Dodaj ogłoszenie o pracy


DPD Polska podsumowało rok 2016 – rekord wzrostów!

DPD Polska zamknęła 2016 rok rekordowym wolumenem oraz przychodami. W ubiegłym roku firma obsłużyła niemal 103 mln paczek, notując wpływy w wysokości 1,38 mld zł. To najlepszy wynik na polskim rynku kurierskim – podało biuro prasowe DPD Polska.

Poprzedni rok był także przełomowy pod względem nowych rozwiązań i usług wdrożonych przez spółkę, m.in. możliwość płatności kartą za przesyłki pobraniowe, czy rozwój sieci punktów nadania i odbiorów. W minionym roku spółka obsłużyła prawie 102,7 mln przesyłek, czyli 8,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Średnio w sieci DPD Polska znajdowało się ok. 500 tys. paczek dziennie. W szczycie paczkowym było ich znacznie więcej – rekordowe wolumeny (ok. 770 tys. przesyłek) zanotowano 19 grudnia. Przychody za rok 2016 r. wyniosły 1,38 mld zł, co stanowi 9,1 proc. wzrostu w porównaniu do 2015. Wynik operacyjny grupy kapitałowej DPD Polska wzrósł o 26 proc.

DPD Polska ma już 30 proc. udział w polskim rynku kurierskim. To efekt konsekwentnie realizowanej wizji rozwoju biznesowego, która po udanym połączeniu z Siódemką w 2015 r. zapewniła wysokie tempo wzrostu sprzedaży. Strategia DPD Polska przewiduje aktywne dostosowanie się do potrzeb rynku zarówno po stronie odbiorcy jak i nadawcy, w tym wprowadzenie kolejnych rozwiązań w zakresie obsługi klienta oraz zarządzania przesyłkami.
- Kolejny rok z rzędu rejestrujemy wysoki wzrost sprzedaży. Jest to skutek z jednej strony świetnej koniunktury w e-commerce, ale także odpowiedniej wydajności naszej sieci i wysokiej jakości świadczonych usług – zapewnia Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Pod koniec minionego roku DPD Polska jako pierwsza firma kurierska w Polsce umożliwiła odbiorcom płatność kartą za przesyłki pobraniowe. Usługa, której wprowadzenie poprzedził projekt pilotażowy w warszawskich oddziałach firmy, jest sukcesywnie rozszerzana na pozostałe obszary kraju. Wdrożenie powinno zakończyć się w pierwszym półroczu 2017 roku. - Wprowadzenie tej usługi jest odpowiedzią na oczekiwania konsumentów. Według badań Gemiusa aż 75 proc. osób realizujących zakupy internetowe preferuje płatność przy odbiorze. Jest to wyraźna specyfika rynków w Europie Środkowo-wschodniej. Kurierzy DPD Polska jako pierwsi w naszym kraju zostali wyposażeni w terminale płatnicze. Był to najważniejszy z prokonsumenckich projektów zakończonych w 2016 roku – mówi Rafał Nawłoka.
Innym równie ważnym przedsięwzięciem było uruchomienie sieci punktów nadań i odbiorów - DPD Pickup. Jest to część międzynarodowego systemu należącego do DPDgroup, który w całej Europie liczy ponad 28 tys. punktów. Sieć pickup obejmuje obecnie w Polsce prawie 1200 placówek. Punkty powstają w dogodnych dla nadawców i odbiorców lokalizacjach. Firma wprowadziła także na rynek informatyczne rozwiązania dla sklepów internetowych optymalizujące proces wysyłki i odbioru paczek.
Co w roku 2017?
W 2017 r. DPD Polska spodziewa się przynajmniej 10 proc. wzrostu. Według raportu Barometr E-commerce 2016, zrealizowanego przez Sociomatic Labs, polski e – handel będzie rosnąć dalej w tempie dwucyfrowym i do 2020 roku może przekroczyć wartość 60 mld zł. Tym samym należy spodziewać się, że o tym, jak będzie zmieniał się rynek, w dalszym ciągu będą decydować konsumenci, a w ślad za ich preferencjami – uczestnicy rynku e-commerce. W tym roku DPD zakończy wdrożenie płatności kartą we wszystkich oddziałach kraju oraz będzie dalej rozwijać sieć punktów nadań i odbiorów. Planowane jest wprowadzenie kolejnych rozwiązań prokonsumenckich. Wkrótce do dyspozycji odbiorców zostanie oddany portal do samodzielnego zarządzania przesyłką, a także aplikacja on-line ułatwiająca dokonywanie zwrotów.

(źr. DPD Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.