PROMAG udostępnił dla rynku nowy wózek transferowy o nazwie AutoMAG MOVER. Urządzenie - w połączeniu z systemem gęstego składowania z wózkami wahadłowymi AutoMAG Shuttle oraz przenośnikami pionowymi AutoMAG Lift - pozwala całkowicie wyeliminować wózki widłowe z obszaru magazynowania towarów, a tym samym stworzyć w pełni automatyczny i autonomiczny system składowania. Dzięki tej innowacji PROMAG jest obecnie jedyną polską firmą, która projektuje, produkuje, montuje i serwisuje w pełni automatyczne magazyny.
Automatyczny magazyn PROMAG bazuje na systemie gęstego składowania, dlatego jest rekomendowany przez producenta m.in. właścicielom chłodni oraz mroźni z uwagi na wysokie koszty związane z koniecznością utrzymywania niskiej temperatury, a także firmom z branż wymagających stałego chłodzenia produktów. Zdaniem projektantów i inżynierów znakomicie sprawdza się jednak nie tylko w branży spożywczej, ale we wszystkich magazynach, gdzie wymagane jest zachowanie efektywnej rotacji towarów w systemie FIFO, magazynach ze stosunkowo mało zróżnicowanym asortymentem oraz tam, gdzie rotacja towaru jest szybka, a tempo pracy wysokie.
Wysoki współczynnik wykorzystania kubatury magazynu, jaki można uzyskać inwestując w automatyczny system gęstego składowania AutoMAG, przekłada się bezpośrednio na obniżenie średniego kosztu składowania jednej palety. Regały z wózkiem wahadłowym i wózkiem transferowym pozwalają na ograniczenie do minimum kosztów stałych, w tym: kosztów wynagrodzeń, kosztów zakupu, wynajmu oraz eksploatacji wózków widłowych, kosztów energii związanej z oświetleniem hali oraz kosztów ogrzewania. Rozwiązanie to zapewnia wzrost bezpieczeństwa eksploatacji (człowiek nie przebywa w obszarze magazynowania) oraz szybkie i ciche przemieszczanie palet, co poprawia z kolei komfort pracy w magazynie. System pozwala na stałą kontrolę oraz aktualizację stanów magazynowych oraz na pracę magazynu 24 godziny na dobę. To wszystko wpływa na podniesienie wydajności procesów magazynowych i obniżenie kosztów eksploatacji – podkreśla Karolina Tokarz, PROMAG S.A.
Magazyn bez magazyniera – jak to działa:
• Jednostka ładunkowa dostarczana jest do automatycznego systemu składowania przez przenośnik poziomy
• Po sprawdzeniu parametrów jednostki ładunkowej przez bramkę obrysu, paleta trafia następnie do przenośnika pionowego AutoMAG Lift
• AutoMAG Lift dostarcza ładunek na wymagany poziom w bloku regałowym
• Po osiągnięciu przez jednostkę ładunkową określonego poziomu składowania, przy przenośniku pionowym na własnym torowisku na paletę czeka wózek transferowy AutoMAG MOVER wraz z wózkiem wahadłowym AutoMAG Shuttle
• Paleta poprzez przenośnik łańcuchowy przemieszczana jest na wózek transferowy, a następnie wraz z wózkiem AutoMAG Shuttle jest transportowana wzdłuż bloku regałowego aż do momentu osiągnięcia pozycji naprzeciw wyznaczonego kanału
• W tej pozycji AutoMAG MOVER zwalnia wózek wahadłowy, który wjeżdża razem z jednostką ładunkową do wnętrza kanału regałowego
• AutoMAG MOVER przemieszcza się do przenośnika pionowego w celu pobrania kolejnej jednostki ładunkowej.
(red/źr. PROMAG)