Dodaj ogłoszenie o pracy


Rekordowe przeładunki intermodalnych w BCT

Rok 2012 zaczął się dla Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni bardzo pomyślnie. W styczniu spółka odnotowała najwyższy w swojej historii udział kontenerów przeładowanych na kolei – aż 43,7proc. kontenerów w relacji lądowej zostało przewiezionych na torach. Łącznie w BCT przeładowano w styczniu 30 475 TEU.

 

Spółka jest liderem wśród morskich terminali kontenerowych pod względem udziału transportu intermodalnego. - BCT przywiązuję dużą wagę do obsługi połączeń kolejowych. Poświęcamy sporo wysiłku organizacyjnego, a także szykujemy znaczące inwestycje mające zwiększyć niezawodność i przepustowość naszego terminala  kolejowego. Dość szybko rośnie zapotrzebowanie firm na przewóz towarów koleją – to sposób na bardziej terminowe przewozy dużych partii towarów, jest przy tym zdecydowanie ekologiczny, na koniec zgodny z naszymi europejskimi potrzebami, wyrażanymi w Białej Księdze Transportowej Unii Europejskiej – mówi Krzysztof Szymborski, prezes BCT. 


 
Gdyńska spółka BCT to lider wśród polskich terminali pod względem udziału kolei w obsłudze kontenerów. W efekcie realizacji zaplanowanych inwestycji, które rozpoczną się w najbliższych miesiącach, znacznie zwiększą się możliwości przeładunkowe z wykorzystaniem kolei w BCT.
- Na rozwój transportu intermodalnego do 2015 roku przeznaczymy ponad 153 mln zł. Aż 35proc. tej kwoty pochodzić będzie ze środków unijnych w ramach rozstrzygniętego w ubiegłym roku konkursu Centrum Unijnych Projektów Transportowych – dodaje prezes Szymborski.

 

W ramach modernizacji terminalu kolejowego m.in. zakupione zostaną nowe suwnice kolejowe. Zarząd Morskiego Portu Gdynia wydłuży też tory kolejowe do trzech linii po 650m tak by pociągi mogły wjeżdżać na terminal bez konieczności ich rozpinania. Realizacja inwestycji przypadać będzie na okres od 2012 do 2015 roku i wraz z pozostałymi inwestycjami w sprzęt przeładunkowy, infrastrukturę terminala oraz systemy IT podniesie znacznie zdolność przeładunkową BCT.
(źr. za inf. BCT)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.