Dodaj ogłoszenie o pracy


Dorota Dwulit - Spedycja od zawsze była moją pasją

 "Kobiety w logistyce" - Dorota Dwulit, kierownik działu obsługi klienta Baltic Container Terminal Sp. z o.o (BCT)

Dorota Dwulit od ponad 20 lat związana z branżą TSL. - Pracę w branży zaczynałam w C.Hartwig Gdynia, w dziale administracji. Ponieważ od początku chciałam pracować w spedycji, wkrótce po tym przeszłam do Baltony, gdzie powoli zaczęłam realizować swoje plany zawodowe. To wciąż jednak nie było jeszcze to, czego oczekiwałam, więc poszukiwałam dalej. W 1995 roku rozpoczęłam pracę w JAS FBG i konsekwentnie przez kolejne lata realizowałam swoją karierę w spedycji - mówi Dorota Dwulit kierownik działu obsługi klienta BCT Gdynia, od ponad 20 lat związana z branżą TSL.

Całe w życie w spedycji...
W JAS FBG otrzymała stanowisko kierownika agencji celnej. W ciągu kilkunastu lat pracy w tej firmie rozwinęła nie tylko działalność celną, ale też spedycyjną - m.in. z jej inicjatywy w grupie kapitałowej JAS FBG powstała spółka, która koncentrowała się na spedycji morskiej, jak również powstał dział spedycji morskiej bezpośrednio w JAS FBG, gdzie zajmowała się całym obszarem usług z tym związanych. Zapytana czy miała kiedykolwiek wahania i chciałaby zmienić branżę TSL na inną, odpowiada: - Oczywiście miałam myśli dotyczące zmiany zawodu, ale bardziej pod kątem rozwoju osobistego. Jeśli doszłoby do tego, to poszłabym w kierunku zupełnie innym, związanym z kulturą i designem, czyli zmieniłabym całkowicie obszar swojej działalności - mówi Dorota Dwulit. Pomimo, że dwadzieścia lat temu branża TSL była postrzegana jako typowo branża męskich zawodów, Dorota nie przerażała się tym, a wręcz odwrotnie - motywowało ją to do rozwoju i zdobywania nowych doświadczeń. - Na szczęście po 2000 r. zaczęło się wszystko zmieniać, na spotkaniach branżowych zaczęło pokazywać się więcej Pań. Moim zdaniem dużo więcej kobiet pracuje za biurkiem i w pracy operacyjnej, dlatego ich nadal nie widać, tak jak kolegów, którzy częściej pełnią role managerów. Patrząc na firmy spedycyjne, kobiety doskonale się tam odnajdują - dodaje Dorota.

A jednak po drugiej stronie...
Chociaż spedycja była od zawsze jej zawodową pasją, to jednak życie sprawiło jej niespodziankę i po kilkunastu latach pracy postanowiła spróbować czegoś innego. - Kiedy dwa lata temu otrzymałam propozycję przejścia do BCT i objęcia stanowiska kierownika działu obsługi klienta, wahałam się. Oznaczało to odejście od spedycji i pracę po drugiej stronie barykady. Ale po namyśle, przyjęłam propozycję, gdyż stanowisko to wymaga doświadczenia w spedycji i mogę zrobić coś nowego, pracować nad wizerunkiem terminala oraz wnieść nowe usługi dla klientów, czy też dobrze rozpoznać ich potrzeby. Spodobał mi się ten pomysł i postanowiłam spróbować - przyznaje Dorota Dwulit.
Jak podkreśla, praca w spedycji wiązała się z zupełnie innym zaangażowaniem. - Wcześniej jako spedytor nie interesowała mnie praca terminalu od strony technicznej, ani też to, jak wygląda zarządzanie takim przedsiębiorstwem. Nie zdawałam sobie również sprawy z tego, że zachodzą tam tak skomplikowane procesy, zwłaszcza że terminal działa dzisiaj w obszarze dużej konkurencji. Uczę się tutaj nowych rzeczy, co daje szerokie spojrzenie na cały proces spedycji i łańcuchy logistyczne. To pasjonujące -  dodaje.
Dorota Dwulit ukończyła Uniwersytet Gdański na Wydziale Zarządzania oraz studia podyplomowe na Wydziale Ekonomicznym tej samej uczelni - kierunek Transport i Logistyka. Jej pasją jest jazda na rowerze i narciarstwo, trenuje również spinning. Nie stroni od relaksu i prowadzi zdrowy tryb życia, starając się utrzymać równowagę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym.

opr. (red)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.