Dodaj ogłoszenie o pracy


Wyniki GEFCO za 2014 r. – poprawa rentowności i ekspansja w Azji i Afryce

Grupa GEFCO, wypracowała w 2014 roku obroty na poziomie 4,1 miliarda euro, więcej o 1,5 proc. w stosunku do roku 2013. Zysk operacyjny wyniósł z kolei w tym okresie 105 milionów euro, czyli wyższy o 10,5 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Firma poprawiła też rentowność.
Wzrost wartości wskaźnika rentowności sprzedaży był od 0,2 proc. do 2,6 proc. (w 2013 wynosił 2,4 proc.). Firma odnotowała ponadto 10 proc. wzrost (14 proc. poza różnicami kursowymi) obrotów osiągniętych dzięki współpracy z klientami z branży przemysłowej innymi niż PSA Peugeot Citroën oraz General Motors. Z kolei koszty zostały utrzymane na stałym poziomie podobnym do roku 2013. Plan finansowy przyjęty w połowie 2014 roku zakładał większą elastyczność kosztów oraz skuteczność modelu biznesowego „asset-light”. GEFCO utrzymuje nadal wysoką pozycję pośród dziesięciu najważniejszych europejskich operatorów logistycznych oraz pierwsze miejsce w Europie w dziedzinie logistyki pojazdów gotowych.
Strategia dywersyfikacji Klientów
W 2014 roku, GEFCO poszerzyło wachlarz swoich Klientów spoza branży motoryzacyjnej o 10,6 proc., m.in. z branż: elektronicznej (Hitachi, Philips, LG), dóbr konsumenckich (Ikea, L’Oréal, Kering), z sektora aeronautyki (Safran, Zodiac, EADS) oraz wyposażenia dla przemysłu ciężkiego („High and Heavy”). Strategia dywersyfikacji klientów przyniosła dobre rezultaty, firma podpisała umowy o współpracy na całym świecie: z Panstar i World Duty Free Group w Hiszpanii, kontrakt podpisany w Turcji z Sirona Dental, producentem materiałów dla sektora stomatologicznego albo nowa współpraca zapoczątkowana w Rumunii z Timken, firmą produkującą na skalę światową łożyska i części przemysłowe. Strategia dywersyfikacji Klientów okazała się opłacalna zwłaszcza w poszerzeniu działalności Grupy GEFCO w tzw. strefie „1520 ” (Rosja, Ukraina, Kazachstan i państwa bałtyckie). Firma podpisała na tym obszarze w 2014 roku ok. 350 nowych umów współpracy z firmami o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.
Transport intermodalny
GEFCO, posiadając bogate międzykontynentalne zaplecze logistyczne składające się z 80 hubów lotniczych i ośrodków na całym świecie, wprowadza odpowiednie rozwiązania.  Jedną z inwestycji poczynionych w tym kierunku jest choćby ostatnie otwarcie platformy lotniczej połączonej z międzynarodowym lotniskiem we Frankfurcie. Ten nowy hub lotniczy, który dołączył do platform w Paryżu, Szanghaju i Hong Kongu, jest odpowiedzią na potrzeby przemysłu, zwłaszcza w krajach WNP (Wspólnoty Niepodległych Państw).
Ponadto, w 2014 roku przypadło podpisanie przez GEFCO Hiszpania i GEFCO Rosja umowy z Talgo, hiszpańską firmą specjalizującą się w konstrukcji materiałów kolejowych. Kontrakt dotyczy dostawy do Rosji sześciu pociągów dzięki zastosowaniu specjalnego rozwiązania  multimodalnego.
Grupa GEFCO wprowadziła także nową usługę transportu kolejowego „od drzwi do drzwi” pomiędzy Azją a Europą, korzystając z szerokiej sieci kolejowej Chin. Wszystko to, by dostarczyć towary do ponad dziesięciu krajów Azji i Europy, m.in. do Kazachstanu, Rosji, Białorusi, Uzbekistanu czy do Niemiec i na Węgry. GEFCO przeznacza też część inwestycji na systemy informatyczne, by zapewnić swoim Klientom dostęp do pełnego źródła informacji na temat logistyki ich produktów.
GEFCO nie tylko wzmacnia swoją pozycję w krajach Europy Zachodniej, ale  prowadzi również ekspansję w kierunku rozwijających się regionów świata. Z końcem 2014 roku Grupa poszerzyła swoją sieć w Afryce Północnej, otwierając oddział w Algierii, posiadającej jedną z największych gospodarek w Afryce i pozycję geograficzną umożliwiającą dotarcie do Europy,  Środkowego Wschodu czy Ameryki Łacińskiej i Azji. Chcąc skorzystać z potencjału oraz dynamicznego rozwoju ekonomicznego państw ASEAN (Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej), GEFCO planuje otwarcie nowego oddziału w Wietnamie, istotnym z uwagi na wymianę handlową mającą miejsce w tej strefie, a także w Tajlandii i Indonezji. Przy 620 milionach mieszkańców, obszar ASEAN prawdopodobnie powinien rozwinąć się o 6,4 proc. w 2014, a przypadający na tę strefę PKB może osiągnąć 3 miliardy dolarów w 2017 roku. Obszar ten stanowi także szósty co do wielkości rynek motoryzacyjny na świecie, którego rekordowa produkcja samochodów wyniosła w 2013 roku 4,3 miliony pojazdów.
Obecna od 2003 roku w Rosji, Grupa korzysta obecnie w pełni z synergii, która jest wynikiem współpracy - od 2012 roku - z Kolejami Rosyjskimi. Wsparcie strategiczne zaplanowane zostało długoterminowo, co daje możliwości rozwoju na terenie Rosji oraz w krajach Wspólnoty Niepodległych Państw. Aby przyśpieszyć rozwój na tym obszarze, GEFCO zmodyfikowało swoją strukturę, tworząc specjalną strefę „1520”, w której skład wchodzi 50 ekspertów logistyki stacjonujących w Moskwie i podejmujących też działania operacyjne. Firma planuje także rozwój w Grecji, Serbii oraz Korei Południowej.

(źr. GEFCO)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.