Dodaj ogłoszenie o pracy


Morska Agencja Gdynia udostępniła kalkulator stawek frachtu morskiego

Poszukując oferty na transport morski, często klienci nie orientują się w cenach frachtów morskich i stawek spedycyjnych, bo też i nie mają takiej wiedzy, jak to wyliczyć. Zaś firmy spedycyjne niechętnie dzielą tą wiedzą i raczej nie upubliczniają zakresu cen za frachty i marże spedycyjne. Morska Agencja Gdynia (MAG) wyłamuje się z tego schematu i uruchomiła kolejny kalkulator stawek frachtu morskiego.

Na specjalnej stronie internetowej gdyńska firma uruchomiła kalkulator stawek morskich całokontenerowych. Narzędzie zawiera trzy etapy, przez które przechodzi klient obserwując jakie koszty składają się na transport morski na wybranej przez niego trasie z portu A do portu B. Kalkulator ten znajduje się na stronie www.kontener.pl i jest już drugim z narzędzi MAG. Wcześniej firma udostępniła podobny przelicznik dla ładunków mniejszych niż pełen kontener (dla drobnicy), dostępny pod adresem www.drobnicamorska.pl.
- Jesteśmy pierwszą firmą spedycyjną w Polsce która tak otwarcie podchodzi do tematu stawek morskich. Uważamy że należy podążać drogą armatorów, którzy nie mają problemu z upublicznianiem swoich tabel cenowych. Dodatkowo po otwarciu naszego pierwszego kalkulatora wiemy, że był to pomysł który się sprawdza. Teraz każdy importer ma możliwość zweryfikowania cen jakie oferują mu firmy spedycyjne – mówi Michał Laskowski Koordynator ds. e-biznesu w Morskiej Agencji Gdynia. Wyobraźmy sobie również sytuację, gdy przedsiębiorca ma pomysł sprowadzić do Polski produkt, który zamierza dystrybuować. Importer zna cenę zakupu, ale nie może oszacować opłacalności biznesu bez poznania kosztów transportu. Teraz za pomocą kalkulatorów stawkę poznaje w przeciągu minuty – dodaje Laskowski.

(źr. MAG)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.