Morska Agencja Gdynia (MAG) wprowadza do swojej oferty transport kontenerów koleją z Chin do Europy. Firma oferuje połączenia kolejowe dla przesyłek FCL (pełne kontenery) i LCL (drobnicy) w imporcie oraz eksporcie pomiędzy Chinami i Europą. Transporty realizowane są pomiędzy siedmioma terminalami w Chinach, dwoma w Polsce, czterema w Niemczech oraz po jednym we Włoszech, Francji i Hiszpanii. Jest to największa sieć połączeń pomiędzy Dalekim Wschodem a Europą na polskim rynku logistycznym.
Dodatkowo, MAG oferuje dowóz kontenerów koleją z Małaszewicz lub Warszawy, czyli z największych terminali kolejowych gdzie rozładowywane są pociągi z Chin i dalej kontenery trafiają na pociągi do Trójmiasta, na Śląsk i do Poznania. Czas dotarcia kontenera z Chin do Polski wynosi nawet 14 dni, istotne jest to szczególnie w przypadku towarów przewożonych w kontenerach chłodniczych. Transport kolejowy z dalekiego wschodu cieszy się coraz większą popularnością, gdyż stanowi alternatywę pomiędzy drogim frachtem lotniczym a długim czasem dostawy frachtu morskiego.
- Oferujemy aż siedem terminali kolejowych w Chinach z których klient może dokonać importu do Polski. To największa sieć połączeń na rynku. W samej Europie oferujemy połączenia pomiędzy Chinami a Niemcami, Włochami, Francją a nawet Hiszpanią. Ale Europa to nie wszystko. Obecnie prowadzimy rozmowy z klientami którzy mają ładunki pomiędzy krajami WNP a także Pakistanem i Indiami. Te kierunki również obsługujemy kolejowo – wymienia Kamil Skoneczny, rail operation manager z Morskiej Agencji Gdynia.
(źr. Morska Agencja Gdynia)