Już ponad 10 lat trwa współpraca firmy Dachser z duńskim producentem wysokiej jakości ekspresów do kawy - Scanomat. Operator logistyczny poprzez swoją rozbudowaną sieć połączeń dostarcza te w pełni zautomatyzowane urządzenia do detalistów w całej Europie.
Dachser i Scanomat współpracują ze sobą od 2004 roku. W 2014 roku operator dostarczył 4,5 tys. przesyłek producenta. Firma sprzedaje 90 proc. swoich wyrobów poza granicami Danii, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji. Z doskonale rozbudowaną siecią połączeń składającą się 256 oddziałów własnych i 68 partnerskich, Dachser zapewnia dotarcie do wszystkich ważnych dla Scanomat regionów.
Kiedy firma Scanomat rozpoczynała działalność około 50 lat temu, mieściła się w niewielkim garażu. Dziś ta rodzinna firma jest jednym z największych producentów ekspresów do kawy przeznaczonych dla restauracji i hoteli. Wyroby Scanomat wyróżnia niezwykły design oraz nowoczesna technologia: dzięki specjalnej aplikacji, już po 45 sekundach po naciśnięciu przycisku na smartfonie lub tablecie konsument otrzymuje filiżankę kawy. Aplikacja ta pozwala także m.in. na wybór mocy kawy. Klienci Scanomat – pięciogwiazdkowe hotele i restauracje – są bardzo wymagający, również w odniesieniu do operatorów logistycznych, którzy realizują dla nich dostawy. - Utrzymujemy bardzo wysokie standardy jakości dla naszych produktów i oczekujemy, że nasi usługodawcy będą mieli tak samo poważne podejście do kwestii jakości – mówi Lisbeth Bangsgaard ze Scanomat w Danii.
Dachser odbiera towar z magazynu Scanomat w duńskim mieście Kokkedal i dostarcza go do detalistów w 46 różnych europejskich krajach. Podczas realizacji dostaw niezwykle ważne jest przestrzeganie wąskich i precyzyjnie określonych okien czasowych. Bardzo istotna jest tutaj możliwość stałego śledzenia drogi przesyłki, którą operator zapewnia w ramach narzędzia shipment control dostępnego dla klientów w aplikacji eLogistics. Na każdym etapie drogi przesyłki towar jest skanowany, dzięki czemu informacja o jego aktualnym miejscu w każdej chwili jest dostępna online. - Dla Scanomat ogromne znaczenie ma terminowa dostawa towarów. Dzięki funkcji śledzenia przesyłek w eLogistics, nasi partnerzy ze Scanomat zawsze dokładnie wiedzą, gdzie w danej chwili znajdują się ich produkty. Komunikacja z klientem, bliska współpraca zespołowa naszych kolegów z sieci europejskiej oraz zintegrowane systemy informatyczne są kluczem do sukcesu naszej współpracy z firmą Scanomat – wyjaśnia Kenneth Thestrup, kierownik sprzedaży w Dachser w Hvidovre.
Wpełni automatyczne ekspresy do kawy Scanomat zaparzają nawet 2 miliony filiżanek kawy dziennie i pół miliarda rocznie dla miłośników kawy w całej Europie.
(żr. Dachser)