Konto pracodawcy

W Calais nadal codziennie dochodzi do ataków na pojazdy ciężarowe

Pomimo zamknięcia na jesieni 2016 r. obozu dla imigrantów tzw. "dżungli" w Calais, codziennie dochodzi tam do ataków na pojazdy ciężarowe z różnych krajów – tak wynika z danych brytyjskiego Stowarzyszenia Transportu Drogowego (RHA), które twierdzi, że granica pomiędzy Francją a UK jest nieszczelna i winę za to ponoszą francuskie służby graniczne oraz policja.

Według RHA nielegalni imigranci próbujący się przedostać do Wielkiej Brytanii nadal stanowią ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowców w Calais. Zmuszają pojazdy do zatrzymania się stawiając przeszkody na drodze, a następnie wdzierają się do naczep, próbując za wszelką cenę przekroczyć granicę z Wielką Brytanią. Richard Burnett, dyrektor naczelny RHA, powiedział, że problem nie został rozwiązany po likwidacji tzw. dżungli. Organizacja przewoźników z UK otrzymują regularne zgłoszenia i skargi na to, że zarówno przemytnicy jak i imigranci np. rzucają kamieniami w pojazdy, umieszczają głazy na drodze, aby pojazdy nie miały innego wyjścia, jak tylko się zatrzymać. Jednakże ani rząd francuski, ani rząd brytyjski nie robią wystarczająco dużo, tak dla imigrantów jak i dla kierowców, którzy chcą bezpiecznie wykonywać swoją pracę, ale codziennie zmagają się z przemocą i zastraszeniem.

RHA zarzuca francuskim służbom, że monitory pulsu, które mają wyłapywać każdy ruch na granicy francuskiej są wyłączane, co czyni ją nieszczelną i pozwala na nielegalne jej przekraczanie. Czemu tak się dzieje, RHA twierdzi, że służby francuskie nie chcą zajmować się problemem.

(red. za Lloyd’s List)

kobiety w logistyce
Kobiety za kierownicą łagodzą obyczaje?
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kiedy tachograf odmawia posłuszeństwa – co zrobić?
Kary administracyjne w systemie SENT – przewozy kolejowe
Kontrola trzeźwości za granicą – wynik badania może być wyższy niż w Polsce! ...
Koszty nietrafionej rekrutacji są ogromne - jak tego uniknąć?
Zmiany w prawie – tachografy konkretne rozwiązania! Cz.2
Transport i spedycja drogowa - najnowsze zmiany w prawie cz. 1
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Eksport na Wschód - przedsiębiorcy zabezpieczają tylko kilka procent dostaw i tracą
Rynek magazynowo - logistyczny w Polsce przeżywa prawdziwy rozkwit
Co dręczy polską branżę transportową w 2018 roku?
Eksport drobiu do Chin z szansą na wzrost
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Sportowcy z InPost Athletic Team mistrzami Europy 2018!
Dachser stawia na rozwój swojej sieci w Indiach
Ekol Polska rozszerza współpracę z Regattą
Kuehne + Nagel przejął kolejną firmę – tym razem specjalizującą się w obsłu ...
Lotnisko w Jasionce bije kolejne rekordy w obsłudze liczby pasażerów
SKAT Transport nagrodzony „EKOJANOSIKIEM – Zieloną Wstęgą Polski”
Słabe wyniki Deutsche Bahn za I półrocze – spadek przewozów cargo
FM Logistic operatorem logistycznym firmy ETi European Food Industries
Nowe połączenie intermodalne na trasie Polska - Rumunia
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC