Konto kandydata

Specjalista w sekcji utrzymania wagonów

Specjalista w sekcji utrzymania wagonów to osoba, od której oczekuje się wiedzy technicznej, fascynacji koleją, znajomości podstaw logistyki i planowania.

 

Osoba zatrudniona na tym stanowisku odpowiada za realizację polityki utrzymania wagonów, nadzorowanie stanu technicznego sprzętu oraz ustalanie zakresu prac naprawczych taboru. Wiedza techniczna, znajomość i umiejętność czytania rysunku technicznego, są niezbędne w tej pracy. Specjalista zajmuje się m.in. organizacją napraw i odbioru z zakładów naprawczych wagonów kolejowych, więc pracuje na dokumentach technicznych. Umiejętność czytania takich dokumentów oraz znajomość budowy i rodzajów wagonów jest tu niezbędna.


Dobry specjalista w sekcji utrzymania wagonów nie stroni od odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Od jego działań zależy zakres zlecanych podwykonawcom prac, ilość wagonów: pracujących, rezerwowych oraz zakres prac naprawczych. Organizuje on przewozy technologiczne wagonów do naprawy oraz odbiory tych wagonów, uzgadnia wszystkie terminy z tym związane. Osoba na tym stanowisku powinna posiadać zdolności analitycznego myślenia, dynamizm działania i umiejętność podejmowania szybkich decyzji. Sekcja utrzymania wagonów zapewnia sprawne funkcjonowanie zaplecza technicznego przewozów kolejowych spółki. Jest trybem w machinie całego procesu organizacji przewozów, który spina wszystkie działania dotyczące rotacji wagonów pomiędzy terminalem, a zakładami naprawczymi i bocznicami. Efektywność pracy tej komórki bezpośrednio przekłada się na efektywność zarządzania flotą wagonów, a więc wykorzystanie sprzętu do przewozów kontenerów.
Również wybór przewoźnika i dobór urządzeń do ich transportu leży w gestii osoby zatrudnionej na stanowisku specjalisty sekcji utrzymania wagonów. Potrzebna jest wiedza z zakresu utrzymania infrastruktury kolejowej i poruszania się pociągów po szlakach kolejowych, w tym  znajomość funkcjonowania rozkładów jazdy. 

 

Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należy także monitoring wagonów. Na wybranych składach pociągów montowane są urządzenia GPS, dzięki czemu można śledzić i nadzorować przebieg trasy, które pokonują. Specjalista nadzoruje cały system monitorowania i odpowiada za rozmieszczenie urządzeń sygnalizacyjnych GPS na poszczególnych wagonach.
Jest to praca raczej dla osoby z doświadczeniem w transporcie kolejowym, ale absolwenci kierunków technicznych, pasjonaci kolejnictwa, praktycy doświadczeni w naprawach taboru i dokumentacji z tym związanej będą mile widziani na tym stanowisku. Z racji tego, że przewozy dotyczą również przejazdów międzynarodowych oraz współpracy z zagranicznymi przewoźnikami, specjalista w sekcji utrzymania wagonów powinien posługiwać się co najmniej jednym językiem obcym, najlepiej jeśli jest to angielski albo niemiecki.

 

Praca na tym stanowisku daje też duże możliwości awansu. Przed specjalistami sekcji utrzymania taboru, z racji fachowej wiedzy i kompleksowości działań rysuje się doskonała ścieżka rozwoju zawodowego.  Przykład pracodawcy, który oferuje tego rodzaju stanowisko - PCC Intermodal S.A jest organizacją operującą na relacjach międzynarodowych, spółka stale powiększa park maszynowy, inwestuje w nowe rozwiązania technologiczne oraz rozwija regularną sieć połączeń kolejowych, co gwarantuje stały rozwój kadry i daje możliwości awansu.

(Opr. Beata Trochymiak na podst. inf. PCC Intermodal S.A)

 

Jeśli jesteś zainteresowany podjeciem pracy na tym lub podobnym stanowisku zobacz oferty pracy:

http://www.pracujwlogistyce.pl/oferty

 

kobiety w logistyce
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w logistyce 2017”
Jakimi firmami zarządzają kobiety?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
Niemcy zaostrzają kontrole busów
Kilka słów o zmianach w wydawaniu zaświadczeń A1
Pozwolenie na pracę dla cudzoziemca a zatrudnienie na dłuższy okres
UWAGA! Włochy wprowadzają kary za odpoczynek kierowcy w kabinie pojazdu
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
UWAGA! Zmiany w Ustawie o transporcie drogowym i nowa Ustawa o tachografach
E-commerce - mocne i słabe strony omnichannel
Komentarz eksperta - nabycie wyrobów akcyzowych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Optymizm polskich pracodawców największy od 8 lat
Stena Line wprowadza nowy prom na Bałtyk
Dachser uruchomił nowy magazyn w Sosnowcu
Dobre wieści dla branży transportowej z Parlamentu Europejskiego
Platooning – DB Schenker testuje automatyzowane konwoje ciężarówek
DKV Box Europe do rozliczania wszystkich opłat drogowych w Europie już dostępne
Wyższy poziom bezpieczeństwa w pojazdach Volvo Trucks
ID Logistics podsumowuje 10 lat działalności w Polsce
Poczta Polska podpisała nową umowę z Allegro
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC