Dodaj ogłoszenie o pracy


ShipCup 3.0 | 3. Regaty Branży TSL o Puchar PISiL

W dniach 13‑16 czerwca 2013 roku odbyła się kolejna edycja Regat o Puchar Polskiej Izby Spedycji i Logistyki | ShipCup 3.0. Patronat Honorowy objęła Polska Izba Spedycji i Logistyki, a firma G.L.G. ufundowała trofea.

W czwartek 13 czerwca, po południu uczestnicy zaczęli zjeżdżać do bazy regat w Porcie PTTK Wilkasy k. Giżycka na Mazurach. Wspólna kolacja okraszona koncertem szantowym sprawiły, że u biznesowych konkurentów natychmiast zagościł dobry humor. P14 czerwca był pierwszym dniem regatowym. Do startu zgłosiło się 8 załóg. Organizatorzy zapewnili wszystkim jednakowe jachty kabinowe typu Maxus 24.

Do południa rozegrano 3 biegi regatowe. Pogoda była idealna do żeglowania: słoneczna i wietrzna. Po obiedzie aura zmieniła się i sędzia odwołał ten blok regatowy ze względu na niepewne warunki atmosferyczne. W zamian organizatorzy zaprosili uczestników na 2 godzinny rejs wokół Jeziora Niegocin repliką XIX-wiecznego statku Loewentin.

W sobotę odbyły się kolejne biegi. Do południa rozegrano 3 „śledzie” i jeden „trójkąt", przy czym jedną z „boi” stanowiła pobliska wyspa. Popołudniu wiatr był bardzo słaby przez co wyścigi regatowe wymagały od skipperów pokazania swojego kunsztu żeglarskiego. Czytanie najmniejszego powiewu i odpowiednie balastowanie jachtu decydowały o kolejności załóg na mecie.
Całość regat zabezpieczona była przez WOPR, a wieczorami przygrywały kapele szantowe.

Atmosfera panująca wśród uczestników na wodzie i po zmaganiach żeglarskich w tawernie DeZeTa była wyśmienita. Na pewno wielka w tym zasługa samych delegatów, którzy w większości znają się z poprzednich edycji ShipCup, a „nowi” natychmiast zintegrowali się z całą grupa. Organizatorzy jak co roku stanęli na wysokości zadania, aby nikomu nic nie zabrakło…

W niedzielę po śniadaniu odbyło się końcowe ogłoszenie wyników, połączone z rozdaniem unikatowych pucharów i medali przez Przewodniczącego Rady PISiL Pana Marka Tarczyńskiego. Poniżej końcowa klasyfikacja:
1. Sealand Logistics (biała bandera)
2. DB Schenker (niebieska bandera)
3. BCT Gdynia
4. Loconi Intermodal
5. Shipco Transport
6. TSLogistic
7. Sealand Logistics (ciemna bandera)
8. DB Schenker (biała bandera)

Gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom hartu ducha podczas zmagań regatowych i świetnej wspólnej zabawy.

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.