Dodaj ogłoszenie o pracy


Co nowego na rynku e-commerce i KEP?

Deutsche Post testuje skrzynki do odbioru towarów w domach - w celu przyspieszenia dostawy żywności oraz produktów FMCG, narodowy operator pocztowy w Niemczech ogłosił, że przetestuje zabezpieczone skrzynki, za pomocą których możliwa będzie dostawa towarów nawet w przypadku, gdy klienta nie będzie w domu. Urządzenia zostaną zainstalowane w domach konsumentów na terenie Bonn. Rozwiązanie to ma wyrównać straty wynikające ze spadku popytu na tradycyjne listy. Według Lawrence’a Rosen, dyrektora finansowego Deutsche Post, firma usprawni także swoje centrum obsługi. Jak donosi magazyn Bloomberg, spółka chce w ten sposób przyspieszyć dostarczanie przesyłek oraz rozszerzyć działalność dzięki współpracy z największymi sieciami handlowymi. Rosen dostrzega szybki rozwój handlu internetowego w obszarze produktów spożywczych w Niemczech. Uważa, że będzie to dynamiczny i perspektywiczny biznes.

- Kolejni narodowi operatorzy testują rozwiązania paczkomatowe lub zbliżone do nich – ostatnio takie testy uruchomiła Austrian Post. To tylko potwierdza nieunikniony model dla rynku dostarczania przesyłek, zwłaszcza w obszarze e-commerce, jakim jest odbiór przesyłki w miejscu i czasie wybranym przez konsumenta. Naszym zdaniem żadne dotychczas próbowane rozwiązanie nie jest w stanie dorównać Paczkomatom InPost – nie tylko pod względem wygody i dostępności w trybie 24/7, ale również efektywności kosztowej. Paczkomaty InPost mają najniższy na świecie wskaźnik zwrotów nieodebranych paczek, który wynosi zaledwie 0,02 proc.! – komentuje Rafał Brzoska.

W eBay "Click and Collect" - serwis aukcyjny eBay uruchamia usługę, która pozwoli klientom odbieranie zamówionych na eBay towarów z placówek handlowych w Wielkiej Brytanii. Klienci, którzy dokonają zakupu na eBay, będą mogli odbierać zamówienia z ich sklepów, tak jak w przypadku zakupów bezpośrednio na stronie internetowej sprzedawcy. Ogłoszenie przez eBay nowej usługi Click and Collect zostało poprzedzone testami, jednak serwis aukcyjny nie potwierdził jeszcze daty oficjalnego wdrożenia usługi, ani nie wskazał sprzedawców, którzy będą nią objęci.

- To kolejny gigant handlu internetowego, który obudził się i zauważył trendy na rynku e-commerce – a teraz stara się nadrobić stracony czas. Amazon także niedawno rozpoczął testy paczkomatów, podczas gdy Grupa Integer.pl dysponuje już sprawdzoną i doskonale działającą siecią Paczkomatów InPost w Polsce, Czechach, Rosji i na Słowacji, a ostatnio uruchomiła ją także w Wielkiej Brytanii, gdzie rozstawimy 2000 maszyn. To tylko pokazuje przepaść, jaka dzieli operatorów logistycznych i e-commerce w porównaniu do Grupy Integer.pl – podczas gdy inni gracze dopiero testują rozwiązania, my dysponujemy funkcjonalną siecią, która jest gotowa na przyjęcie ruchu nawet od takich gigantów jak eBay czy Amazon – mówi Rafał Brzoska.

e-commers siłą niemieckiej gospodarki - I kwartał 2013 roku: 8,7 mld euro przychodów ze sprzedaży w sektorze e-commerce w Niemczech. W okresie od stycznia do marca 2013 roku niemiecki sektor zamówień online i handlu wysyłkowego osiągnął sprzedaż na poziomie 10,684 mld euro (w porównaniu do 8,95 mld euro osiągniętych w I kwartale 2012 roku). Oznacza to wzrost o 15 proc. Aż 8,707 mld euro zostało wygenerowane przez kanał e-commerce, co stanowiło 81,5 proc. sprzedaży w całym sektorze (w porównaniu do 6,34 mld euro przychodów ze sprzedaży i 70,8 proc. udziału handlu internetowego w I kwartale 2012 roku). Jest to przede wszystkim wynikiem imponującego wzrostu na rynku e-commerce – w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku, sprzedaż online w Niemczech była wyższa o 37,3 proc.
- Dane napływające z rynku niemieckiego są bardzo optymistyczne. Sprzedaż online rośnie w niesłychanym tempie - prawie 40 proc. rok do roku! Zwłaszcza, że rynek niemiecki należy – obok Wielkiej Brytanii – do jednych z najbardziej dojrzałych w Europie. To doskonały prognostyk dla całego e-commerce na 2013 rok – podsumowuje Rafał Brzoska.
(źr. opr. na podst. inf. Integer.pl)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.