VIIA+ powered by Wtransnet – to nowopowstająca giełda ładunków multimodalnych i prawdopodobnie też pierwsza giełda tego typu ładunków w Europie.
Wtransnet podpisał porozumienie z VIIA - SNCF Logistics w sprawie utworzenia giełdy ładunków multimodalnych. Wtransnet, to hiszpańska firma założona w 1996 roku w Barcelonie, która rozwija giełdy ładunków i zaawansowane systemy on-line do zarządzania transportem. Aktualnie Wtransnet zatrudnia ponad 150 pracowników, jest obecny w 23 krajach europejskich i w Ameryce Południowej i zrzesza ponad 10 tys. firm. VIIA jest filią Grupy SNCF Logistics, która działa i wprowadza na rynek usługi w dziedzinie kolejowych przewozów kombinowanych o wysokiej częstotliwości, zdolnych do załadowania standardowych naczep pojazdów ciężarowych. VIIA działa obecnie na dwóch liniach: AFA, od 2003, która łączy terminal w Aiton, we Francji z terminalem w Orbasssano we Włoszech, 5 razy dziennie, w obie strony i LORRY-RAIL, od 2007, oś łącząca Bettenbourg, w Luksemburgu i Le Boulou, na granicy francusko-hiszpańskiej z 4 liniami dziennie w obie strony. Pod koniec 2015 VIIA otworzy nową linię pomiędzy Calais i Le Boulou nazwaną VIIA Britanica. VIIA chce umożliwić transfery multimodalne ponad 500 tys. ciężarówkom rocznie od teraz do 2020 roku.
Pierwsza Multimodalna Giełda Ładunków VIIA+ powered by Wtransnet ma być w pełni operatywna od 1 czerwca 2015 i dostępna bezpłatnie przez trzy miesiące w ramach promocji zarówno dla użytkowników Linii Kolejowych jak i dla członków Wtransnet. Również inni operatorzy kolejowi i morscy wyrazili swoje zainteresowanie włączeniem swoich terminali do VIIA+ powered by Wtransnet.
(źr. Wtransnet)