Konto pracodawcy

Kary administracyjne w systemie SENT – przewozy kolejowe

Od 1 sierpnia 2018 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące kar administracyjnych związanych z przewozem towarów w ramach krajowej sieci kolejowej. 14 czerwca weszła w życie nowelizacja ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów, tzw. SENT · Celem nowych regulacji jest skuteczniejsze monitorowanie transportu „towarów wrażliwych”.

Po nowelizacji ustawa oprócz transportu drogowego, objęła również transport kolejowy. Znacznie zwiększył się też zakres towarów objętych monitorowaniem. W katalogu oprócz towarów, które były śledzone w transporcie drogowym od 2017 roku, znalazły się teraz produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyroby medyczne zagrożone brakiem dostępności na terytorium Polski. Wprowadzono także szereg istotnych zmian dla przewoźników i kierowców w zakresie sankcji. Nowe przepisy dotyczące nakładania kar pieniężnych związanych z przewozem towarów w ramach krajowej sieci kolejowej zaczną obowiązywać od 1 sierpnia. W ustawie wskazane zostały podmioty, które mają obowiązek zgłaszania, uzupełniania i aktualizacji zgłoszeń przewozu towarów zgodnie z wyszczególnioną listą, na odpowiednio przygotowanej platformie internetowej PUESC (www.puesc.gov.pl) – system SENT.
- Operatorzy logistyczni nie zostali wymienieni w katalogu określającym zakres podmiotowy ustawy. Mając jednak na uwadze zabezpieczenie szeroko rozumianych interesów klientów i podwykonawców oraz zagwarantowanie najwyższego poziomu świadczonych usług, DB Schenker udostępnia klientom narzędzia, które umożliwiają podanie numerów SENT związanych z wysyłką (numer referencyjny i klucz dla przewoźnika) w przekazywanym zleceniu oraz wydrukowanie ich na dokumentach przewozowych. Na tej podstawie dokonywane są uzupełnienia danych dotyczących przewozu zgłoszonej przesyłki - wyjaśnia Piotr Łoboda, doradca klienta DB SCHENKERinfo.

Nowelizacja wprowadziła też regulacje ułatwiające zgłaszanie towarów wrażliwych. Od 14 czerwca można dokonywać zbiorczych zgłoszeń oraz stosować jedynie Nomenklaturę Scaloną (CN) – opracowaną przez Komisję Europejską, a nie określanie rodzaju towaru według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Dzięki temu rozwiązany zostanie problem niewłaściwej klasyfikacji towarów.

(źr. DB Schenker)

kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kiedy opłaca się kupować wózki widłowe zaprojektowane „na miarę”?
Czas pracy kierowcy zawodowego w porze nocnej
Zmiany w transporcie, które od 3 września wchodzą w życie
Kiedy tachograf odmawia posłuszeństwa – co zrobić?
Kary administracyjne w systemie SENT – przewozy kolejowe
Kontrola trzeźwości za granicą – wynik badania może być wyższy niż w Polsce! ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ujemne saldo w handlu międzynarodowym Polski po siedmiu miesiącach 2018
Czy chcemy pracować w wielopokoleniowych zespołach?
Co czeka polski transport po wakacjach?
Rynek magazynowo - logistyczny w Polsce przeżywa prawdziwy rozkwit
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Prologis wzmacnia zespół zarządzania projektami w Europie Środkowo-Wschodniej
Dachser rozwija oddział w stolicy Korei Południowej
Kuehne + Nagel wdraża technologię blockchain
FedEx Express sponsorem Ligi Europy UEFA na kolejne trzy sezony
Volvo Trucks gotowe do wdrożenia nowego rozwiązaniem transportowego!?
UPS przekazało 6 defibrylatorów miastu Gdańsk
Artur Pęksyk szefem logistyki w Porta
Fińska Loteria Narodowa Veikkaus wybrała DB Schenker na dostawcę usług logistyczn ...
GS1 nagradza innowacyjność
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC