Dodaj ogłoszenie o pracy


Jak rozliczać opłaty drogowe w Rosji i na Białorusi

myto_opłaty_drogoweNa jesieni tego roku, Rosja i Białoruś wdrożyć system myta elektronicznego i rozszerzyć sieć płatnych dróg. W obliczu napiętej sytuacji geopolitycznej, wielu przewoźników ma obawy o możliwość funkcjonowania na rynkach wschodnich. W kwestii rozliczania opłat drogowych doskonała pomocą może okazać się system kart paliwowych.
Jeden z emitentów kart paliwowych – firma DKV podejmuje właśnie inicjatywę stworzenia polskim przewoźnikom możliwie najlepszych warunków funkcjonowania na Wschodzie Europy. DKV proponuje rozliczanie opłat drogowych zgodnie z nowymi systemem opłat w Rosji i na Białorusi za pośrednictwem kart paliwowych, a także tankowanie paliwa na kartę dzięki kilkuset partnerskim stacjom skupionym w sieci bezpiecznych stacji DKV.
Białoruś - system opłat drogowych BelToll
DKV proponuje całkowite rozliczanie opłat drogowych w Białorusi od 1 listopada 2015 r. Obecnie emitent kart paliwowych posiada 10 stacji w starym standardzie, a do końca tego roku liczba ta zwiększy się do 150 stacji w sieci DKV już w nowym standardzie.
Rosja - system opłaty drogowych - 12 Ton
System rusza od listopada 2015 roku. DKV zamierza umożliwić przewoźnikom rozliczanie opłat drogowych od samego początku ich obowiązywania. Oprócz głównych dróg krajowych, systemem myta będą też objęte drogi regionalne. Obecnie DKV prowadzi dwa projekty pilotażowe. Do końca sierpnia w sieci stacji paliw DKV ma być 389 stacji, a docelowo ok. 2000. Za pomocą systemu kart paliwowych DKV będzie można również nabyć urządzenia pokładowe obowiązkowe dla wszystkich pojazdów. Rozliczenie opłat drogowych z pomocą kart DKV będzie możliwe zarówno w systemie prepay i postpay, a wszystkimi transakcjami będzie można zarządzać online. Sieć dróg w Rosji wynosi 984 tys. km. Opłatom drogowym podlegać będzie 50,8 tys. km dróg państwowych. W tym również niektóre drogi regionalne. Na regionalnych odcinkach płatnych można płacić poprzez urządzenie pokładowe DSRC oraz kartami kredytowymi / flotowymi. Sieć akceptacji DKV tworzą w Rosji stacje pięciu najbardziej popularnych sieci stacji paliwowych, m.in. EKA, Aris, Belarusneft, inne.

Rabaty oferowane przez DKV w Rosji i na Białorusi będą na takim samym poziomie jak te oferowane przez lokalnych emitentów kart. Do zalet korzystania z kart paliwowych jakie wymienia DKV, można zaliczyć rabaty na poziomie lokalnych operatorów kart paliwowych, paliwo w jakości Euro 4 i Euro 5 zagwarantowane w umowach, obsługa klientów DKV 24/7 oraz bezpłatne wydawanie kart i prowadzenie rachunku, w  tym rozliczenia w 100 proc. postpay. Do tego DKV gwarantuje dostęp do wszystkich danych online: zarządzanie i kontrola, faktura elektroniczna, a także zakup benzyny i Ad Blue, zakup części eksploatacyjnych do pojazdów poprzez Serwis Pojazdów i Call Center - całodobowa pomoc drogowa. I co najważniejsze bezgotówkowe rozliczanie zakupów tą samą kartą na Wschodzie, w Polsce oraz na terenie reszty Europy.

(red./DKV)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.