Dodaj ogłoszenie o pracy


MAGTRANS Sp. z o.o z Buska Zdroju

 Inwestujemy w bezpieczeństwo, jakość i nowoczesne technologie
 
Rozmowa z Edwardem Magdziakiem prezesem zarządu Magtrans Sp. z o.o
 
Firma Magtrans jest rodzinną firmą transportową, w której pracują już dwa pokolenia - rodzice i dzieci - jak udaje się łączyć pracę dwóch generacji - starszej z młodszą? - Tak, jesteśmy typowo rodzinną firmą i cieszy nas, że również dzieci złapały bakcyla do transportu, którego rozwój miały okazję obserwować od najmłodszych lat. A transport jest działalnością dosyć trudną i bardzo dynamicznie się rozwijającą. Jako starsze pokolenie, budowaliśmy firmę krok po kroku, jednocześnie ucząc się największych zmian zachodzących na tym rynku, a młode pokolenie musiało wskoczyć od razu na bardzo wysoki pułap tego rozwoju. Więc z jednej strony, młodzi ludzie mają łatwiej, a z drugiej o wiele więcej wyzwań. Natomiast z chęcią czerpią z naszego  doświadczenia, co mnie bardzo cieszy i jestem spokojny o dalszy rozwój firmy, a też i nie ukrywam, że wykorzystujemy ich świeże spojrzenie na biznes. Jestem przekonany, że dzięki temu umacniamy naszą pozycję i to nas wyróżnia na rynku. Oczywiście jako młodzi następcy, mają swoje wizje na poprowadzenie firmy i czasami trzeba studzić ten zapał, ale zawsze z wielkim zainteresowaniem przyglądam się każdemu pomysłowi.
 
Jakimi zasadami kierujecie się Państwo zarządzając firmą? - Działamy w oparciu o zrównoważony rozwój, co oznacza, że powiększamy flotę naszych pojazdów równoważnie do wzrostu potencjału po stronie biura i rozwoju usług.
 
W jakim kierunku rozwijacie działalność Magtrans? - Podstawą  działalności firmy jest transport drogowy całopojazdowy i tak też pozostanie, w którym 60 proc. stanowią usługi w transporcie międzynarodowym, a 40 proc. w krajowym. Świadczymy również usługi spedycji drogowej oraz spedycji kolejowej i na ich rozwoju będziemy skupiać się w najbliższym czasie. Dział spedycji kolejowej działa od niedawna, ale prężnie się rozwija, a naszym atutem jest położenie w pobliżu szlaku szerokich torów, łączących Polskę z krajami Europy Wschodniej. Chcemy wykorzystać ten potencjał i w tym też kierunku rozwijać przewozy i spedycję kolejową.
 
Czy korzystacie wyłącznie z taboru własnego, czy też z podwykonawców? - Realizując w dużym zakresie usługi spedycji, pracujemy również w oparciu o podwykonawców,  których stałą sprawdzoną grupę staramy się skupić wokół siebie, opiekować się nimi, tak jak własnymi pojazdami i kierowcami. W najbliższym czasie będziemy starali się uatrakcyjnić naszą ofertę dla podwykonawców, m.in. chcemy stworzyć dla nich program zakupów grupowych. Obecnie współpracujemy z ponad 40 przewoźnikami, a docelowo chcemy, aby było ich ok. 180, czyli tyle ile liczy nasza własna flota pojazdów. Nasi podwykonawcy muszą świadczyć usługi na takim samym poziomie, jak my świadczymy, czyli terminowo i w oparciu o nowoczesne pojazdy.
 
Inwestycje firmy skupiają się wyłącznie na pojazdach ciężarowych? - Zdecydowanie nie. Inwestujemy w bezpieczeństwo, jakość i nowoczesne technologie. Bezpieczeństwo rozumiemy, jako nowoczesna flota pojazdów, spełniająca najbardziej rygorystyczne kryteria bezpieczeństwa prowadzenia pojazdu oraz zapewniająca najwyższą jakość transportu, a także elementy bezpieczeństwa pracy, tj. kaski, kamizelki, buty ochronne, etc. To wiąże się z obsługą klientów, którzy wymagają przed wejściem np. na teren zakładów produkcyjnych odpowiedniej odzieży ochronnej od kierowców. Kierowca musi posiadać np. kamizelki ochronne, w jednym miejscu żółtą a w innym pomarańczową, podobnie jest z obuwiem ochronnym, czy nakryciem głowy. To oczywiście trochę komplikuje usługi, ale też zapewnia bezpieczeństwo i jakość, którą właśnie gwarantujemy i o co szczególnie dbamy. Jakość utrzymujemy też dzięki wdrażaniu certyfikatów według norm ISO. Posiadamy już już ISO 9001, w tym miesiącu zaczynamy wdrożenie certyfikatu ISO 14001 - dotyczący ochrony środowiska oraz ISO 18001 z zakresu BHP, a także certyfikat AEO. Nasze dostawy realizujemy na czas, więc jakość to podstawa naszych usług.
 
Jakie branże obsługujecie? - Obsługujemy wszystkie branże, których towary możemy załadować i bezpiecznie przewieźć na naszych naczepach. Głównymi zleceniodawcami są firmy z przemysłu budowlanego, hutniczo – stalowego,automotive, ale nie stoi nic na przeszkodzie, aby móc to grono poszerzyć o kolejnych zadowolonych klientów. Ciąży na nas ogromna odpowiedzialność za towar i terminowość dostaw.
 
Jak realizuje się usługi transportowe w trudnych warunkach rynkowych, infrastrukturalnych? Czy są jakieś szczególne bariery, które osłabiają rynek transportowy? - Bardzo trudno. Obecnie rynek transportowy jest mocno rozdrobniony, który działa na niskich stawkach i marżach, dodatkowo w warunkach zmieniających się przepisów prawnych, co skutecznie i dotkliwie go osłabia.
 
Co najbardziej jest dotkliwe w tych zmianach prawnych? - Szykują się kolejne zmiany w kierunku zaostrzenia przepisów o transporcie drogowym i dopuszczenia do zawodu przewoźnika, chociażby jak udowodnienie reputacji, kwestie techniczne bazy eksploatacyjnej, etc. Każda zmiana prawa pociąga za sobą dodatkowe obciążenia, stres i jeszcze większą biurokrację, która pochłania coraz więcej czasu i dodatkowe koszty.
 
A jak Pan ocenia perspektywy rozwoju rynku TSL? -  Czeka nas konsolidacja, na pewno mali przewoźnicy będą zmuszeni łączyć swoje siły, albo w większe przedsiębiorstwa, albo w grupy przewoźników jeżdżące pod jedną marką.

Czy Magtrans zamierza przejmować jakieś firmy? - Nie przewidujemy akwizycji w najbliższym czasie, stawiamy na rozwój organiczny i zbudowanie stałej grupy podwykonawców. Na razie mamy dobrze rozwinięty transport oraz spedycję i na wykorzystaniu tego potencjału chcemy skupić się w najbliższej przyszłości. Zastanawiamy się jedynie nad pełną obsługą logistyczną.
 
Jak dbacie o rozwój pracowników w firmie? - Stale podnosimy kompetencje naszych pracowników, szkolimy ich, a o wyborze szkolenia często oni sami decyduję, w tym również wysyłamy ich na kursy językowe, jeśli tylko zgłoszą taką potrzebę. Poza tym staramy się tworzyć zdrową atmosferę w firmie. Nasi pracownicy pracują od wielu lat z nami, mamy małą rotację kadry. Oferujemy też ścieżkę awansu wewnątrz firmy, dopiero w przypadku kiedy nie ma możliwości awansu nikogo z wewnątrz, uruchamiamy rekrutację zewnętrzną. Dbamy też o różnorodność, są ludzie i młodzi i starsi, a ok. 35 proc. zespołu (wyłączając kierowców) stanowią kobiety, w tym wiele z nich pracuje na stanowiskach kierowniczych. Kadra jest największym kapitałem naszej firmy.
 
Dziękuję za rozmowę,
Beata Trochymiak
Pracujwlogistyce.pl
 
Historia i zasoby MAGTRANS
Firma została założona przez  Edwarda Magdziaka, w roku 1982,  zaczynała od  jednego samochodu ciężarowego, dzisiaj flota liczy ponad 180 pojazdów oraz około 200 naczep.  Magtrans zatrudnia ok. 300 pracowników, w tym ok. 200 zawodowych kierowców. Siedziba firmy znajduje się w Busku-Zdroju, firma posiada również 4 stacje paliw. Magtrans korzysta z giełd: Trans i Timocom, kart paliwowych Orlen i DKV, pojazdów marki MAN i Renault, naczep marki Wielton.
 
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.