Dodaj ogłoszenie o pracy


Sprawdź możliwości nowej skrzyni biegów Volvo Trucks

Volvo Trucks wprowadza na rynek I-Shift Dual Clutch – pierwszą na rynku dwusprzęgłową skrzynię biegów przeznaczoną dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności. W I-Shift Dual Clutch proces zmiany biegu odbywa się pod obciążeniem, bez przerywania transferu mocy, dzięki czemu samochód ciężarowy nie traci siły napędowej ani prędkości. Dla kierowcy oznacza to większy komfort i wydajność pracy.

– W sytuacjach wymagających częstej zmiany biegów, np. na drogach górskich lub krętych, I-Shift Dual Clutch zapewnia całkowicie nową jakość prowadzenia samochodu ciężarowego. W Volvo Trucks jesteśmy niezmiernie dumni z faktu, że możemy zaoferować naszym klientom to nowatorskie rozwiązanie – mówi Claes Nilsson, prezes  Volvo Trucks.

I-Shift Dual Clutch posiada dwa wałki wejściowe i dwa sprzęgła, co oznacza możliwość wyboru dwóch biegów równocześnie. To, który z nich jest w danej chwili aktywny, zależy od tego, które sprzęgło jest aktualnie włączone. I-Shift Dual Clutch bazuje na skrzyni biegów I-Shift, z tym, że przednia jej sekcja została całkowicie przeprojektowana.
– Podczas jazdy masz wrażenie, że dysponujesz dwiema skrzyniami biegów. Gdy w jednej z nich jest włączony bieg, w drugiej jest już przygotowane inne przełożenie. Dzięki dwóm sprzęgłom, zmiana biegów odbywa się bez przerwy w przekazywaniu mocy. W rezultacie, nie następuje spadek momentu obrotowego silnika i znacznie wzrasta komfort jazdy – mówi Astrid Drewsen, menedżer produktu ds. układów napędowych w Volvo Trucks.

Dostępna od jesieni 2014 r. I-Shift Dual Clutch będzie dostępna w Volvo FH od jesieni 2014 r. Dwusprzęgłowe skrzynie biegów są już stosowane w samochodach osobowych, ale Volvo Trucks jako pierwsza firma na świecie zaoferowała podobne rozwiązanie w seryjnych samochodach ciężarowych o dużej ładowności.

– W przypadku samochodów ciężarowych można mówić o rzeczywiście nowym wymiarze właściwości jezdnych. Im cięższy zestaw drogowy i trudniejsze warunki jazdy, tym większa korzyść z posiadania I-Shift Dual Clutch. Zmiana biegów pod obciążeniem, bez żadnej przerwy w przekazywaniu mocy, ułatwia nadążanie za tempem panującego ruchu drogowego, zwłaszcza na trudniejszych odcinkach dróg. Dla kierowcy oznacza to mniejszy stres i większe bezpieczeństwo jazdy – podkreśla Astrid Drewsen.

Większa efektywność jazdy i komfort kierowcy
I-Shift Dual Clutch jest szczególnie efektywna w warunkach, które wymagają częstej zmiany biegów, np. na drogach górskich lub krętych, a także podczas przejazdy przez miasto z dużą liczbą rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. I-Shift Dual Clutch stanowi także zupełnie nową jakość w transporcie płynów w cysternach lub żywych zwierząt, ponieważ niewyczuwalne zmiany biegów powodują mniejsze przemieszczenia ładunku. Dzięki dużej sprawności działania, będącej naturalną cechą I-Shift Dual Clutch, maleje ryzyko ugrzęźnięcia pojazdu na śliskiej lub nieutwardzonej drodze, np. z ładunkiem drewna w lesie.
Kolejną ważną zaleta nowej skrzyni biegów jest poprawa komfortu kierowcy. – Poza wzrostem efektywności, płynna zmiana biegów przyczynia się do redukcji poziomu hałasu w kabinie – wyjaśnia Astrid Drewsen.
I-Shift Dual Clutch będzie dostępna w Volvo FH z silnikami Euro 6 o mocy 460, 500 i 540 KM.

I-Shift Dual Clutch, fakty:
•    I-Shift Dual Clutch można opisać jako dwie odrębne, lecz współdziałające ze sobą skrzynie biegów. Gdy w jednej z nich jest włączony bieg, w drugiej jest już przygotowane inne przełożenie. Podczas zmiany biegu jedna skrzynia biegów jest odłączana od układu napędowego i równocześnie, w tej samej chwili, podłączana jest druga, a zatem nie występuje żadna przerwa w przekazywaniu mocy.
•    I-Shift Dual Clutch bazuje na klasycznej skrzyni biegów I-Shift. Mimo że zawiera wiele nowych podzespołów, jest od niej dłuższa zaledwie o 12 cm.
•    I-Shift Dual Clutch zmienia biegi bez przerw w transferze mocy. Jeżeli warunki jazdy pozwalają na pominięcie kilku biegów, proces zmiany przełożeń jest podobny do tego w I-Shift.
•    Brak przerwy w przekazywaniu mocy dotyczy wszystkich zmian biegów, z wyjątkiem tych wymagających przełączenia przekładni zakresów, czyli przejścia z biegu 6. na 7. i odwrotnie.
•    Płynne, łagodne zmiany biegów zmniejszają zużycie podzespołów napędowych i innych elementów pojazdu.
•    I-Shift Dual Clutch nie powoduje żadnej zmiany w zużyciu paliwa, w porównaniu z I-Shift.
•    I-Shift Dual Clutch będzie dostępna w nowym Volvo FH, jako jedna z opcji alternatywnych, obok klasycznej I-Shift i manualnej skrzyni biegów.

(za inf. Volvo Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.