Dodaj ogłoszenie o pracy


PROMAG stawia na automatyczne magazyny

PROMAG udostępnił dla rynku nowy wózek transferowy o nazwie AutoMAG MOVER. Urządzenie - w połączeniu z systemem gęstego składowania z wózkami wahadłowymi AutoMAG Shuttle oraz przenośnikami pionowymi AutoMAG Lift - pozwala całkowicie wyeliminować wózki widłowe z obszaru magazynowania towarów, a tym samym stworzyć w pełni automatyczny i autonomiczny system składowania. Dzięki tej innowacji PROMAG jest obecnie jedyną polską firmą, która projektuje, produkuje, montuje i serwisuje w pełni automatyczne magazyny.  

Automatyczny magazyn PROMAG bazuje na systemie gęstego składowania, dlatego jest rekomendowany przez producenta m.in. właścicielom chłodni oraz mroźni z uwagi na wysokie koszty związane z koniecznością utrzymywania niskiej temperatury, a także firmom z branż wymagających stałego chłodzenia produktów. Zdaniem projektantów i inżynierów znakomicie sprawdza się jednak nie tylko w branży spożywczej, ale we wszystkich magazynach, gdzie wymagane jest zachowanie efektywnej rotacji towarów w systemie FIFO, magazynach ze stosunkowo mało zróżnicowanym asortymentem oraz tam, gdzie rotacja towaru jest szybka, a tempo pracy wysokie.
Wysoki współczynnik wykorzystania kubatury magazynu, jaki można uzyskać inwestując w automatyczny system gęstego składowania AutoMAG, przekłada się bezpośrednio na obniżenie średniego kosztu składowania jednej palety. Regały z wózkiem wahadłowym i wózkiem transferowym pozwalają na ograniczenie do minimum kosztów stałych, w tym: kosztów wynagrodzeń, kosztów zakupu, wynajmu oraz eksploatacji wózków widłowych, kosztów energii związanej z oświetleniem hali oraz kosztów ogrzewania. Rozwiązanie to zapewnia wzrost bezpieczeństwa eksploatacji (człowiek nie przebywa w obszarze magazynowania) oraz szybkie i ciche przemieszczanie palet, co poprawia z kolei komfort pracy w magazynie. System pozwala na stałą kontrolę oraz aktualizację stanów magazynowych oraz na pracę magazynu 24 godziny na dobę. To wszystko wpływa na podniesienie wydajności procesów magazynowych i obniżenie kosztów eksploatacji – podkreśla Karolina Tokarz, PROMAG S.A.

Magazyn bez magazyniera – jak to działa:
• Jednostka ładunkowa dostarczana jest do automatycznego systemu składowania przez przenośnik poziomy
• Po sprawdzeniu parametrów jednostki ładunkowej przez bramkę obrysu, paleta trafia następnie do przenośnika pionowego AutoMAG Lift
• AutoMAG Lift dostarcza ładunek na wymagany poziom w bloku regałowym
• Po osiągnięciu przez jednostkę ładunkową określonego poziomu składowania, przy przenośniku pionowym na własnym torowisku na paletę czeka wózek transferowy AutoMAG MOVER wraz z wózkiem wahadłowym AutoMAG Shuttle
• Paleta poprzez przenośnik łańcuchowy przemieszczana jest na wózek transferowy, a następnie wraz z wózkiem AutoMAG Shuttle jest transportowana wzdłuż bloku regałowego aż do momentu osiągnięcia pozycji naprzeciw wyznaczonego kanału
• W tej pozycji AutoMAG MOVER zwalnia wózek wahadłowy, który wjeżdża razem z jednostką ładunkową do wnętrza kanału regałowego
• AutoMAG MOVER przemieszcza się do przenośnika pionowego w celu pobrania kolejnej jednostki ładunkowej.

(red/źr. PROMAG)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.