International Post Corporation (IPC) – stowarzyszenie największych operatorów pocztowych z całego świata - ogłosiło, że globalny sektor pocztowy po raz czwarty raz z rzędu odnotował ogólny wzrost przychodów w 2014 roku, co wynika między innymi ze wzrostu wolumenu paczek generowanych przez e-commerce – donosi InPost. Wstępne wyniki wykazały ogólny wzrost rok do roku na poziomie 2,9 proc. Dane potwierdzają pozytywny trend dla całego sektora pocztowego, chociaż dynamika jest niższa niż w poprzednich latach: w 2013 roku wyniosła 3,7 proc., a w 2012 roku 3,9 proc. Wzrost w Europie wyniósł 1,4 proc., w regionie Azji i Pacyfiku 3,9 proc., a w Ameryce Północnej 3,2 proc. Operatorzy pocztowi ze wschodzących gospodarek zaprezentowali silny wzrost na poziomie 8 proc., co można wyjaśnić między innymi szybszym wzrostem gospodarczym i dynamicznie zwiększającym się e-handlem.
Paczkomaty w Amazonie
Amazon planuje rozbudować sieć swoich systemów paczkomatowych, która aktualnie obejmuje obszar Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Ekspansja ma dotyczyć Francji, gdzie gigant e-commerce chce zainstalować swoje urządzenia w centrach handlowych, a w późniejszym czasie ma zamiar utworzyć własną sieć dostaw. Jak podaje InPost - według francuskiego dziennika online JDN, Amazon nawiązał kontakt mailowy z kilkoma francuskimi centrami handlowymi, zwracając uwagę na popularność swoich systemów paczkomatowych wśród e-konsumentów w Wielkiej Brytanii. Amazon zaoferował potencjalnym partnerom, że pokryje wszystkie koszty związane z instalacją, konserwacją, obsługą klienta i wykonywaniem codziennych operacji. Centra handlowe miałyby jedynie zapewnić powierzchnię o wielkości od 2 do 5 m2, udostępnić gniazda zasilania dla maszyn oraz umożliwić korzystanie z szybkiego łącza internetowego. Takie rozwiązanie według Amazona pozwoli galeriom handlowym uniknąć dodatkowych kosztów oraz ograniczyć ich zaangażowanie w realizację projektu, jednocześnie otwierając drogę do dalszej ekspansji systemów paczkomatowych Amazona. Korzyścią dla centrów handlowych jest także świadczenie przez nie dodatkowej usługi – może ona przyczynić się do dłuższego pobytu i kontynuacji zakupów przez klientów. Ponadto, agencja badawcza eTail France przewiduje, że w bieżącym roku 19,2% francuskiego e-commerce będzie pochodziło z transakcji dokonanych za pośrednictwem smartfonów. Wciąż jednak wiele sklepów nie ma opracowanej strategii sprzedaży w pełni wykorzystującej urządzenia mobilne. Nie zmienia to faktu, że narzędzia m-commerce będą priorytetową inwestycją dla detalistów w najbliższych 12-18 miesiącach.
(źr. InPost)
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce