Dodaj ogłoszenie o pracy


Oszczędniej i bezpieczniej - jak mało spalać i szybko jechać?

Renault Trucks pomaga użytkownikom swoich ciężarówek oszczędzać pieniądze za pomocą nowoczesnych rozwiązań skupionych pod nazwą Optifuel. To programy szkoleniowe dla kierowców, a także specjalne usługi serwisowe oraz system zarządzania flotą Optifleet. Wykorzystanie oprogramowania do monitorowania i analizy zużycia paliwa Optifuel Infomax w połączeniu z opracowanym przez Renault Trucks szkoleniem kierowców w zakresie ekonomicznej jazdy, umożliwia oszczędzanie nawet do 15 proc. paliwa.

Kursy Optifulel - dobra inwestycja w kierowców
Żadna ciężarówka nie pojedzie bez drugiego ważnego składnika przyczyniającego się do uzyskiwania profitów z działalności transportowej – kierowcy. A ten powinien się znać na swoim zawodzie. Żeby tak było warto popracować nad jego profesjonalizmem. To dobra inwestycja.  Jak pokazują obliczenia instruktorów Optifuela, zainwestowane w dokształcanie kierowców pieniądze zwracają się już po dwóch miesiącach, a w kolejnych uzyskiwane oszczędności w znaczący sposób zwiększają zyski przedsiębiorców transportowych. I trudno się z nimi nie zgodzić patrząc na to, jak zmienia się sposób pracy szoferów przetrenowanych przez instruktorów Renault Trucks. Każdy litr „urwany” ze średniego zużycia paliwa jest cenny, bo przelicza się go na pieniądze, które zostają w kieszeni przewoźnika. A jeśli do tego przemnożymy ten nadzwyczajny zysk przez liczbę eksploatowanych pojazdów, widać, że jest o co walczyć.

Optifleet -  optymalne zarządzanie i większe oszczędności
To system telematyczny oferowany przez Renault Trucks, umożliwiający zarządzanie flotą z jednego miejsca. Łatwy w obsłudze, Optifleet, pomaga szybko podejmować decyzje i efektywnie zarządzać flotą. W obecnej rzeczywistości staje się niezbędnym narzędziem w rękach właścicieli i szefów firm transportowych, menadżerów flot i kierowców.
- W naszej firmie, koszty paliwa stanowią 60 proc. ceny kosztu operacyjnego za kilometr - wyjaśnia Heimst Fanny Heimst, Manager liczącej 200 pojazdów floty SITA Nord. - Po wdrożeniu systemu Optifleet, firma odnotowała oszczędności na poziomie 6l/100 km. – dodaje Fanny Heimst.

Jak działa Optifleet?
Optifleet umożliwia  zlokalizowanie całej floty lub pojedynczego pojazdu, pobór danych technicznych, usprawnia komunikację z kierowcami, kontroluje ich czas pracy, analizuje styl jazdy oraz poziom zużycia paliwa w poszczególnych pojazdach i przez danego kierowcę.  Celem tego narzędzia jest podniesienie wydajności floty oraz zredukowanie kosztów operacyjnych. W praktyce, Optifleet to połączenie elektronicznego komputera zainstalowanego w pojeździe systemu telekomunikacyjnego przekazującego dane i strony internetowej gromadzącej te dane. System składa się z 4 modułów, dzięki czemu może być dostosowany do potrzeb małych i dużych firm. Pierwszy moduł „MAP” posiada funkcję geolokalizacji (w oparciu o Google MapAPI), lokalizuje pojazd w czasie rzeczywistym i analizuje historię trasy. Umożliwia  zoptymalizowanie przejazdów, zmniejszenie pustych przejazdów i np. ku lepszemu zadowoleniu klienta daje możliwość ustalenia dokładnego terminu dostawy. Drugi moduł „CHECK” dostarcza danych technicznych, monitoruje zużycie paliwa w poszczególnych pojazdach (również w różnych markach) i przez danych kierowców, co pozwala zoptymalizować koszty. Optifleet daje też możliwość stworzenia raportów dla klienta nt. zanieczyszczenia środowiska ( np. emisji NOx i CO2). Trzeci moduł „DRIVE” umożliwia kontrolę pracy kierowcy, poprzez zapisanie historii z tachografu i karty pracy kierowcy, wszelkich naruszeń czasu jazdy/odpoczynku.
Czwarty moduł „LINK” to możliwość komunikacji właściciela pojazdu/ zarządzającego flotą z kierowcami w czasie jazdy dzięki interfejsowi w tablicy rozdzielczej, wyposażonemu w bezprzewodową klawiaturę i przeglądarkę. W tym module tablicy dostępny jest „wirtualny instruktor nauki jazdy”. Renault Trucks proponuje zryczałtowany abonament  15 euro/miesiąc za każdy moduł i za każdy pojazd, od dwóch modułów na czas nieokreślony. Optifleet jest dostępny we Francji, Turcji, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. W najbliższym czasie zostanie wprowadzony w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, na Ukrainie, we Włoszech, Belgii, Holandii i w Polsce.
 
Renault Trucks dzięki swoim dwóm uzupełniającym się ofertom Optifleet i Optifuel Infomax jest jedynym producentem, który dostarcza klientom narzędzia do pomiaru, analizy i zarządzania dostosowane do każdego typu klienta, zarówno do małych jak i dużych flot. Narzędzia te doskonale sprawdzają się w różnych branżach; budowlanej, dystrybucyjnej czy też  dalekobieżnej.

Sprawdź szczegóły na: http://www.renault-trucks.pl/

(źr.opr. za inf.  Renault Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.