Dodaj ogłoszenie o pracy


Morska Agencja Gdynia uruchamia największą sieć połączeń kolejowych z Chin do Europy

Morska Agencja Gdynia (MAG) wprowadza do swojej oferty transport kontenerów koleją z Chin do Europy. Firma oferuje połączenia kolejowe dla przesyłek FCL (pełne kontenery) i LCL (drobnicy) w imporcie oraz eksporcie pomiędzy Chinami i Europą. Transporty realizowane są pomiędzy siedmioma terminalami w Chinach, dwoma w Polsce, czterema w Niemczech oraz po jednym we Włoszech, Francji i Hiszpanii. Jest to największa sieć połączeń pomiędzy Dalekim Wschodem a Europą na polskim rynku logistycznym.


Dodatkowo, MAG oferuje dowóz kontenerów koleją z Małaszewicz lub Warszawy, czyli z największych terminali kolejowych gdzie rozładowywane są pociągi z Chin i dalej kontenery trafiają na pociągi do Trójmiasta, na Śląsk i do Poznania. Czas dotarcia kontenera z Chin do Polski wynosi nawet 14 dni, istotne jest to szczególnie w przypadku towarów przewożonych w kontenerach chłodniczych. Transport kolejowy z dalekiego wschodu cieszy się coraz większą popularnością, gdyż stanowi alternatywę pomiędzy drogim frachtem lotniczym a długim czasem dostawy frachtu morskiego.
- Oferujemy aż siedem terminali kolejowych w Chinach z których klient może dokonać importu do Polski. To największa sieć połączeń na rynku. W samej Europie oferujemy połączenia pomiędzy Chinami a Niemcami, Włochami, Francją a nawet Hiszpanią. Ale Europa to nie wszystko. Obecnie prowadzimy rozmowy z klientami którzy mają ładunki pomiędzy krajami WNP a także Pakistanem i Indiami. Te kierunki również obsługujemy kolejowo – wymienia Kamil Skoneczny, rail operation manager z Morskiej Agencji Gdynia.

(źr. Morska Agencja Gdynia)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.