Dodaj ogłoszenie o pracy


Program GoGreen firmy DHL redukuje emisję CO2 już od pięciu lat

Pięć lat temu Deutsche Post DHL, uruchomiła program GoGreen i stała się pierwszą firmą logistyczną na świecie, która ustanowiła mierzalny cel w zakresie ochrony klimatu. Do roku 2020 Grupa zamierza zmniejszyć emisję CO2 o 30 proc. w porównaniu do poziomu wyjściowego z roku 2007. Program środowiskowy GoGreen to stały element strategii firmy, a wyniki powiązanych działań znajdują odzwierciedlenie w takich obszarach jak zmniejszenie zużycia energii, papieru i paliwa, a także inwestycje w innowacyjne technologie.

Jednocześnie DHL zapewnia klientom szeroki wybór opcji wysyłek przyjaznych dla środowiska oraz możliwości uzyskania porad w zakresie wydajności energetycznej. Z kolei klienci mogą korzystać z oszczędności CO2, aby zmniejszyć swój własny ślad węglowy. Popyt na ekologiczne produkty i usługi rośnie nieprzerwanie od lat: W 2012 r. wysłano ponad 2,4 mld przesyłek GoGreen i skompensowano dla klientów około 180 tys. ton CO2 - to około 30 proc. więcej niż w 2011 r. i ponad trzy razy tyle, co w 2009 r, kiedy w sumie wysłano 704 mln przesyłek.

W ramach Światowego Dnia Środowiska, który jest obchodzony pod auspicjami ONZ co roku 5 czerwca, pracownicy Deutsche Post DHL również w tym roku biorą udział w wielu projektach. W Chinach, Gwatemali i Stanach Zjednoczonych sadzą oni drzewa. W Niemczech niektórzy z nich podjęli świadomą decyzję, by przestać korzystać z samochodów. W Anglii pracownicy rozpoczęli "Zielony Tydzień", w trakcie którego współpracownicy będą codziennie informowani o sposobach oszczędzania energii, recyklingu oraz rozsądnego wykorzystania żywności. W Azji zgasną światła w domach towarowych, a pracownicy w Ameryce Łacińskiej wyłączą klimatyzację w ramach oszczędzania energii. Grupa powiązała wszystkie działania na rzecz środowiska i ochrony klimatu z programem GoGreen, który rozpoczął się w 2008 r. Wówczas firma zaczęła korzystać z biopaliw i ciężarówek z napędem hybrydowym. W 2010 r. wprowadzono do obsługi dostaw pierwsze samochody elektryczne. Obecnie około 8,5 tys. samochodów z floty Deutsche Post DHL korzysta z alternatywnych napędów lub przeszło modyfikacje aerodynamiczne lub związane z silnikami elektrycznymi. Od 2011 r. na nowojorskim Manhattanie jeździ w sumie 80 samochodów z napędem hybrydowym i elektrycznym, a firma właśnie ogłosiła wraz z niemieckim Ministerstwem Środowiska plan obejmujący oferowanie dostaw bez emisji dwutlenku węgla w Bonn, siedzibie firmy. W ramach tego unikalnego projektu 140 pojazdów elektrycznych zapewni dostawy listów i paczek w Bonn i okolicach o zerowej emisji dwutlenku węgla, ciche i pozwalające oszczędzić paliwo.

Firma zobowiązała się także do oszczędzania zasobów w swoich budynkach i innych obiektach: około 42 proc. całości zapotrzebowania na energię poszczególnych budynków pokrywane jest ze źródeł odnawialnych. Na przykład temperatura w centrali Grupy regulowana jest dzięki wodom podziemnym z pobliskiego Renu a zużycie energii Post Tower jest około jednej trzeciej niższa niż w przypadku konwencjonalnie zbudowanego budynku wielopiętrowego. Również oddziały firmy wykorzystują przyjazną dla środowiska technologię budowania, na przykład europejski węzeł transportowy w Lipsku. Tutaj panele słoneczne oraz blokowa elektrociepłownia wytwarzają zieloną energię.

Deutsche Post DHL szybko zmierza w kierunku osiągnięcia celu, jakim jest redukcja emisji CO2 w całej Grupie - także w zakresie usług transportowych świadczonych przez podwykonawców - o 30 proc. do roku 2020. Do roku 2012 wydajność poprawiła się o 16 proc. w porównaniu z poziomem z roku 2007. Jednakże osiągnięcie tego ambitnego celu środowiskowego do roku 2020 będzie wymagało niższych emisji CO2 u podwykonawców, którzy świadczą usługi transportowe - emisje te stanowią największą część mierzonych emisji Grupy. Z tego powodu Deutsche Post DHL nawiązało w 2012 r. współpracę z innymi wiodącymi firmami transportowymi i logistycznymi w celu wdrożenia inicjatywy pod nazwą Green Freight Europe, która została stworzona z myślą, by zwiększyć zrównoważenie transportu lądowego w Europie.

Firma oferuje swoim klientom produkty ekologiczne już od 2006 r., kiedy to w Niemczech wprowadzono GoGreen Pluspäckchen. Od 2011 r. wszystkie paczki wysyłane przez klientów prywatnych w Niemczech są bez dodatkowych kosztów wysyłane w sposób nieobciążający klimatu. Na świecie klienci DHL Express w ponad 60 krajach korzystają z usług o zerowej emisji dwutlenku węgla. W 2010 r. DHL Global Forwarding wprowadziło raporty CO2, które zawierają obecnie także konkretne rozwiązania pozwalające zoptymalizować łańcuch dostaw klientów.

Deutsche Post DHL już od siedmiu lat oblicza swój ślad węglowy. W 2009 r. wprowadziło także w całej Grupie system księgowania i kontroli węgla, który został zintegrowany z działem księgowości. To pozwala budować precyzyjne zestawienia dotyczące emisji CO2, dzięki czemu można wprowadzić usprawnienia w zachowaniu kierowców i planowaniu tras - co z kolei pozwala osiągnąć cel na 2020 r.

(źr. DHl Express)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.