Grupa Deutsche Post DHL nawiązała współpracę z Huawei Technologies, której celem jest stworzenie szerokiej oferty rozwiązań w łańcuchu dostaw, przy użyciu najlepszego w branży sprzętu oraz infrastruktury internetu rzeczy.
Według raportu DHL z 2015 roku pt. „Internet rzeczy w logistyce” – obszar ten może wygenerować nawet do 1,77 bln euro dodatkowej wartości dla globalnej branży logistycznej do roku 2025, umożliwiając operatorom lepsze monitorowanie i optymalizację procesów łańcucha dostaw z przystępnymi cenowo sieciowymi czujnikami i urządzeniami. Zgodnie z umową, Huawei i DHL będą współpracować nad projektami innowacyjnymi skupiając się na technologii internetu rzeczy, opartej na telefonii komórkowej, która może łączyć wiele urządzeń na dużych odległościach przy minimalnym zużyciu energii. Lepsza łączność może zapewnić bardziej zintegrowany logistyczny łańcuch poprzez dostarczanie ważnych danych i widoczność operacji magazynowych, transportu frachtowego i dostaw do odbiorców.
- Przewiduje się, że wydatki na powiązane rozwiązania logistyczne wzrosną ponad dwukrotnie pomiędzy bieżącym rokiem a rokiem 2020. Wiele firm logistycznych, włączając Grupę Deutsche Post DHL, już rozpoczęło badanie możliwości zastosowania internetu rzeczy w swoich łańcuchach dostaw, począwszy od usprawnionego śledzenia elementów majątku po dostawy pojazdami bez kierowców - powiedział dr. Markus Voss, globalny dyrektor działu operacyjnego i informatycznego DHL Supply Chain. - Zawarta umowa pozwoli Huawei i Grupie DHL na zmierzenie się ze złożonymi wyzwaniami operacyjnymi i biznesowymi poprzez połączenie światowej klasy sprzętu, sieci i wiedzy eksperckiej w zakresie internetu rzeczy w ramach zarządzania pełnym łańcuchem dostaw.
Dzięki współpracy, Huawei udostępni DHL swoje urządzenia, ekspertów od łączności i infrastrukturę sieciową związaną z internetem rzeczy, dzięki czemu DHL rozwinie zdolności w zakresie zbierania danych i automatyki w usługach magazynowania, frachtu i dostawy do odbiorcy. Huawei i DHL będą współpracować także w zakresie wprowadzenia na rynek i komercjalizacji rezultatów ich innowacji, włączając pilotażowe projekty komercyjne w Europie i Chinach.
Wstępne kroki DHL na polu internetu rzeczy obejmowały uruchomienie wartego 90 mln euro Advanced Regional Center w Singapurze w zeszłym roku, zawierającego prawie całkowicie zautomatyzowaną instalację do podnoszenia i układania, która działa z wydajnością większą o 20 procent od rozwiązań opartych o pracę ręczną.
(źr. DHL Express)