Warsztat jednodniowy, prowadzony w kilkuosobowych grupach, którego celem jest zwiększenie kompetencji w zakresie zarządzania sytuacjami konfliktowymi na poziomie osobistym i organizacyjnym oraz wykorzystywania zaistniałych konfliktów do rozwoju osobistego, rozwoju zespołu i poziomu zaufania.
Trener – doświadczony couch, trener kadry managerskiej, wieloletni manager logistyki w zakładach produkcyjnych w Polsce i zagranicą. Na co dzień wdraża standardy logistyczne i definiuje politykę logistyczną firm oraz usprawnia współpracę z innymi działami, rozwiązuje sytuacje konfliktowe w różnorodnych zespołach. W ramach szkoleń i warsztatów tworzy sytuacje, w których mogą pojawić się transformujące doświadczenia. Sytuacje te mogą mieć różne formy, dzięki czemu uczestnik warsztatów potrafi się w pełni zaangażować w proces szkolenia i otworzyć się na zmiany.
Jakie korzyści i umiejętności możesz osiągnąć?
Po zajęciach uczestnik nabędzie lub poszerzy umiejętność:
• przewidywania i rozpoznawania sporów/konfliktu w początkowym stadium
• rozpoznawania dynamiki procesu i zapobiegania jego eskalacji
• identyfikowania prawdziwych przyczyn konfliktów
• sprawnego funkcjonowania w sytuacji konfliktowej
• obiektywnego uczestniczenia w konfliktach
• konstruktywnego formułowania informacji zwrotnych oraz własnych argumentów
• aktywnego słuchania rozmówcy
• wykorzystywania sytuacji trudnych do znajdywania nowych rozwiązań
• określania i radzenia sobie z emocjami towarzyszącymi sytuacjom konfliktowym
• rozpoznawania pułapek oraz eliminowania najczęściej popełnianych błędów w rozwiązywaniu konfliktów
• zrozumienia intencji stron biorących udział w konflikcie
MIEJSCE: WARSZAWA
TERMIN: 18 luty 2016
CENA za udział: 700 PLN +VAT
Zgłoszenia do 11 lutego 2016 r., formularz zgłoszeniowy należy przesłać e-mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,
POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Program warsztatu:
Co to jest KONFLIKT?
Definicja konfliktu; Przyczyny, źródła konfliktów, typowe zachowania w sytuacjach konfliktowych; Dynamika rozwoju sytuacji konfliktowej; Rodzaje sytuacji konfliktowych: konflikt wartości, relacji, danych, interesów; Czynniki wpływające na eskalację konfliktu; Konflikt jako narzędzie manipulacji; Konflikt inspirujący do zmiany; Diagnoza sytuacji konfliktowej
METODY PODEJŚCIA DO KONFLIKTÓW: style reagowania na konflikt; Metody rozwiązywania konfliktów -mediacje, negocjacje, arbitraż, rozmowy, dyskusje, polemiki, negocjacje – style i zasady efektywności; Etapy konstruktywnego rozwiązywania konfliktu; Przygotowanie planu rozwiązania konfliktu; Rozwiązywać czy transformować?
MECHANIZMY POJAWIAJĄCE SIĘ W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH: rodzaje stanów “ja”; Analiza transakcyjna dziecko-rodzic-dorosły; Zjawisko trójkąta dramatycznego; Ocena, krytyka, atak i obrona; Budowanie komplementarnych relacji między stronami w konflikcie; Rozpoznawanie i demaskowanie gier oraz manipulacji;
IDENTYFIKACJA I PRZEŁAMYWANIE BARIER W KOMUNIKACJI: diagnoza impasów w pracy zespołu nastawionego na realizację zadania; Strategie w pokonywaniu impasów i metody prowadzenia zespołu do celu; Wykorzystanie pozytywnej siły konfliktów; Bariery w komunikacji interpersonalnej (przekonania, nawyki, oczekiwania, dostosowanie do powszechnych norm); Identyfikacja barier jako pierwszy krok na drodze ich pozytywnego wykorzystywania; Formułowanie nowych strategii komunikowania się;
ŚWIADOMA KOMUNIKACJA i KONSTRUKTYWNE EMOCJE: emocje i ich znaczenie; rozpoznawanie emocji u innych; wcześniejsze rozpoznawanie konfliktów dzięki inteligencji emocjonalnej empatia jako narzędzie rozumienia istoty oporu: Kompetencje osobiste (samoświadomość, motywacja, kierowanie sobą); Kompetencje społeczne; Aktywne słuchanie; Empatyczne słuchanie, parafrazowanie; Typowe błędy i bariery związane ze słuchaniem; Konstruktywna informacja zwrotna; Prowadzenie rozmowy dyscyplinującej (zbieranie informacji, opiniowanie, poszukiwanie optymalnych rozwiązań, wyrażanie konstruktywnej krytyki, formułowanie rozwiązań na przyszłość); Prowadzenie rozmowy motywującej (zbieranie informacji, kryteria formułowania ocen, wyrażanie konstruktywnych pochwał i krytyki, budowanie planów na przyszłość)
STUDIUM PRZYPADKÓW.
ZAPRASZAMY!