Dodaj ogłoszenie o pracy


Nietypowe zakupy przedświąteczne w Kuehne + Nagel

W przedświątecznym okresie wiele firm i ludzi aktywnie włącza się w rozmaite akcje charytatywne, wspierające osoby potrzebujące pomocy. Ten wyjątkowy czas skłania chyba każdego z nas do refleksji nad losem innych, których trosk nie zauważamy, zaprzątnięci codziennymi sprawami. Najbardziej cierpią dzieci, zwłaszcza te pozbawione rodzinnego domu, a co gorsza, czasami też i rodziców. To właśnie im najtrudniej jest sprawić radość, kiedy wszystko wokół kojarzy się z prezentami, ciepłym domem i zapachem pierników. Z tym też zadaniem zmierzyli się pracownicy Kuehne + Nagel, wybierając się na nietypowe zakupy.

(W trakcie zakupów w jednym z poznańskich centrów handlowych)
(W trakcie zakupów w jednym z poznańskich centrów handlowych)

Nie chodzi tylko o pomoc materialną, ale sprawienie komuś prawdziwej radości – podkreślają pracownicy firmy Kuehne + Nagel, która od kilku lat jest zaprzyjaźniona z dwoma Domami Dziecka w Bninie (woj. wielkopolskie) i Sarnowie (woj. śląskie). To właśnie dla nich, załogi z pobliskich oddziałów Kuehne + Nagel w Gądkach i Chorzowie, co roku zapraszają  na nietypowe zakupy - wspólne wyjście na mikołajkowy shopping z dziećmi z domów dziecka. Wydarzenie to już na stałe zagościło w grudniowym kalendarzu firmy, w które zaangażowali się pracownicy z tych dwóch lokalizacji Kuehne + Nagel. Co roku z niecierpliwością czekają i dopytują - czy będą mieli okazję ponownie uczestniczyć w spotkaniu z dziećmi.

Samodzielny wybór

(Na zakupach w Chorzowie)

Ideą tych mikołajkowych zakupów jest to, aby każde dziecko mogło samodzielnie wybrać dla siebie prezent w dowolnym sklepie. Dla dzieci jest to okazja do spełnienia swoich marzeń, ale też i nauka samodzielnego dysponowania pieniędzmi. Święty Mikołaj z Kuehne + Nagel daje w prezencie każdemu dziecku ustaloną kwotę pieniędzy. Dzieci same dysponują przydzielonymi środkami, mogą kupić samodzielnie wybrany przez siebie prezent. W tych zakupach zawsze chętnie pomagają im pracownicy Kuehne + Nagel, którzy wcielają się w rolę pomocników Świętego Mikołaja.

- Wspólnie z dziećmi i ich wychowawcami spotykamy się w wybranym centrum handlowym i rzucamy w przedświąteczny wir zakupów. Jako „ciocie i wujkowie” z Kuehne + Nagel dzielnie asystujemy i doradzamy w wyborze zabawki, bluzy, spodni, słuchawek czy mp3 - a wybór nigdy nie jest łatwy. Dzieci chętnie kupują rzeczy, które same mogą wybrać. To sprawia im ogromną radość - nawet maluchy potrafią przymierzać spódniczki lub sukienki bez końca, ponieważ okazja do samodzielnych zakupów zdarza im się tylko raz w roku – mówiła  Anita Koralewska – Ratajczak, dyrektor HR w Kuehne + Nagel.

(Na zakupach w Chorzowie)

- Te kilka godzin to przede wszystkim dar czasu, wzajemnej relacji między wychowankami a pracownikami Kuehne + Nagel, większość których dzieci już rozpoznają i traktują jak przyjaciół. Zakupy mają też inny wymiar, uczą planowania, podejmowania decyzji, samodzielności a nade wszystko dostrzegania, że to, co otrzymujemy w darze od innych jest dzieleniem się. To bardzo ważne, aby uczyć gospodarności, ale i umiejętności mówienia dziękuję. Ja również z serca dziękuję za udzielane nam od wielu lat wsparcie i wspólne spotkanie na świątecznych zakupach – powiedziała Dorota Pielichowska - Borysiewicz, dyrektor Domu Dziecka w Bninie.

Takie chwile sprawiają radość nie tylko dzieciom. Również wszyscy dorośli, biorący udział w tej akcji potem jeszcze długo wspominają mikołajkowe spotkanie z dziećmi i dopytują się o ich dalsze losy. Szczęśliwie wielu z nich, udaje się znaleźć nowe domy rodzinne lub założyć własne.

 

(Zakupy i zabawa w poznańskim centrum handlowym)

- W tym roku miałem okazję wziąć udział w organizowanej przez naszą firmę akcji wspierania podopiecznych domu dziecka z Bnina. Na mnie osobiście największe wrażenie zrobiła spontaniczna, dziecięca radość płynąca z zakupów wymarzonych zabawek, artykułów elektronicznych, czy innych wymarzonych produktów. Okazało się, że dzieci doskonale zarządzają swoim budżetem i świetnie potrafią zaplanować wydatki. Dotychczas mocno kibicowałem takim wydarzeniom, ale od teraz jestem całkowicie przekonany, że tego typu inicjatywy mają sens i ze wszech miar warto je realizować – podsumował Dawid Biniecki, information systems manager w Kuehne+Nagel.

(źr. Kuehne + Nagel, więcej na: https://pl.kuehne-nagel.com/)

 
 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.