Dodaj ogłoszenie o pracy


Katarzyna Zarębska z Apreo Logistics - Najlepiej czuję się w spedycji drogowej

 

Katarzyna Zarębska regionalny manager operacyjnyw Apreo Logistics SA z cyklu


Najlepiej czuję się w spedycji drogowej

- Tuż po uzyskaniu licencjatu z handlu zagranicznego zaczęłam pracę w wydawnictwie Murator jako handlowiec. Nie była to wymarzona praca, ale stwierdziłam, że lepiej jest zdobywać doświadczenie, niż siedzieć w domu. W międzyczasie szukałam pracy w spedycji. Trwało to cztery miesiące, kiedy w odpowiedzi na moją aplikację, zostałam zaproszona na rozmowę do firmy spedycyjnej - wspomina Katarzyna Zarębska.

 

Od początku wiedziała, że chce pracować w spedycji. Dzięki pracy w wydawnictwie zdobyła doświadczenie handlowca, które jak się potem okazało było bardzo przydatne w tym, czym chciała się zajmować. Pierwsze zetknięcie ze spedycją to firma Tirsped, gdzie została przyjęta na stanowisko asystentki w dziale spedycji morskiej. - To był dział kontenerów.  Wówczas nie wiedziałam prawie nic o spedycji, a zwłaszcza morskiej. Ale z racji tego, że obsługa spedycyjna kontenerów wiązała się z długotrwałymi operacjami, spokojnie uczyłam się nowego zawodu. Po kilku miesiącach zaczęłam już samodzielnie wykonywać zadania  spedytora - opowiada p. Katarzyna.

Tak minęły trzy lata. Jednak gdzieś w podświadomości tkwiło przekonanie, że spedycja morska nie była tym co chciała robić Katarzyna Zarębska. - Patrząc z perspektywy czasu na pierwsze lata w spedycji morskiej, dzisiaj wiem że to nie było to, co najbardziej podoba mi się w spedycji - mówi. Nawet kilkumiesięczne oczekiwanie na kontener, mnóstwo formalności, operacji, komplikacji na granicach oraz ta cała rozbudowana biurokracja wydłużały czas obsługi kontenera. - A ja potrzebowałam dynamiki działania, o czym  nie wiedziałam jeszcze wtedy - mówi śmiejąc się Katarzyna Zarębska.


Po trzech latach pracy w spedycji morskiej przeszła do spedycji drogowej. Jak to w życiu bywa najczęściej, o zmianie pracy zadecydował trochę los. - Firma Tirsped zmieniła siedzibę, aby dotrzeć z mojego miejsca zamieszkania do pracy potrzebowałam ok. 1,5 godziny, czyli w obie strony ok. 3 godzin. To było zbyt obciążające, tym bardziej że miałam małe dziecko. Więc zaczęłam rozglądać się za nową pracą - mówi  p. Katarzyna.  Złożyłam swoją aplikację do jednej z firm spedycyjno- transportowych o nazwie Euroad i po rozmowie została przyjęta, ale tym razem do spedycji międzynarodowej drogowej. Tak zaczął się nowy rozdział w jej życiu pt. transport i spedycja drogowa. - W spedycji międzynarodowej pracowałam kilka dni, po czym przeszłam do działu krajowego, z racji tego, że zwolniło się miejsce pracy. Tutaj zostałam rzucona na głęboką wodę - wspomina Zarębska. - Nie miałam mentora, musiałam sama uczyć się wszystkiego od podstaw, łącznie z tym co to jest naczepa, wymiary pojazdów, etc. Ale to była dobra metoda, bo tym sposobem szybko weszłam w nowy zawód - dodaje.


Na tym nie koniec zmian. Bo wkrótce z racji zmian właścicielskich Euroad zostało połączone z VOS Logistics, gdzie awansowała na lidera kilkuosobowego zespołu w dziale krajowym. Tak upłynęło kilka lat, p. Katarzyna była już doświadczonym spedytorem, ale przyszły kolejne zmiany. - Powstała spółka Apreo Logistics, której prezes zaproponował mi przejście do nowej firmy. W tym czasie urodził mi się drugi syn i chciałam podjąć pracę gdzieś blisko domu, więc propozycja nowej pracy z długimi dojazdami w tle była nie do przyjęcia - opowiada p. Katarzyna. Prezesowi firmy zależało na zatrudnieniu dobrych pracowników, więc zaproponował p. Katarzynie założenie oddziału blisko jej miejsca zamieszkania. - Oczywiście propozycję przyjęłam, chociaż takiego rozwiązania nie spodziewałam się w ogóle - wspomina. Jako lider zespołu spedycji krajowej, w ciągu kilku tygodni  zorganizowała oddział firmy Apreo Logistics w Skierniewicach, który dosyć szybko z trzech pracowników rozrósł się do 10 osób. Przez trzy lata zarządzała tym oddziałem, a że firma się rozwijała i powstawały kolejne oddziały, zarząd firmy postanowił docenić jej doświadczenie i w zeszłym roku otrzymała awans na regionalnego managera operacyjnego  . Obecnie zarządza trzema oddziałami (w Skierniewicach, Teresinie i Radomsku), gdzie pracuje ok. 30 osób. Zapytana o to, czy dobrze czuje się w roli managera, mówi, że absolutnie tak, bo pozwala jej na to bogate doświadczenie. - Każdy manager, powinien znać wszystkie szczeble działalności firmy i powinien doświadczyć wszystkich zajęć zarówno w roli asystenta jak i specjalisty. Tylko wtedy będzie w stanie zrozumieć pracę swojego zespołu i pomagać mu w rozwiązywaniu problemów. Dzisiaj wiem, że mogę wesprzeć ludzi, z którymi współpracuję, ponieważ znam spedycję od podszewki - mówi p. Katarzyna.

 

Po pracy, najchętniej odpoczywa w domu ze swoją rodziną, ale znajduje też czas na swoje zainteresowania, do których należy sport i literatura faktu, a także psychologia. W planach ma ukończenie studiów, które pozwolą jej poszerzyć zainteresowania, myśli o studiach na psychologii  lub germanistyce.
(Opr. Beata Trochymiak)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.