Konto pracodawcy

Kolej już nie taka męska - 30 procent pracowników Kolei Mazowieckich to kobiety

Dział, gdzie panie stanowią najliczniejszą reprezentację w Kolejach Mazowieckich to Sekcja Obsługi Podróżnych, czyli kasjerki i informatorki. W Kolejach Mazowieckich zatrudnionych jest ponad 800 kobiet. Pracują one na różnych stanowiskach. Najliczniejszą grupę stanowią kasjerki oraz informatorki, których jest 233. Należy oczywiście wspomnieć, że na tych stanowiskach pracują także panowie – dokładnie 7. To zawód bardzo odpowiedzialny i wymagający wielu umiejętności. Sprzedając bilety oraz udzielając informacji trzeba mieć ogromną wiedzę na temat taryf oraz zmian w rozkładzie jazdy wszystkich pociągów w Polsce – nie tylko Kolei Mazowieckich.

Opanowanie, cierpliwość, kultura osobista – te cechy jako pierwsze wymieniają panie kasjerki i dodają, że w tej pracy trzeba też być trochę psychologiem. Liczą się również ogromna wiedza, doświadczenie i umiejętność pracy pod presją czasu. Do każdego podróżnego trzeba podejść indywidualnie. Kasjerzy i informatorzy to, obok drużyny konduktorskiej, pierwsze osoby, które mają bezpośredni kontakt z podróżnym i to od nich w dużej mierze zależy wizerunek spółki.
Kasjerki liniowe – menedżerki zarządzające całą linią kas - to łącznik pomiędzy Sekcją a kasami biletowymi. To drugie ręce naczelnika, które dbają o przepływ informacji, wygląd kas, a także uzgodnienie grafików pracy kasjerek.
Kasjerki to grupa z najliczniejszą reprezentacją pań w Kolejach Mazowieckich. Nie oznacza to jednak, że w pozostałych zawodach pracują wyłącznie mężczyźni. Panie pracują w Kolejach Mazowieckich także w innych zespołach, np. w zespole utrzymania taboru (158 pań) oraz w drużynach konduktorskich (120 pań). Warto wspomnieć, że panie są w KM także: dyspozytorkami (12 pań), dyżurnymi ruchu (5 pań), zwrotniczymi (16 pań). Ponadto panie szefują działom bezpieczeństwa kolejowego, szkoleń, finansów i komunikacji.

(źr. Koleje Mazowieckie)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
Jak rozwiązać problem z brakiem rąk do pracy w branży TSL?
Inteligentne tachografy – co zmienią w pracy kierowcy?
Stan opon a bezpieczeństwo drogowe
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Zmiany w polisach OC, jak wpłynie to na ceny?
Polska jedną strefą inwestycyjną – jak zadziała w praktyce?
Jak zmiany klimatyczne decydują o zmianach na rynku nieruchomości logistycznych?
Znaczne spowolnienie tempa wzrostu e-handlu – czeka nas kolejna zmiana w sprzedaży towarów?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo Trucks w kampanii “Strażacy – dziękujemy”!
Centralny Port Komunikacyjny rozpoczął działalność – znany jest już skład za ...
Igor Reguski dyrektorem powierzchni logistycznych w BNP Paribas Real Estate
Axell stawia w Polsce na usługi magazynowe
Agility Logistics rozwija usługi dla branży kosmetycznej i perfumeryjnej
OT Logistics podsumował sezon żeglugowy 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze
150 miejsc pracy w nowym magazynie ID Logistics w Woli Bykowskiej
CEVA wykonała pierwszy transport drogowy z Chin do Europy na karnecie TIR
Nowa siedziba szczecińskiego oddziału Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC