Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowinki Volvo Trucks - samochód ciężarowy z silnikiem gazowym i podręcznik kierowcy na smartfony

Volvo Trucks poinformowało o nowej ofercie pojazdów w Europie – wprowadza na rynek model Volvo FE napędzany silnikiem zasilanym metanem. Oprócz tego klienci Volvo będę mogli korzystać z podręczników kierowcy w wersji elektronicznej – w internecie oraz jako aplikacje na smartfony i tablety.

Volvo z silnikiem gazowym
Volvo FE CNG (Compressed Natural Gas) zostało opracowane głównie z myślą o zastosowaniach obejmujących krótkie cykle jazdy z częstymi postojami, takich jak wywóz odpadów czy lokalny transport dystrybucyjny. Jest wyposażone w nowy 9-litrowy silnik o zapłonie iskrowym, zasilany sprężonym gazem ziemnym i spełniający normę emisji spalin Euro 6, oraz automatyczną skrzynię biegów.
Spaliny powstające w wyniku spalania metanu są bezwonne i zawierają bardzo mało szkodliwych substancji. Jeżeli stosuje się metan w postaci biogazu, czyli pozyskiwany z surowców organicznych, ogólna emisja dwutlenku węgla może być nawet o 70 proc. mniejsza, w porównaniu z pojazdem wyposażonym w konwencjonalny silnik wysokoprężny. Dzięki automatycznej skrzyni biegów pojazd charakteryzuje się równie doskonałymi właściwościami jezdnymi, jak konwencjonalne Volvo FE. Automatyczna skrzynia biegów zapewnia również większe przyspieszenie. – W perspektywie długofalowej metan jako paliwo samochodowe stanie proekologiczną alternatywą dla oleju napędowego. Obecnie działania koncentrują się na współpracy z różnymi organami władzy i firmami z sektora prywatnego w celu wypracowania odpowiednich norm prawnych i warunków sprzyjających upowszechnieniu się tego paliwa – mówi Lars Mårtensson, dyrektor ds. ochrony środowiska w Volvo Trucks.
Sprzedaż nowego Volvo FE CNG w Europie rozpocznie się w sierpniu br., zaś produkcja seryjna – na początku roku 2015.

Pierwszy podręcznik kierowcy w formie aplikacji na urządzenia mobilne
Obecnie klienci Volvo Trucks otrzymują spersonalizowane podręczniki kierowcy w formie książkowej, wraz z zakupionym samochodem ciężarowym. Ale już wkrótce to się zmini. Volvo Trucks opublikowało nowe wersje elektroniczne podręczników, które będą dostępne w internecie oraz jako aplikacje na smartfony i tablety. Celem cyfryzacji podręczników jest zapewnienie klientom, kierowcom i mechanikom dostępu do najbardziej aktualnych informacji, odnoszących się do podwozia o konkretnym numerze, w każdym czasie i miejscu.
– Dzięki naszemu elektronicznemu podręcznikowi kierowcy użytkownik ma dostęp do pełnych i najbardziej aktualnych informacji dotyczących pojazdu o danym numerze podwozia – także offline. Podręcznik elektroniczny jest wzbogacony o narzędzia wydanie ułatwiające wyszukiwanie potrzebnych informacji. Zawiera filmy instruktażowe i ilustracje prezentujące prawidłowy sposób korzystania z poszczególnych funkcji pojazdu – wyjaśnia Malin Ersman, menedżer projektu w Volvo Trucks.
Nowy podręcznik kierowcy sprzyja także maksymalizacji dyspozycyjności samochodu ciężarowego. Mając możliwość natychmiastowego sprawdzenia rzeczywistej konfiguracji pojazdu, pracownicy stacji obsługi są w stanie szybciej odpwiadać na pytania klienta dotyczące działania i sposobu korzystania z wyposażenia pojazdu. Elektroniczne podręczniki kierowcy są bezpłatne i dostępne dla modeli: Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX, z wyjątkiem modeli produkowanych w Ameryce Południowej. Są one dostępne zarówno na stronie internetowej, jak i w formie aplikacji na smartfony i tablety, do pobrania z AppStore i Google Play.

(źr. Volvo Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.