Konto pracodawcy

Pracownik sortowni

Pracownik sortowni (magazynier)

 

Charakter pracy w magazynie firmy kurierskiej znacząco różni się od pracy w typowym magazynie składowania i przechowywania towarów. Przykładem jest DHL Express (Poland), firma świadcząca międzynarodowe i krajowe usługi kurierskie, która nie posiada tzw. modelowych magazynów.

 

Na terenie całego kraju zlokalizowane są sortownie (HUB-y) DHL, w których dokonuje się segregacji przesyłek, skąd już posegregowane wysyłane są do odbiorców. Operacje odbywające się w sortowni przesyłek kurierskich są trudne i bardzo dynamiczne. Tutaj działa się pod presją czasu, najważniejsze są więc: odporność na stres, koncentracja i umiejętność szybkiego nauczenia się obsługi narzędzi, które wspierają procesy magazynowe. - To na pewno nie jest praca dla melancholika ani dla indywidualisty. Trzeba posiadać umiejętność pracy w zespole i radzić sobie z presją czasu - mówi Zbigniew Wetzlich, lider procesu sortowania w DHL Express (Poland) Sp. z o.o.

Każdy dzień pracy, sortownik zaczyna od identyfikacji kartą imienną oraz od zalogowania się do systemów informatycznych obsługujących sortownię. Każdy z pracowników posiada swoje hasło do systemu, dzięki czemu wszystkie operacje, które wykonuje są rejestrowane i przypisywane danemu pracownikowi. Jego podstawowym narzędziem pracy jest skaner, za pomocą którego wprowadza kody przesyłek przychodzących i wychodzących, a tym samym potwierdza w systemie poszczególne operacje, których dokonał. Praca każdego sortownika jest nadzorowana przez system, który z kolei obsługują i nadzorują przełożeni. Upraszczając, sortownik zajmuje się obsługą przesyłek, które trafiają do sortowni oraz przygotowaniem ich do wysyłki i przekazaniem właściwemu kurierowi.

 

W sortowni firmy kurierskiej każdy pracownik ma przydzielony zakres obowiązków w określonym obszarze usług, takich jak: przesyłki międzynarodowe, krajowe przesyłki ekspresowe, czy też drobnicowe. - Moim zadaniem jest przyjmowanie przesyłek od kurierów i posortowanie ich do wysyłki według rejonów. Następnie wydanie tych przesyłek odpowiedniemu kurierowi. To odpowiedzialna praca, wymagająca skupienia, bo jakość naszej pracy wpływa na to czy odpowiednia przesyłka trafi do odpowiedniego kuriera, a na końcu do Klienta. W naszej pracy wykorzystujemy systemy informatyczne, które wspierają proces operacyjny - wyjaśnia Zbigniew Wetzlich.

 

Aby wykonywać ten zawód wymagane jest wykształcenie średnie. To praca zarówno dla absolwenta jak i osoby z doświadczeniem. Przygotowanie kandydata na pracownika sortowni wymaga szkoleń, które firma DHL Express oferuje w ramach zatrudnienia. Aby stać się w pełni samodzielnym sortownikiem trzeba nauczyć się wielu rzeczy, chociażby obsługi urządzeń, systemów czy harmonogramów. Na pełną naukę i przysposobienie do tego zawodu potrzeba od 3 do 6 miesięcy.

- Zawód, który wykonuję jest satysfakcjonujący i z przyjemnością przychodzę do DHL, polecam go osobom, które nie boją się wyzwań i dynamicznej pracy - podsumowuje Zbigniew Wetzlich.

(Opr. BT, na podst. informacji DHL Express Poland)

 

Sprawdź oferty pracy: www.pracujwlogistyce.pl/oferty

 

kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w prawie - czy leasing będzie nadal się opłacał?
Jak wdrożyć dostawy w strategii PULL?
Zwierasz umowę ubezpieczeniową - poznaj najważniejsze pojecia i definicje!
Jak działa zrównoważony transport w Carlsberg Polska?
Kiedy opłaca się kupować wózki widłowe zaprojektowane „na miarę”?
Czas pracy kierowcy zawodowego w porze nocnej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Afryka szansą dla polskich eksporterów - jak bezpiecznie prowadzić ekspansję?
Zawirowania polityczne na świecie a działania inwestorów
Przewoźnicy optymistycznie patrzą w przyszłość, ale wyzwań nie brakuje
Czego szukają pracownicy fizyczni i czego oczekują od pracodawców?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Optifuel Lab 3 – Renault Trucks znalazło sposób na superoszczędny silnik
Port Gdańsk zyskał nową trasę żeglugową do/z Danii oraz zachodniej i północne ...
Najlepsze biuro w magazynie w Polsce należy do Drabest
Dachser osiągnął najwyższy poziom zatrudnienia w swojej historii
Czwarty prom Stena Line wchodzi na trasę Gdynia - Karlskrona
DPD Polska sponsorem drużyny siatkarskiej kobiet
Stokrotka rozwija logistykę
Prologis buduje swój pierwszy park logistyczny w Łodzi
Jungheinrich Polska w nowej siedzibie - Astrum Business Park
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC