W pierwszym tygodniu grudnia rusza regularne połączenie kolejowe z Kutna do Moskwy, które zapewni płynną obsługę potoku kontenerów zmierzających do stolicy Rosji z portów w Rotterdamie, Hamburgu i Bremerhaven, z terminali morskich Gdańska i Gdyni oraz z głównych regionów przemysłowych centralno-wschodniej Europy (Zagłębie Ruhr, rejon Berlina , Górny i Dolny Śląsk , centralna Polska).
Podróż na trasie Rotterdam – Moskwa oraz Hamburg/Bremerhaven – Moskwa potrwa niecały tydzień. Ładunki z przeznaczeniem do Moskwy trafią na Terminal Kutno w czwartek, a w poniedziałek z rana będą już w Moskwie. Łącznie ładunki zgodnie z ideą intermodalu, przemierzą pociągiem ponad 2,5 tys. kilometrów. Bezpośrednio do drzwi klientów kontenery odwożone są transportem samochodowym.
- Intermodalne połączenie Europy z Rosją, w oparciu o regularnie kursujący pociąg , to naturalny krok w rozwoju spółki i kolejny etap budowy sieci regularnych połączeń intermodalnych w naszym rejonie Europy. Zgodnie z przyjęta strategią rozwoju wykorzystujemy możliwości jakie daje z jednej strony doskonałe położenie naszego kraju na mapie Europy, a z drugiej nowo otwarty hub w centralnej Polsce – Terminal Kutno. Dzięki naszym inwestycjom i determinacji transport intermodalny nabiera wiatru w żagle - mówi Dariusz Stefański prezes zarządu PCC Intermodal S.A.
(źr. PCC Intermodal)