W polskim DB Schenker Logistics powstało Centrum Kompetencji dla Klientów Automotive. Zespół pracujący w nowej komórce organizacyjnej, tworzą pracownicy wyspecjalizowani w obsłudze firm z branży Automotive. Zarządzanie projektami, analityka, wdrożenia oraz lean management – to tylko kilka z wielu obszarów, w ramach których pracownicy Centrum Kompetencji obsługują klientów. W ramach nowo powstałego zespołu koncentrują się oni na projektowaniu usług ściśle dopasowanych do projektów z branży Automotive.
– Nasza oferta to odpowiedź na potrzeby klientów, działających zarówno w kraju, jak i za granicą. Doświadczony zespół pomoże im w zdobyciu przewagi konkurencyjnej na bardzo wymagającym rynku – mówi Arkadiusz Marczyk, key account manager w DB Schenker Logistics. – W pracy dla klientów z branży Automotive liczy się bardzo dobra znajomość realiów rynku. Eksperci w zakresie logistyki dla tej konkretnej branży potrafią znacznie lepiej odczytać potrzeby oraz intencje klienta i zaproponować najlepsze rozwiązania. Zapewnią optymalizację łańcuchów dostaw, a co za tym idzie, obniżenie kosztów działania – mówi Arkadiusz Marczyk.
Członkowie zespołu zapewniają klientom obsługę na każdym etapie współpracy – do wyceny, poprzez planowanie, projektowanie łańcuchów, analizę, wdrożenie i weryfikację osiąganych celów.
– Zespół będzie niezwłocznie reagował na zmiany po stronie procesów klienta. Zadaniem pracowników DB Schenker Logistics będzie takie zaprojektowanie łańcuchów dostaw, by klient nie odczuł logistycznych wyzwań, które wiążą się z takimi przedsięwzięciami, jak choćby uruchomienie nowego projektu – tłumaczy Arkadiusz Marczyk. – Błyskawiczne reagowanie w takich sytuacjach jest domeną bardzo doświadczonych zespołów, które znają specyfikę branży. Właśnie taki zespół tworzy nasze Centrum – dodaje.
Zadaniem Centrum Kompetencji będzie nie tylko reagowanie na zmieniającą się sytuację. Nowy zespół ma odgrywać kluczową rolę w identyfikowaniu potencjalnych szans na zdobycie przez klienta przewagi konkurencyjnej.
(źr. DB Schenker Logistics)