Stawiam na otwartą komunikację - rozmowa z Katarzyną Szczur, prezesem zarządu Textra Poland Sp. z o.o

Rozmowa z Katarzyną Szczur, prezesem zarządu Textra Poland Sp. z o.o

Gratuluję zwycięstwa w Plebiscycie Przyjazny Pracodawca TSL’2015. Jesteście małą firmą, ale dorównujecie standardami pracy dużym korporacjom. Jak do tego doszliście w ciągu niespełna 10 lat działalności? - Kiedy w styczniu 2006 roku powstała firma TEXTRA wiedziałam, że będzie to firma skupiona przede wszystkim na klientach i na ludziach współpracujących z nami, dbająca o wysoką jakość usług, rzetelność i uczciwość, szacunek wobec kontrahentów i wobec siebie. Zależało mi na tym, aby stworzyć zespół odpowiedzialnych ludzi, którzy nie tylko będą zespołem profesjonalistów, ale przede wszystkim będą czuli się dobrze pracując w naszej firmie. Postawiłam na dobrą współpracę i otwartą komunikację. Umiejętne zarządzanie wymaga komunikowania się zarówno z ludźmi wewnątrz firmy, jak i z otoczeniem. Z dobrych relacji wewnątrz firmy płynie pozytywny przekaz na zewnątrz. A pozytywny wizerunek firmy jest w dzisiejszych czasach bardzo ważny, gdyż może stanowić źródło przewagi konkurencyjnej.

Co dla Pani znaczy być dobrym pracodawcą? - Rzetelność i wiarygodność. Istotą dobrego pracodawcy jest troska o pracowników, ich rozwój zawodowy, podnoszenie wiedzy i umiejętności.  Nie bez znaczenia jest też dbałość o dobrą atmosferę i przyjazne relacje interpersonalne w miejscu pracy, a przede wszystkim umiejętne docenienie pracowników za ich pracę, zaangażowanie, kreatywność pomysły i wiedzę. W relacjach z pracownikami bliskie jest mi powiedzenie, że nie bez przyczyny natura dała nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język – po to, abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili.

Oprócz dobrych warunków pracy, oferujecie wysoką jakość obsługi klienta i usług spedycyjnych. Czy startowaliście z jakimś dużym kapitałem i know how? - Początki nie były łatwe i pewnie trudno w to uwierzyć, ale pierwsze narzędzia pracy jakimi dysponowaliśmy to były pożyczone komputery i stół kuchenny. Sama łączyłam różne funkcje, jednocześnie sprzątałam, byłam sekretarką, spedytorem, koordynatorem, handlowcem i prezesem. Dzisiaj zatrudniam 26 osób i firma ma już swoją strukturę. Więc, jak widać, nie stał za nami ani duży kapitał, ani know how wielkiej firmy. Dzisiaj TEXTRA Poland to firma, z której jestem bardzo dumna. Relacje z klientami budujemy w oparciu o szacunek i życzliwość. To właśnie dzięki temu firma zawdzięcza swój sukces.     

Najtrudniejszy okres w działalności firmy, to… - Siódmy rok działalności (rok 2012), kiedy to dotknęło nas szereg nieprzyjemnych i nieprzewidzianych zdarzeń. Pomimo wielu przeciwności losu i nieżyczliwym nam osobom, dzięki naszemu zapałowi i wierze w nasze umiejętności zdobywaliśmy systematycznie kolejne zlecenia, kolejnych klientów oraz kolejne wyróżnienia w branży TSL.

Co jest obecnie podstawą działalności Textra Poland? - Nadal wyłącznie usługi spedycyjne i w najbliższej przyszłości nie zamierzamy zmieniać profilu naszej działalności. Patrząc na polski rynek, mamy jeszcze wiele w tym obszarze do zrobienia. Codziennie spotykamy się z wyzwaniami, które nas motywują, rozwijają i uczą.   

Jak ocenia Pani rynek usług spedycyjnych, co hamuje rozwój małych firm spedycyjnych? - Klienci bardzo często decydują się na współpracę biorąc pod uwagę przede wszystkim cenę. Jednakże w rozwoju współpracy istotne są inne wartości, jak profesjonalizm, szybkość w działaniu, dostępność, uczciwość, kultura osobista, czy też indywidualne podejście. Natomiast podstawowym hamulcem rozwoju jest brak kapitału, ogromna odpowiedzialność materialna i zatory płatnicze od niektórych zleceniodawców, co wpływa na zdolność utrzymania płynności finansowej w małych firmach.  Ostatnio bardzo istotnym problemem staje się również brak na rynku pracy osób z doświadczeniem w branży.

Jak patrzycie na innowacje, na ile są istotne dla rozwoju małych firm TSL? -  Innowacje postrzegamy jako nowe możliwości i ciągłą potrzebę rozwoju, jako ważny element strategii firmy. Śledzimy rynek, analizujemy zachodzące w nim zmiany i staramy się wychodzić naprzeciw tym zmianom. Aby zoptymalizować niektóre procesy naszej działalności, TEXTRA Poland korzysta z dofinansowań unijnych, dzięki czemu możemy rozwijać narzędzia informatyczne, aby pracować szybciej, lepiej i sprawniej.  

Textra Poland za 10 lat… - To firma wyróżniająca się na rynku pod względem jakości, doświadczenia i profesjonalizmu oraz uczciwości wobec klienta i pracowników.

Dziękuję za rozmowę,
Beata Trochymiak

najczęściej czytane
Profesjonalni kierowcy - rusza druga edycja bezpłatnej akcji szkoleniowej
Już za chwilę ruszy system monitorowania drogowego przewozu towarów
Trafiony polecony – Kuehne + Nagel znalazł sposób na skuteczną rekrutację
Nie będzie już wymiany europalet EPAL na palety UIC/EUR
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Okiem rekrutera
Ponad połowa firm planuje zwiększyć nakłady na zarządzanie pracownikami
Raporty
Świetne prognozy dla rynku pracy w Polsce!
Wiadomości
Omnichannel wygląda wspaniale na slajdach dla zarządu - GS1 o trendach e-commerce 2017!
Raporty
Dbałość o środowisko, autentyczność oraz wspólnotowość – to najnowsze wytyczne dla marketingowców w każdej branży!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC