Konto pracodawcy

Platooning – DB Schenker testuje automatyzowane konwoje ciężarówek

DB Schenker i MAN Truck & Bus przy wsparciu Hochschule Fresenius testują platooning w codziennych operacjach logistycznych. W swojej głównej siedzibie w Monachium MAN przekazał firmie DB Schenker testowe pojazdy do platooningu.

Co to jest "platooning"?

Platooning oznacza zautomatyzowany konwój pojazdów, w którym co najmniej dwie ciężarówki mogą poruszać się po autostradzie w bliskim odstępie, za pomocą technicznych systemów wspomagania i sterowania. Ciężarówki połączone są tzw. elektronicznym dyszlem. Pierwszy samochód ustawia prędkość i kierunek. Kolejne auta w konwoju automatycznie dostosowują się do ruchów pierwszego pojazdu. Elektroniczne połączenia pomiędzy samochodami w platooningu gwarantują bezpieczeństwo ruchu. System ogranicza zużycie paliwa, dzięki czemu możliwa jest redukcja emisji dwutlenku węgla.

DB Schenker będzie przez kilka miesięcy regularnie testował zautomatyzowane konwoje ciężarówek w ruchu drogowym na trasie A9 Monachium-Norymberga. Po raz pierwszy też zawodowi kierowcy Schenkera zastąpią kierowców testowych. Ich oceny oraz zebrane doświadczenia będą przedmiotem analiz Hochschule Fresenius, która jest trzecim partnerem we współpracy i zapewnia wsparcie badawcze. – Autonomiczne, połączone w sieć konwoje diametralnie zmienią transport drogowy towarów. W ramach tego projektu po raz pierwszy testujemy platooning w codziennej pracy w logistyce – mówi Ewald Kaiser, Chief Operating Officer w DB Schenker.
– Chcemy dowiedzieć się, jaki wpływ ma nowa technologia na pracę kierowców. Badania koncentrują się na poziomie neurofizjologicznym i psychospołecznym – wyjaśnia prof. Christian T. Haas, Head of the Institute for Complex Health Research w Hochschule Fresenius. – Wyniki badania interakcji człowiek-maszyna zostaną wykorzystane przy wdrażaniu technologii – dodaje. Zyskujemy też ogólną wiedzę na temat digitalizacji warunków pracy, co  tym samym może zapoczątkować kolejne projekty.
Przygotowania do testów drogowych rozpoczęły się od produkcji pojazdów testowych i ich technicznego wyposażenia spełniającego wymagania platooningu. Dalsze prace dotyczyły integracji z procesami logistycznymi DB Schenker i objęły intensywne przygotowania kierowców do realizacji zadań w ramach projektu. Przejazdy zautomatyzowanego konwoju na autostradzie A9 rozpoczęły się w kwietniu. Początkowe testy odbywały się bez ładunku, z naciskiem na weryfikację warunków jazdy w codziennym ruchu i szkolenia kierowców uczestniczących w projekcie. Specjaliści MAN ProfiDrive zapewniają kierowcom intensywne treningi teoretyczne i praktyczne, w czym pomaga także symulator jazdy. Jeszcze w 2018 r., po zakończeniu fazy intensywnych, cotygodniowych a następnie codziennych testów, konwoje obejmą regularne operacje z prawdziwym ładunkiem. Pojazdy pomiędzy centrami logistycznymi DB Schenker w Monachium i Norymbergą będą poruszać się trzy razy dziennie.

(źr. DB Schenker)

kobiety w logistyce
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kiedy opłaca się kupować wózki widłowe zaprojektowane „na miarę”?
Czas pracy kierowcy zawodowego w porze nocnej
Zmiany w transporcie, które od 3 września wchodzą w życie
Kiedy tachograf odmawia posłuszeństwa – co zrobić?
Kary administracyjne w systemie SENT – przewozy kolejowe
Kontrola trzeźwości za granicą – wynik badania może być wyższy niż w Polsce! ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ujemne saldo w handlu międzynarodowym Polski po siedmiu miesiącach 2018
Czy chcemy pracować w wielopokoleniowych zespołach?
Co czeka polski transport po wakacjach?
Rynek magazynowo - logistyczny w Polsce przeżywa prawdziwy rozkwit
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Polak pokonał 32 kierowców w światowym finale Volvo Trucks Driver Challenge 2018!
Grupa Fracht korzysta z inteligentnych systemów do obsługi konosamentów morskich
Wojciech Sienicki dyrektorem zarządzającym Kuehne + Nagel w Polsce
Prologis wzmacnia zespół zarządzania projektami w Europie Środkowo-Wschodniej
Dachser rozwija oddział w stolicy Korei Południowej
Kuehne + Nagel wdraża technologię blockchain
FedEx Express sponsorem Ligi Europy UEFA na kolejne trzy sezony
Volvo Trucks gotowe do wdrożenia nowego rozwiązaniem transportowego!?
UPS przekazało 6 defibrylatorów miastu Gdańsk
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC