Dodaj ogłoszenie o pracy


Adriana Bosiacka dyrektor spedycji, członek zarządu TRANS POLONII

 
Adriana Bosiacka dyrektor spedycji, członek zarządu TRANS POLONII S.A

Z wykształcenia jest Pani...
Ukończyłam Akademię Morską w Gdyni na Wydziale Administracyjnym, kierunek Towaroznawstwo, gdzie zdobyłam wiedzę na temat transportu towarów drogą morską. Ponadto ukończyłam studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej o specjalizacji Menadżer Personalny.
 
Pierwszą pracę rozpoczęła Pani w...
W 2003 r. w Telekomunikacji Polskiej na stanowisku konsultanta, a następnie od 2005 r. w firmie doradczej, na stanowisku szkoleniowca.
 
Do transportu drogowego trafiła Pani...
Przypadkiem. Dowiedziałam się, że firma transportowa poszukuje spedytora. Z racji tego, że praca szkoleniowca wiązała się z wieloma wyjazdami i praktycznie ciągle byłam w podróży, po dwóch latach zaczęłam rozglądać się za innym zajęciem. Akurat spółka Trans Polonia rozwijała swoją działalność i poszukiwała pracowników, a do tego ma siedzibę w mieście, w którym mieszkam. Postanowiłam aplikować i tak znalazłam się w branży TSL.
 
Największym wyzwaniem było...
Stanowiskiem, które objęłam po otrzymaniu pracy w Trans Polonia był spedytor drogowy. Na początku nie wiedziałam, czy będę w stanie poradzić sobie z nowymi zadaniami, czy spełnię oczekiwania względem firmy, zarządu, samej siebie. To był trudny czas. Dobrze pamiętam jak trudne były pierwsze doświadczenia, szczególnie wejście w środowisko transportowe. To właśnie współpraca z kierowcami i przewoźnikami była największym wyzwaniem. Nie było to łatwe zadanie, a już na pewno kiedy słyszałam "kobieta nie będzie mi mówić, co mam robić". Musiałam więc szybko wypracować sposób na współpracę z nimi i zdobyć ich zaufanie. Po paru miesiącach udało się to osiągnąć i z każdym dniem łapałam coraz większego bakcyla do transportu drogowego. Miałam też bardzo dobrego nauczyciela, Pana Dariusza Cegielskiego - Prezesa Trans Polonii, który tak naprawdę wszystkiego mnie nauczył. Przekazał mi wiedzę, zasady postępowania i cale know-how na temat rynku. Za to jestem mu bardzo wdzięczna.
 
Jak przebiegała ścieżka Pani kariery?
Moja kariera  rozwijała się krok po kroku, od spedytora krajowego, przez spedytora międzynarodowego i kierownika transportu, aż otrzymałam propozycję wejścia do zarządu spółki i objęcie stanowiska dyrektora spedycji. Odbyło się to na przestrzeni 5 lat.
 
Co uważa Pani za swój największy sukces zawodowy?
Na pewno stanowisko, do którego doszłam ciężką pracą, systematycznością, ciągłym dążeniem do celu. Tak, to chyba największy sukces w pracy.
 
A jeśli nie transport i logistyka, to co by to było?
Na chwilę obecną nic innego. Jestem tak zaangażowana zawodowo, że nie wyobrażam sobie pracy w innej branży i innej firmie. Nawet jeśli byłabym zmuszona zmienić stanowisko pracy, to i tak chciałabym wykorzystać doświadczenie z transportu. Chociażby z uwagi na to, że nie chciałabym zaprzepaścić tych 6 lat ciężkiej pracy i zdobytego doświadczenia.
 
Jak ocenia Pani perspektywy rozwoju transportu w Polsce?
Patrząc na rozwój spółki Trans Polonia, perspektywy rozwoju transportu są bardzo duże. Porównując okres kiedy rozpoczynałam współpracę z firmą Trans Polonia, a chwilą obecną, rozwój w branży jest ogromny. Firma poszerzyła w tym czasie ofertę skupiając się nie tylko na transporcie bitumicznym i chemii płynnej, ale i na transporcie ciekłych materiałów spożywczych, transporcie chłodniczym w kontrolowanej temperaturze oraz transporcie intermodalnym. Na pewno rozwój transportu będzie bardzo dynamiczny w ciągu najbliższych paru lat i będzie zmierzał w kierunku rozwoju transportów intermodalnych.

Jaki jest Pani sposób na zarządzanie?
Systematyczność w dążeniu do celu, w tym również odpowiednie motywowanie pracowników na osiągnięcie celu i egzekwowanie wymogów, które trzeba spełnić, aby osiągnąć zamierzony cel. Rekrutując nowe osoby do pracy, szczególnie do działów operacyjnych, patrzę na to, aby mogły one w pełni wykorzystać swoje umiejętności i kompetencje. W późniejszej pracy motywuję je do tego, aby rozwijały się w kierunku, w którym czują się najlepiej.
 
Czas wolny spędza Pani...
Z rodziną, zależy mi na tym, aby po pracy jak najwięcej czasu poświęcać rodzinie.
 
Dziękuję za rozmowę,
Beata Trochymiak
 
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.