Konto pracodawcy

Jak działa zrównoważony transport w Carlsberg Polska?

Minimalizowanie wpływu na środowisko i przyczynianie się do pozytywnych zmian w obszarze zrównoważonego transportu to założenia, jakie Carlsberg Polska realizuje w obszarze logistyki. Firma dysponuje flotą samochodową, a poprzez sieć dostawców dystrybuuje swoje produkty w całym kraju, stąd poprawa bezpieczeństwa na drogach, ale także optymalne zarządzanie czasem i zasobami są na bieżąco monitorowane i usprawniane.


Dwa lata temu Grupa Carlsberg ogłosiła ambitne cele zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Together Towards ZERO” (TTZ). Zakładają one, że do 2030 r. Grupa zredukuje ślad węglowy do zera, obniży o połowę zużycie wody w browarach, zredukuje do zera liczbę wypadków we wszystkich swoich lokalizacjach na świecie oraz zapewni konsumentom 100 proc. możliwości wyboru bezalkoholowych wariantów piw. Te cztery priorytety „Together Towards ZERO” są częścią globalnej strategii SAIL’22 Grupy Carlsberg. Zrównoważony transport, będący odpowiedzią na konieczność ograniczenia niekorzystnego wpływu na środowisko, jest wpisany w strategię TTZ i realizowany z uwzględnieniem ograniczania emisji CO2 oraz dbania o bezpieczeństwo pracowników.

System Zarządzania Transportem (TMS) w Carlsberg Polska
Jednym z elementów spełniających założenia zrównoważonego transportu w Carlsberg Polska jest wdrożony Transportation Management System (TMS). Umożliwia on efektywne zarządzanie, planowanie, optymalizowanie i rozliczanie usług transportowych realizowanych dla Carlsberga w Polsce. Nowy model pozwala precyzyjnie i selektywnie dopasować  operatorów do tras, na których są najbardziej konkurencyjni cenowo. W ten sposób lepiej wykorzystuje się ich synergie i przewagi konkurencyjne, co zapewnia firmie wymierne oszczędności. Optymalizator to jedna z najważniejszych nowych funkcji, jakie daje TMS. Zaprojektowane i wprowadzone do TMS algorytmy jednocześnie analizują odległość, planowaną godzinę dostawy, dostępne okna czasowe w magazynach i potwierdzone liczby ciężarówek przypisanych do danej trasy. W oparciu o te kryteria system optymalnie planuje czas jazdy (transit time) oraz godziny załadunków. Zakres wdrożenia TMS w Polsce jest – jak do tej pory – największy w całej Grupie Carlsberg. Pełne wdrożenie systemu planowane jest do końca 2018 r.
Najważniejsze korzyści z wprowadzenia TMS w Carlsberg Polska:
• większa przejrzystość  procesu na każdym etapie realizacji zlecenia,
• większa elastyczność współpracy z operatorami logistycznymi,
• natychmiastowy dostęp do informacji w czasie rzeczywistym,
• minimalizacja błędów ludzkich i poprawa jakości planowania transportu,
• poprawa jakości obsługi klienta i redukcja kosztów logistycznych.

Optymalizacja logistyki w magazynach Carlsberg Polska
Optymalizacja procesów logistycznych, realizowanych w obrębie magazynów, w szybki sposób przynosi wymierne efekty. Usprawnianie ruchu pojazdów i zwiększanie zewnętrznych powierzchni magazynowych to inwestycje przeprowadzone w ostatnim czasie w trzech browarach należących do Carlsberg Polska. W 2017 roku 95 proc. floty wózków widłowych zostało wymienionych z gazowych na elektryczne. Pozwoliło to wyeliminować spaliny. Flota wózków została również zoptymalizowana pod kątem wykorzystywanych modeli. Dzięki temu firma zredukowała ich liczbę o 20 proc. We wszystkich lokalizacjach – w Browarze Kasztelan w Sierpcu, w Browarze Okocim w Brzesku i Browarze Bosman w Szczecinie – uruchomiono także akumulatorownie z automatycznym systemem kolejkowania baterii FIFO, co znacząco przedłuża ich żywotność oraz ogranicza zużycie prądu.

