NIVEA Polska bprzedłużyło współpracę z polskim oddziałem australijskiej firmy CHEP. Dwuletni kontrakt obejmuje korzystanie z usługi poolingu palet zarówno w Polsce, jak i w eksporcie do krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Niemiecki koncern korzysta z rozwiązań CHEP od 2011 roku.
NIVEA Polska - jeden ze 150 oddziałów niemieckiej firmy Beiersdorf AG – zdecydował się na kontynuację rozpoczętej w 2011 roku współpracy z firmą CHEP ze względu na mierzalne korzyści płynące ze stosowania usług poolingu. CHEP - międzynarodowy dostawca kompleksowych rozwiązań w zakresie zarządzania opakowaniami – obsługuje NIVEA trójtorowo. Z jednej strony sam system poolingu pozwolił na widoczne ograniczenie kosztów producenta kosmetyków związanych z obsługą gospodarki paletowej. Z drugiej realnie przekłada się na realizację założeń firmy związanych ze zrównoważonym rozwojem i przyjętą strategią CSR. W jej ramach NIVEA zakłada m.in ograniczenie emisji CO2 o 30 proc. w przeliczeniu na sprzedane produkty do 2020. Blisko 1/5 tej liczby stanowić ma zmniejszenie emisji gazów w procesie transportu. Kolejny aspekt wsparcia CHEP to marketing i sprzedaż. W 2013 roku współpraca między firmami została rozszerzona o dystrybucję na rynku polskim ćwierćpalet służących lepszej ekspozycji towarów.
- Palety wystawowe (ćwierćpalety) są bardzo popularne m.in. w Europie Zachodniej i wykorzystywane jako narzędzie marketingowe, zwłaszcza w supermarketach – podkreśla Kinga Di Salvo, dyrektor generalna CHEP na Polskę i kraje bałtyckie. - Służą zarówno do transportu towaru, jak i jego atrakcyjnej ekspozycji. Skuteczność palet wystawowych została potwierdzona badaniami. Ich stosowanie zwiększa m.in. świadomość marki u klientów. Może zaowocować aż 60-procentowym wzrostem sprzedaży dzięki lepszej ekspozycji produktów oraz znaczącemu obniżeniu ryzyka wyczerpania zapasów – dodaje Kinga Di Salvo.
- Usprawniając łańcuch dostaw udało nam się poprawić efektywność operacyjną. CHEP wykazał się także wysokim profesjonalizmem współpracując z naszymi odbiorcami, tłumacząc im korzyści płynące z zastosowanego rozwiązania. Użycie palety wystawowej CHEP wpłynęło zarówno na zwiększenie sprzedaży produktów, jak i poprawiło widoczność marki w sklepach - podsumowuje Lucyna Zaborowska-Princ, kierownik ds. dystrybucji NIVEA Polska.
Producent kosmetyków na potrzeby eksportu używa zestandaryzowanych palet CHEP B1208A o wymiarach 1200x800 mm. Do dostaw krajowych służą ćwierćpalety wystawowe P0604A o wymiarach 600x400 mm, które z powodzeniem wspierają dobrą ekspozycję marki NIVEA w punktach handlowych.
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce