Dodaj ogłoszenie o pracy


Przewozy intermodalne w Polsce w roku 2014

Udział przewozów intermodalnych w rynku kolejowym w roku 2014 osiągnął poziom 4,20 proc. (wg masy) i 6,79 proc. (wg wykonanej pracy). Łączna masa w przewozach intermodalnych po czterech kwartałach 2014 roku wyniosła ponad 9,610 mln ton, a wykonana praca przewozowa blisko 3,402 mld tonokilometrów - wynika z podsumowania Urzędu Transportu Kolejowego (UTK).
W ostatnim kwartale 2014 roku przewoźnicy przetransportowali 178,6 tysiąca sztuk jednostek, co stanowiło blisko 279,3 tysiąca TEU. W porównaniu z analogicznym okresem roku 2013, ich liczba spadła o 0,21 proc. (wg TEU o 3,82 proc.). W tym czasie kolejowe przewozy intermodalne realizowało 12 licencjonowanych przewoźników: PKP Cargo S.A., PKP LHS Sp. z o.o., DB Schenker Rail Polska S.A., Lotos Kolej Sp. z o.o., CTL Logistics Sp. z o.o., CTL Rail Sp. z o.o., Rail Polska Sp. z o.o., Polzug Intermodal Polska Sp. z o.o., Ecco Rail Sp. z o.o., Freightliner PL Sp. z o.o., Eurotrans Sp. z o.o. oraz Karpiel Sp. z o.o.
Liderzy rynku
Liderem rynku pozostaje niezmiennie spółka PKP Cargo z udziałem w rynku na poziomie 47,19 proc. pod względem przewiezionej masy i 51,55 proc. pod względem wykonanej pracy przewozowej, a na drugim miejscu jest DB Schenker Rail Polska z udziałem 21,04 proc. pod względem masy ładunków i 18,19 proc. pod względem wykonanje pracy przewozowej. DB Schenker Rail działa w Polsce pięć lat.
- Decyzja o dywersyfikacji portfela usług i wejścia w segment intermodalny była słuszna, czego dowodem jest dzisiejszy ponad 20-procentowy udział w rynku. 300-procentowy wzrost na przestrzeni dwóch lat pokazuje, że nasza oferta w zakresie transportów intermodalnych jest konkurencyjna, spełnia najwyższe standardy jakościowe oraz, co najważniejsze, wpisuje się w oczekiwania klientów, które na rynku intermodalnym są bardzo wysokie. Nadal będziemy rozwijać naszą ofertę w tym kierunku. Dzisiejszy tylko 6-procentowy udział przewozów intermodalnych w polskim rynku kolejowym, w porównaniu do 20 proc. w Europie, pokazuje jak duży jest jeszcze potencjał wzrostu w tym segmencie – mówi Marek Staszek  prezes zarządu w DB Schenker Rail Polska.
Obecnie spółka w kooperacji z DB Schenker Rail Deutschland obsługuje regularne transporty części samochodowych w kontenerach z fabryk w Niemczech i Czechach do montowni w rosyjskich miastach Kaługa i Nizny Novogrod. Potoki te łączone są na terminalu przeładunkowym w Brześciu, gdzie po przeładunku na szeroki tor, transportowane są dalej do stacji ostatecznego przeznaczenia w Rosji. Przynależność do grupy DB Schenker Rail Polska spółki DB Port Szczecin poszerza wachlarz oferowanych usług o ofertę portową i drogę morską. DB Port Szczecin z mocami przerobowymi 120 tysięcy TEU rocznie, 52 tysiącami metrów kwadratowych krytych powierzchni magazynowych oraz 200 tysiącami metrów kwadratowych powierzchni placów składowych, jest ważną częścią największego kompleksu przeładunkowego w zachodnim rejonie Bałtyku.

Więcej na temat przewozów intermodalnym w ujęciu statystycznym.
(red/źr. UTK)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.