Volvo Trucks poinformowało o nowej ofercie pojazdów w Europie – wprowadza na rynek model Volvo FE napędzany silnikiem zasilanym metanem. Oprócz tego klienci Volvo będę mogli korzystać z podręczników kierowcy w wersji elektronicznej – w internecie oraz jako aplikacje na smartfony i tablety.
Volvo z silnikiem gazowym
Volvo FE CNG (Compressed Natural Gas) zostało opracowane głównie z myślą o zastosowaniach obejmujących krótkie cykle jazdy z częstymi postojami, takich jak wywóz odpadów czy lokalny transport dystrybucyjny. Jest wyposażone w nowy 9-litrowy silnik o zapłonie iskrowym, zasilany sprężonym gazem ziemnym i spełniający normę emisji spalin Euro 6, oraz automatyczną skrzynię biegów.
Spaliny powstające w wyniku spalania metanu są bezwonne i zawierają bardzo mało szkodliwych substancji. Jeżeli stosuje się metan w postaci biogazu, czyli pozyskiwany z surowców organicznych, ogólna emisja dwutlenku węgla może być nawet o 70 proc. mniejsza, w porównaniu z pojazdem wyposażonym w konwencjonalny silnik wysokoprężny. Dzięki automatycznej skrzyni biegów pojazd charakteryzuje się równie doskonałymi właściwościami jezdnymi, jak konwencjonalne Volvo FE. Automatyczna skrzynia biegów zapewnia również większe przyspieszenie. – W perspektywie długofalowej metan jako paliwo samochodowe stanie proekologiczną alternatywą dla oleju napędowego. Obecnie działania koncentrują się na współpracy z różnymi organami władzy i firmami z sektora prywatnego w celu wypracowania odpowiednich norm prawnych i warunków sprzyjających upowszechnieniu się tego paliwa – mówi Lars Mårtensson, dyrektor ds. ochrony środowiska w Volvo Trucks.
Sprzedaż nowego Volvo FE CNG w Europie rozpocznie się w sierpniu br., zaś produkcja seryjna – na początku roku 2015.
Pierwszy podręcznik kierowcy w formie aplikacji na urządzenia mobilne
Obecnie klienci Volvo Trucks otrzymują spersonalizowane podręczniki kierowcy w formie książkowej, wraz z zakupionym samochodem ciężarowym. Ale już wkrótce to się zmini. Volvo Trucks opublikowało nowe wersje elektroniczne podręczników, które będą dostępne w internecie oraz jako aplikacje na smartfony i tablety. Celem cyfryzacji podręczników jest zapewnienie klientom, kierowcom i mechanikom dostępu do najbardziej aktualnych informacji, odnoszących się do podwozia o konkretnym numerze, w każdym czasie i miejscu.
– Dzięki naszemu elektronicznemu podręcznikowi kierowcy użytkownik ma dostęp do pełnych i najbardziej aktualnych informacji dotyczących pojazdu o danym numerze podwozia – także offline. Podręcznik elektroniczny jest wzbogacony o narzędzia wydanie ułatwiające wyszukiwanie potrzebnych informacji. Zawiera filmy instruktażowe i ilustracje prezentujące prawidłowy sposób korzystania z poszczególnych funkcji pojazdu – wyjaśnia Malin Ersman, menedżer projektu w Volvo Trucks.
Nowy podręcznik kierowcy sprzyja także maksymalizacji dyspozycyjności samochodu ciężarowego. Mając możliwość natychmiastowego sprawdzenia rzeczywistej konfiguracji pojazdu, pracownicy stacji obsługi są w stanie szybciej odpwiadać na pytania klienta dotyczące działania i sposobu korzystania z wyposażenia pojazdu. Elektroniczne podręczniki kierowcy są bezpłatne i dostępne dla modeli: Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX, z wyjątkiem modeli produkowanych w Ameryce Południowej. Są one dostępne zarówno na stronie internetowej, jak i w formie aplikacji na smartfony i tablety, do pobrania z AppStore i Google Play.
(źr. Volvo Trucks)