W Browarze Okocim zmieniono też częściowo organizację ruchu, dzięki czemu udało się wyeliminować zbędny ruch na placach manewrowych, poprawiając równocześnie bezpieczeństwo. Wdrożono też tzw. system „Brama”, który umożliwia kolejkowanie oczekujących. Ograniczenie ruchu na terenie browaru, budowa nowego placu składowego o pojemności ok. 10.000 palet oraz wprowadzenie wózków widłowych – składujących do wysokości 4 warstw palet – pozwoliło na podwojenie możliwości składowania pustych opakowań i ograniczenie zbędnych transportów do magazynów zewnętrznych. Kolejną dużą inwestycją w Browarze Okocim jest w pełni automatyczna linia dystrybucji palet, zintegrowana z istniejącymi liniami produkcyjnymi. Nowy system pozwala na buforowanie i transport palet z pustym opakowaniem zwrotnym z obszaru magazynów zewnętrznych do depaletyzerów. Dzięki temu zyskano dodatkową przestrzeń dla magazynu wyrobu gotowego. Na cały system składa się ponad 50 urządzeń o łącznej długości transportowej 70 metrów. Linia przenośników jest jednocześnie strefą buforową dla palet z pustą butelką. Nowy system został też wyposażony w moduł zliczający liczbę jednostek transportowanych i służy do wewnętrznej kontroli i rozliczeń. Poprzez wdrożenie zautomatyzowanej linii przenośników zredukowano flotę wózków widłowych i tym samym związane z nią koszty obsługi i eksploatacji.
- Ograniczenie liczby wózków widłowych znacznie przyczyni się do zmniejszenia emisji spalin. A podawanie palet do obszarów depaletyzerów za pomocą automatycznej linii transportowej podnosi bezpieczeństwo pracy operatorów - linia nie ogranicza ciągów komunikacyjnych i likwiduje ryzyko kolizji z obiektami infrastruktury - wyjaśnia Marcin Będlin, menedżer ds. logistyki magazynowej w Carlsberg Polska.

Całość wygospodarowanego miejsca - dzięki zastosowaniu automatycznej linii dystrybucji palet - to zwiększenie pojemności magazynu wyrobów gotowych o ok. 1700 palet i oszczędności na ich transporcie do magazynów zewnętrznych. Inwestycję w system dystrybucji palet zrealizowano w partnerstwie z Europa Systems - profesjonalnym dostawcą urządzeń dla logistyki.

Więcej informacji nt. realizowanych przez Carlsberg Polska działań na rzecz zrównoważonego rozwoju można znaleźć w raporcie za 2017 r., dostępnym tutaj: https://carlsbergpolska.pl/media/25386/carlsberg-polska-raport-csr-2017.pdf 

(red.)


kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Rewolucja w umowach o pracę?
Zmiany w prawie - czy leasing będzie nadal się opłacał?
Transport odpadów - przepisy w Polsce wciąż niejasne!
Jak wdrożyć dostawy w strategii PULL?
Zwierasz umowę ubezpieczeniową - poznaj najważniejsze pojecia i definicje!
Jak działa zrównoważony transport w Carlsberg Polska?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Rozpoczęła się grudniowa gorączka zakupów i okres żniw dla logistyków
Kiedy e-commerce „zabije” handel tradycyjny w Europie Środkowo-Wschodniej?
Afryka szansą dla polskich eksporterów - jak bezpiecznie prowadzić ekspansję?
Zawirowania polityczne na świecie a działania inwestorów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Kuehne + Nagel partnerem easyJet przy renowacji i przekształcaniu floty
Spedcont zwiększa moce przeładunkowe terminala w Łodzi
250 nowych miejsc pracy - DPD otworzyło nową sortownię w Parzniewie
Fracht FWO Polska realizuje ekspresowe dostawy ponadgabarytów
Grupa ID Logistics ogłasza wyniki za 3. kwartał 2018
ACTION buduje nowe centrum dystrybucyjne gdzie stworzy 400 miejsc pracy
FM Logistic rozpoczął nabór projektów w konkursie Faster Mind Challenge
Port Gdańsk otwiera biuro w Chinach
LPP buduje centrum dystrybucji w Rumunii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC