DPD Polska zamknęła 2016 rok rekordowym wolumenem oraz przychodami. W ubiegłym roku firma obsłużyła niemal 103 mln paczek, notując wpływy w wysokości 1,38 mld zł. To najlepszy wynik na polskim rynku kurierskim – podało biuro prasowe DPD Polska.
Poprzedni rok był także przełomowy pod względem nowych rozwiązań i usług wdrożonych przez spółkę, m.in. możliwość płatności kartą za przesyłki pobraniowe, czy rozwój sieci punktów nadania i odbiorów. W minionym roku spółka obsłużyła prawie 102,7 mln przesyłek, czyli 8,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Średnio w sieci DPD Polska znajdowało się ok. 500 tys. paczek dziennie. W szczycie paczkowym było ich znacznie więcej – rekordowe wolumeny (ok. 770 tys. przesyłek) zanotowano 19 grudnia. Przychody za rok 2016 r. wyniosły 1,38 mld zł, co stanowi 9,1 proc. wzrostu w porównaniu do 2015. Wynik operacyjny grupy kapitałowej DPD Polska wzrósł o 26 proc.
DPD Polska ma już 30 proc. udział w polskim rynku kurierskim. To efekt konsekwentnie realizowanej wizji rozwoju biznesowego, która po udanym połączeniu z Siódemką w 2015 r. zapewniła wysokie tempo wzrostu sprzedaży. Strategia DPD Polska przewiduje aktywne dostosowanie się do potrzeb rynku zarówno po stronie odbiorcy jak i nadawcy, w tym wprowadzenie kolejnych rozwiązań w zakresie obsługi klienta oraz zarządzania przesyłkami.
- Kolejny rok z rzędu rejestrujemy wysoki wzrost sprzedaży. Jest to skutek z jednej strony świetnej koniunktury w e-commerce, ale także odpowiedniej wydajności naszej sieci i wysokiej jakości świadczonych usług – zapewnia Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Pod koniec minionego roku DPD Polska jako pierwsza firma kurierska w Polsce umożliwiła odbiorcom płatność kartą za przesyłki pobraniowe. Usługa, której wprowadzenie poprzedził projekt pilotażowy w warszawskich oddziałach firmy, jest sukcesywnie rozszerzana na pozostałe obszary kraju. Wdrożenie powinno zakończyć się w pierwszym półroczu 2017 roku. - Wprowadzenie tej usługi jest odpowiedzią na oczekiwania konsumentów. Według badań Gemiusa aż 75 proc. osób realizujących zakupy internetowe preferuje płatność przy odbiorze. Jest to wyraźna specyfika rynków w Europie Środkowo-wschodniej. Kurierzy DPD Polska jako pierwsi w naszym kraju zostali wyposażeni w terminale płatnicze. Był to najważniejszy z prokonsumenckich projektów zakończonych w 2016 roku – mówi Rafał Nawłoka.
Innym równie ważnym przedsięwzięciem było uruchomienie sieci punktów nadań i odbiorów - DPD Pickup. Jest to część międzynarodowego systemu należącego do DPDgroup, który w całej Europie liczy ponad 28 tys. punktów. Sieć pickup obejmuje obecnie w Polsce prawie 1200 placówek. Punkty powstają w dogodnych dla nadawców i odbiorców lokalizacjach. Firma wprowadziła także na rynek informatyczne rozwiązania dla sklepów internetowych optymalizujące proces wysyłki i odbioru paczek.
Co w roku 2017?
W 2017 r. DPD Polska spodziewa się przynajmniej 10 proc. wzrostu. Według raportu Barometr E-commerce 2016, zrealizowanego przez Sociomatic Labs, polski e – handel będzie rosnąć dalej w tempie dwucyfrowym i do 2020 roku może przekroczyć wartość 60 mld zł. Tym samym należy spodziewać się, że o tym, jak będzie zmieniał się rynek, w dalszym ciągu będą decydować konsumenci, a w ślad za ich preferencjami – uczestnicy rynku e-commerce. W tym roku DPD zakończy wdrożenie płatności kartą we wszystkich oddziałach kraju oraz będzie dalej rozwijać sieć punktów nadań i odbiorów. Planowane jest wprowadzenie kolejnych rozwiązań prokonsumenckich. Wkrótce do dyspozycji odbiorców zostanie oddany portal do samodzielnego zarządzania przesyłką, a także aplikacja on-line ułatwiająca dokonywanie zwrotów.
(źr. DPD Polska)