DSV poinformowało o zawarciu umowy z firmą Diversey. Jak podaje DSV jest to jeden z największych kontraktów w historii firmy. W obsługę Diversey zaangażowanych jest pięć krajów, w rejonie centralnej i wschodniej Europy.
Polska, Czechy, Słowacja, Austria i Węgry – to właśnie te kraje odpowiadają za lokalną obsługę Diversey’a – firmy z branży rozwiązań czyszczących, sanitarnych i higienicznych. W 2010 r., wraz z projektem centralizacji europejskich usług logistycznych prowadzonych przez Diversey, wszystkie wspomniane kraje zaangażowały się we wspólny projekt inwestycyjny - nowy centralny hub klienta na Słowacji, o nazwie Eastpoint, który stanowi obecnie centrum operacji DSV dla Diversey.
- Kolejne etapy procesu przetargowego zaangażowały nie tylko pięć krajów, które są obecnie lokalnymi odbiorcami transportów importowych, napływających ze Słowacji, ale także wspólne siły dywizji Road i Solutions, odpowiedzialne za transport drogowy oraz magazynowanie. Napięcie rosło, wraz z kolejnymi etapami negocjacji, osiągając szczytowy poziom tuż przed ogłoszeniem przez Diversey wygranej DSV. Implementacja projektu rozpoczęła się w kwietniu 2013 r., a w Polsce we wrześniu 2013 r. Została ona poprzedzona kilkoma spotkaniami operacyjnymi z DSV Słowacja - w tym również w magazynie DSV w Senec – mówi Mariusz Wasiak, dyrektor transportu i operacji magazynowych w DSV Road.
Pierwszym krajem, w którym rozpoczęto wdrożenie nowego systemu obsługi były Węgry, po nich Austria i Polska, a w ostatniej fazie dołączyły Czechy i Słowacja. W tym czasie wszystkie lokalne zapasy magazynowe Diversey zostały przeniesione z lokalnych magazynów do nowego magazynu w Senec na Słowacji, ok. 30 km od Bratysławy. Ostatni etap implementacji centralnej obsługi został zakończony po roku, w kwietniu 2014 r. Centrum logistyczne DSV w Senec odpowiada w tej chwili za odbiór towarów klienta z fabryk oraz innych magazynów i koordynuje całość dystrybucji na obszarze Europy środkowej i wschodniej.
Dziennie obsługiwanych jest średnio 500 zamówień, a hub pracuje w tygodniu 24 godziny na dobę, zapewniając dostawy maksymalnie w ciągu dwóch dni od momentu złożenia zamówienia. Dla zapewnienia jak najsprawniejszej obsługi Klienta w biurach w Senec zatrudniani są pracownicy mówiący we wszystkich pięciu językach, niezbędnych do szybkiej obsługi lokalnych rynków, objętych projektem. Wraz z rozpoczęciem obsługi Diversey, centrum logistyczne w Senec powiększono do 14 tys. m2, oraz zwiększono liczbę pracowników ze 150 do 250 – mówi Mariusz Wasiak,.
Po scentralizowaniu obsługi, DSV było w stanie zmniejszyć zapasy magazynowe Diversey o blisko 40 proc. z poziomu 12,5 tys. palet w lokalnych magazynach do 7,5 tys. w magazynie centralnym, osiągając znaczące oszczędności kosztów. Każdego dnia z Senec wyjeżdża przynajmniej 10 ciężarówek z transportami kierowanymi do 10 centów logistycznych w Polsce, Czechach, Austrii, na Węgrzech i na Słowacji. W Polsce magazyny przeładunkowe są zlokalizowane w oddziałach DSV Road w Czeladzi, Łodzi i Ołtarzewie, a dystrybucja do polskich odbiorców ruszyła pełną parą w pierwszej połowie br. Polska należy też do największych rynków zbytu towarów Diversey.
(źr. DSV Road)