Konto pracodawcy

Kolejny krok do budowy Portu Centralnego w Gdańsku

Port Centralny to nie tylko najważniejszy projekt inwestycyjny Portu Gdańsk, lecz także jeden z najbardziej innowacyjnych projektów portowych w Europie. Pod względem swojego rozmachu porównywany jest z budową Gdyni lub Maasvlakte – głębokowodnego zespołu terminali na terenie Portu Rotterdam – i już w tej chwili przyciąga uwagę inwestorów z całego świata.

– Port Centralny to projekt zarówno ambitny, jak i złożony. Ta inwestycja musi uwzględniać rozwój Portu na kolejne kilkadziesiąt lat. Szczegółowa analiza na wielu płaszczyznach, wiedza na temat perspektyw gospodarczych oraz solidny konspekt – to pierwsze kroki, które podejmujemy w kierunku realizacji Portu Centralnego – mówi Marcin Osowski, Wiceprezes ds. Infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Za wykonanie koncepcji zagospodarowania Portu Centralnego odpowiada konsorcjum firm Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego oraz Mosty Gdańsk. - W ramach prac wielobranżowy zespół specjalistów opracował m.in. prognozy popytu i ruchu pasażerskiego, inwentaryzację technicznej infrastruktury, opinię geotechniczną, analizę warunków naturalnych oraz kwerendę archeologiczną – wylicza Krzysztof Postoła, generalny projektant Portu Centralnego w Projmors. Konsorcjum kładzie nacisk na zdefiniowanie głównych potrzeb infrastrukturalnych oraz kierunki na polu przemysłowym i logistycznym, jakie powinien obrać Port Centralny. Wszystko w perspektywie od roku 2025 do 2050. Kolejnym celem prac będzie m.in. rozplanowanie rozmieszczenia terminali portowych według potrzeb rynkowych, opracowanie geometrii kanałów portowych czy usytuowanie falochronów.
Konsorcjum opracowało już kilka wstępnych koncepcji Portu Centralnego. Ostatecznie, wiosną 2019 roku, zaprezentowane zostaną trzy, spośród których jedna będzie rekomendowana przez Wykonawców. - Realizacja projektu Portu Centralnego to skok w zakresie jakości infrastruktury oraz poziomu usług oferowanych przez nasz port – dodaje wiceprezes Osowski. – Port Centralny zostanie wybudowany i sfinansowany z zastosowaniem formuły Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Prowadzimy już rozmowy z największymi światowymi operatorami logistycznymi, nawiązujemy nowe kontakty i wyraźnie widzimy, że ta inwestycja wzbudza olbrzymie zainteresowanie. Ostatnio gościliśmy delegacje z Chin, Singapuru, Holandii oraz USA. Podmioty z tych krajów są żywo zainteresowane możliwościami, jakie oferuje Port Centralny.

Inwestycja Portu Centralnego, o planowanej powierzchni ok. 500 ha z docelową liczbą do 8 terminali, pozwoli przeładowywać w Porcie Gdańsk nawet 100 mln ton ładunków rocznie.

(źr. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA)

kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Rewolucja w umowach o pracę?
Zmiany w prawie - czy leasing będzie nadal się opłacał?
Transport odpadów - przepisy w Polsce wciąż niejasne!
Jak wdrożyć dostawy w strategii PULL?
Zwierasz umowę ubezpieczeniową - poznaj najważniejsze pojecia i definicje!
Jak działa zrównoważony transport w Carlsberg Polska?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Rozpoczęła się grudniowa gorączka zakupów i okres żniw dla logistyków
Kiedy e-commerce „zabije” handel tradycyjny w Europie Środkowo-Wschodniej?
Afryka szansą dla polskich eksporterów - jak bezpiecznie prowadzić ekspansję?
Zawirowania polityczne na świecie a działania inwestorów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Kuehne + Nagel partnerem easyJet przy renowacji i przekształcaniu floty
Spedcont zwiększa moce przeładunkowe terminala w Łodzi
250 nowych miejsc pracy - DPD otworzyło nową sortownię w Parzniewie
Fracht FWO Polska realizuje ekspresowe dostawy ponadgabarytów
Grupa ID Logistics ogłasza wyniki za 3. kwartał 2018
ACTION buduje nowe centrum dystrybucyjne gdzie stworzy 400 miejsc pracy
FM Logistic rozpoczął nabór projektów w konkursie Faster Mind Challenge
Port Gdańsk otwiera biuro w Chinach
LPP buduje centrum dystrybucji w Rumunii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC