPAL) podjął decyzję o zakończeniu umowy o wymienialności palet pomiędzy EPAL i Rail Cargo Austria AG (RCA) z dniem 1 maja 2017 r. W październiku 2014 r. EPAL zawarł z RCA umowę w ramach której europalety EPAL i palety UIC/EUR mogły być między sobą wymieniane (EPAL zawarł z RCA jako kolejami przewodniczącymi grupie roboczej „Paletyzacja” w zakresie wymiany europalet EPAL i palet UIC/EUR). Teraz EPAL zaleca zaprzestania wymiany europalet EPAL na palety UIC/EUR. Zarząd EPAL uzasadnia ten krok zasadniczymi brakami w organizacji wymiany palet ze strony UIC, m.in. w zakresie zabezpieczenia jakości oraz zwalczania importu fałszywych palet UIC/EUR do UE. W celu uniknięcia niekorzyści dla użytkowników, dla wymiany palet UIC/EUR wyprodukowanych do końca lutego 2017 r. obowiązują odpowiednie okresy przejściowe.
- EPAL nie jest już w stanie zagwarantować, że palety UIC/EUR będą spełniały warunki dotyczące jakości oraz bezpieczeństwa stawiane europaletom EPAL. W szczególności niekontrolowany import fałszywych palet UIC/EUR zagraża jakości oraz bezpieczeństwu poolu. Zgodnie z badaniami EPAL, na rynku znajduje się ponad 4 miliony fałszywych palet UIC/EUR z Ukrainy i jest ich coraz więcej. Przede wszystkim w Europie Wschodniej coraz częściej fałszuje się palety UIC/EUR. EPAL ponosi odpowiedzialność za jakość oraz bezpieczeństwo poolu europalet, a przemysł, handel i logistyka mogą na nim polegać – powiedział  Martin Leibrandt, CEO EPAL. Jednocześnie EPAL potwierdza swoją gwarancję jakości organizacji poolu na skalę międzynarodową.
Od zawarcia umowy o wymienialności między EPAL i UIC w październiku 2014 r., UIC nie podjęło żadnych działań porównywalnych z krokami podjętymi przez EPAL w celu ochrony jakości i bezpieczeństwa palet UIC/EUR. W wielu krajach brakuje jakiejkolwiek organizacji wymiany przez UIC. Równocześnie UIC po trwających 2,5 roku negocjacjach odrzuciło ofertę EPAL dotyczącą przejęcia przez EPAL organizacji zabezpieczenia jakości oraz ochrony marki dla palet UIC/EUR. W związku z negatywnymi konsekwencjami tej postawy UIC, EPAL nie jest w stanie w dalszym ciągu zalecać wymianę europalet EPAL z paletami UIC/EUR. Zakończenie obowiązywania umowy o wymienialności jest z punktu widzenia EPAL jedyną możliwością, aby również w przyszłości móc efektywnie chronić jakość oraz bezpieczeństwo poolu europalet EPAL.

O EPAL: Stowarzyszenie European Pallet Association e.V. (EPAL), posiadające w obrocie ponad 450 milionów europalet oraz 20 milionów gitterboxów.
(źr. EPAL)

 

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
Jak rozwiązać problem z brakiem rąk do pracy w branży TSL?
Inteligentne tachografy – co zmienią w pracy kierowcy?
Stan opon a bezpieczeństwo drogowe
Leasing samochodów w Polsce - kto straci na zmianach w prawie?
Rewolucja w umowach o pracę?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zmiany klimatyczne decydują o zmianach na rynku nieruchomości logistycznych?
Znaczne spowolnienie tempa wzrostu e-handlu – czeka nas kolejna zmiana w sprzedaży towarów?
Czym firmy kuszą pracowników tymczasowych przed świętami kiedy brakuje rąk do pracy?
Kto w Polsce straci najwięcej na twardym Brexicie?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo Trucks w kampanii “Strażacy – dziękujemy”!
Centralny Port Komunikacyjny rozpoczął działalność – znany jest już skład za ...
Igor Reguski dyrektorem powierzchni logistycznych w BNP Paribas Real Estate
Axell stawia w Polsce na usługi magazynowe
Agility Logistics rozwija usługi dla branży kosmetycznej i perfumeryjnej
OT Logistics podsumował sezon żeglugowy 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze
150 miejsc pracy w nowym magazynie ID Logistics w Woli Bykowskiej
Nowa siedziba szczecińskiego oddziału Rohlig Suus Logistics
Fracht FWO Polska rozbudowuje flotę podwykonawców w transporcie drogowym
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC