Konto pracodawcy

Stena Line wprowadza nowy prom na Bałtyk

Już pod koniec września linia promowa Stena Line z Gdyni do Karlskrony wprowadzi czwarty prom pasażersko-frachtowy. Nowa jednostka, Stena Nordica, będzie kursować pięć razy w tygodniu w każdą stronę i zabierać nie tylko ładunki, ale również pasażerów i samochody osobowe. Połączenie promowe Stena Line między Gdynią a Karlskroną w południowej Szwecji ma już ponad 20-letnią historię. Również spedytorzy po obu stronach Bałtyku wysyłają swoje ładunki korzystając z tego połączenia. Linia promowa z Gdyni do Karlskrony uzyskała też status Autostrady Morskiej, łączącej południe Europy z krajami skandynawskimi.

Stena Line posiada aż cztery jednostki obsługujące to połączenie z Gdyni. Są to promy pasażersko-samochodowe Stena Spirit, Stena Vision, Stena Baltica oraz m/v Gute, statek typu ro-ro, który wkrótce zakończy kursowanie. Już we wrześniu zastąpi go Stena Nordica - jednostka ro-pax, o dwukrotnie większej pojemności frachtowej, dotychczas pływająca na trasie Travemünde (Niemcy) – Liepaja (Łotwa). Stena Nordica, w przeciwieństwie do m/v Gute, przeznaczona jest zarówno do przewozów frachtowych, jak i pasażerskich. Statek zabierze na pokład 450 osób i nawet 300 samochodów osobowych. Dodatkowo, dzięki niemal dwukrotnie większej powierzchni ładunkowej, nowa jednostka może również zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych. Dzięki wprowadzeniu Stena Nordica pasażerowie będą mogli wybierać spośród nawet 4 rejsów dziennie z Gdyni do Karlskrony. Łączna liczba kursów na tej trasie zwiększy się do rekordowej liczby 46 rejsów w obie strony tygodniowo. Stena Nordica – prom dla pasażerów i frachtu Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000, oraz kilkakrotnie modernizowany. To wyjątkowa jednostka, która łączy wygodę podróżowania tak ważną dla pasażerów z dużą pojemnością frachtową. Warto wspomnieć, że Stena Nordica pływała już na trasie Gdynia-Karlskrona do roku 2008, a także zimą 2018. Jednostka cieszyła się popularnością zarówno wśród turystów, jak i kierowców ciężarówek. W ostatnich latach przestrzenie publiczne statku zostały przebudowane, a ich styl zmodernizowany. Komfortowe i nowoczesne wnętrza cieszą oko oraz oferują wszystko, czego potrzeba w podróży.
Prom Stena Nordica w liczbach:
Liczba pasażerów: 450
Czas rejsu: 10,5 godziny
Długość: 170 metrów
Szerokość: 26 metrów
Pojemność ładunkowa: 1950 m

Wymiana tonażu
Wprowadzenie nowej jednostki na trasę między Gdynią a Karlskroną jest częścią strategii wymiany tonażu, w ramach której Stena Line rozwija aż 3 trasy promowe jednocześnie. Stena Line wzmacnia także połączenie pomiędzy Göteborgiem (Szwecja) a Frederikshavn (Dania), gdzie również wprowadzi nowy statek - zakupioną wcześniej jednostkę typu ro-pax Hammerodde. Prom Stena Gothica wróci natomiast na macierzystą trasę Travemünde (Niemcy) – Liepaja (Łotwa), gdzie będzie kursować razem z siostrzaną jednostką, m/v Urd. Operator promowy Stena Line obecnie obsługuje dwie linie promowe z Polski: z Gdyni do Karlskrony oraz z Gdyni do Nynäshamn. Linia do Karlskrony w południowej Szwecji funkcjonuje już od ponad 20 lat. Natomiast linia promowa z Gdyni do Nynäshamn (port w okolicach Sztokholmu) wystartowała pod koniec 2017 roku. Łącznie z 6 rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn oraz 46 do Karlskrony (razem z rejsami nowego promu Stena Nordica), Stena Line od września oferuje rekordową liczbę aż 52 rejsów tygodniowo między Gdynią a Szwecją, pięcioma promami.

(red./źr. Stena Line)

kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kiedy opłaca się kupować wózki widłowe zaprojektowane „na miarę”?
Czas pracy kierowcy zawodowego w porze nocnej
Zmiany w transporcie, które od 3 września wchodzą w życie
Kiedy tachograf odmawia posłuszeństwa – co zrobić?
Kary administracyjne w systemie SENT – przewozy kolejowe
Kontrola trzeźwości za granicą – wynik badania może być wyższy niż w Polsce! ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ujemne saldo w handlu międzynarodowym Polski po siedmiu miesiącach 2018
Czy chcemy pracować w wielopokoleniowych zespołach?
Co czeka polski transport po wakacjach?
Rynek magazynowo - logistyczny w Polsce przeżywa prawdziwy rozkwit
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Polak pokonał 32 kierowców w światowym finale Volvo Trucks Driver Challenge 2018!
Grupa Fracht korzysta z inteligentnych systemów do obsługi konosamentów morskich
Wojciech Sienicki dyrektorem zarządzającym Kuehne + Nagel w Polsce
Prologis wzmacnia zespół zarządzania projektami w Europie Środkowo-Wschodniej
Dachser rozwija oddział w stolicy Korei Południowej
Kuehne + Nagel wdraża technologię blockchain
FedEx Express sponsorem Ligi Europy UEFA na kolejne trzy sezony
Volvo Trucks gotowe do wdrożenia nowego rozwiązaniem transportowego!?
UPS przekazało 6 defibrylatorów miastu Gdańsk
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC