Dodaj ogłoszenie o pracy


Kolejna odsłona „życzliwości” w środkach transportu publicznego

20 maja rozpoczęła się II edycja kampanii społecznej Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej. Koleje Mazowieckie są jej partnerem. W tym roku kampanii promującej życzliwość w środkach transportu publicznego towarzyszą zabawne postaci monsterów, które reprezentują najczęstsze negatywne zachowania podróżnych.
O tym, że życzliwość w środkach transportu jest sprawą dużej wagi, nikogo nie trzeba przekonywać. A jednak bardzo często na co dzień zapominamy o tym, że w autobusach, tramwajach i pociągach powinniśmy zachowywać się w taki sposób, by zarówno nam, jak i pozostałym osobom podróżowało się przyjemnie. I właśnie temu ma służyć druga już odsłona kampanii. „Proszę, daj mi wysiąść, zanim wsiądziesz”, „Dziękuję, że zapytałeś, czy pomóc mi wsiąść”, „Proszę, zdejmij plecak”, Proszę, ustąp mi miejsca”, „Korzystam, jadę, więc szanuję”, „Dziękuję, że dyskretnie rozmawiasz przez telefon”, „Dziękuję, że przy mnie nie palisz… Nawet
e-papierosa” – to najważniejsze zwroty, wokół których skupia się tegoroczna akcja edukacyjna.
Dotyczą one tych zachowań, które najbardziej wpływają na negatywną atmosferę w środkach transportu. A ponieważ życzliwości powinniśmy się uczyć już od najmłodszych lat, jedną z ważniejszych grup odbiorców kampanii są dzieci. To m.in. z myślą o nich akcji towarzyszą postacie monsterów o zabawnych, ale też wymownych imionach Hałaśnik Głuchawy, Tępacz Ignorant, Kłapodziób Wylewny, Knyszojad Smrodliwy oraz Zastawiacz Olbrzymi.
Organizatorami kampanii Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej są Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, Metro Warszawskie, Miejskie Zakłady Autobusowe i Zarząd Transportu Miejskiego, a partnerami Koleje Mazowieckie, Uniwersytet Warszawski, Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, Fundacja Świat bez Wandalizmów, Jazda na Dzień Dobry i Wawerskie Centrum Kultury. Akcja potrwa do końca tego roku.

(źr. Koleje Mazowieckie)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.