Deutsche Post DHL, opublikował Raport o Społecznej Odpowiedzialności Biznesu 2012. Raport obejmuje podstawowe programy "Living Responsibility" – GoGreen, GoHelp i GoTeach – oraz problemy i tematy związane z zasobami ludzkimi oraz zdrowiem w ramach Grupy. W 2012 r. Od czasu uruchomienia programu GoGreen w 2008 r. DP DHL osiągnęła poprawę w zakresie niskoemisyjności wynoszącą 16 proc.
Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu 2012 r. dokumentuje sposób, w jaki firma odpowiada na wyzwania związane ze zmianami demograficznymi. Raport przedstawia również najnowsze osiągnięcia w najważniejszych programach dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu – GoGreen, GoHelp i GoTeach. W 2012 r. Grupa współpracowała ze swoimi partnerami Teach For All i SOS Wioski Dziecięce w 13 krajach. W zeszłym roku nawiązała trzy nowe partnerstwa z SOS Wioski Dziecięce w Meksyku, Ghanie i Kenii. Działania Grupy dotyczące zarządzania katastrofami skupiały się w 2012 r. głównie na prewencji. Eksperci ds. logistyki powietrznej Deutsche Post DHL we współpracy z Programem Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) przeprowadzili warsztaty „Lotniska gotowe na katastrofę” (Get Airports Ready for Disaster – GARD) w Libanie, Indonezji i Turcji. Zespoły Reagowania Kryzysowego (DRT), które zapewniają usługi logistyczne na lotniskach po klęskach żywiołowych, zostały wykorzystane w 2012 r. dwukrotnie – w Gwatemali i na Filipinach.
Ochrona środowiska
Dzięki wprowadzeniu programu GoGreen w 2008 r. Deutsche Post DHL stała się pierwszym dostawcą usług logistycznych, który opracował wymierny cel ochrony klimatu. W tym roku przypada piąta rocznica uruchomienia programu, który skupia się na optymalizacji flot i sieci, poprawie wydajności energetycznej budynków i zakładów, używaniu innowacyjnych technologii, angażowaniu podwykonawców oraz klientów w działania środowiskowe Grupy. Tylko w 2012 r. 2,41 miliarda przesyłek zostało wysłanych dzięki usłudze GoGreen – neutralnych z punktu widzenia emisji dwutlenku węgla – to więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Ponadto Grupa opracowała własny projekt ochrony klimatu w afrykańskim Lesotho. Projekt Gold Standard otrzymał aprobatę Narodów Zjednoczonych. W ramach trwających prac nad unowocześnieniem floty, która obejmuje ok. 80 tys. pojazdów, Grupa wprowadziła już 8,5 tys. pojazdów z innowacyjną technologią i innowacyjnym napędem. W zeszłym roku Deutsche Post DHL zaprezentowała pierwszy dostawczy pojazd z napędem elektrycznym zaprojektowany specjalnie, aby spełniać potrzeby Grupy – "Streetscooter" – który zostanie wprowadzony w tym roku w ramach programu pilotażowego.
Pracownicy
Grupa DHL zatrudnia 475 tys. pracowników w 220 krajach i terytoriach, co czyni z niej jednego z największych pracodawców na całym świecie. Podejmowane są specjalne działania na rzecz promowania różnorodności wśród pracowników i spełniania ich różnorodnych potrzeb. Grupa odpowiada na wyzwania związane ze zmianami demograficznymi, wykorzystując strategiczne zarządzanie talentami. Firma wspiera również wolontariat swoich pracowników przez Fundusz Living Responsibility i Światowy Dzień Wolontariatu. W zeszłym roku ponad 62 tys. pracowników zaangażowało się w ponad 1000 projektów związanych z wolontariatem.
Edukacja
Międzynarodowa współpraca z Teach For All i SOS Wioski Dziecięce to dodatkowe przykłady zaangażowania pracowników. W ramach tych programów w 2012 r. około 2 tys. pracowników zaangażowało się m.in. w pomoc w poszukiwaniu miejsc pracy poprzez prowadzenie kursów IT, występując w roli mentorów lub w organizowanie wolnego czasu. Dzięki wsparciu finansowemu DHL, sieć Teach For All składa się obecnie z 26 niezależnych Krajowych Organizacji Partnerskich, które pracują lokalnie, aby poprawić warunki edukacyjne i możliwość zatrudnienia. W ubiegłym roku Grupa nawiązała trzy nowe partnerstwa z SOS Wioski Dziecięce w Meksyku, Ghanie i Kenii.
Zarządzanie katastrofami
W ramach programu GoHelp Grupa Deutsche Post DHL przeprowadziła w 2012 r. trzy warsztaty „Lotnisko gotowe na katastrofę" (GARD) na różnych lotniskach. Program GARD angażuje ekspertów ds. logistyki powietrznej z DP DHL we współpracę z Programem Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), aby przygotować pracowników lotnisk i rządowe organy zarządzania sytuacjami kryzysowymi na wyzwania logistyczne związane z reagowaniem kryzysowym. GARD obejmuje również ocenę ryzyka na lotniskach w regionach narażonych na katastrofę. W 2012 r. eksperci DHL byli aktywni w Libanie, Turcji i Indonezji.
60 pracowników-wolontariuszy, wchodzących w skład Zespołów Reagowania Kryzysowego (DRT) Grupy, które zapewniają usługi logistyczne na lotniskach dotkniętych katastrofą, zostało skierowanych do Gwatemali i na Filipiny, gdzie zajmowali się 70 tonami dostaw w ramach pomocy humanitarnej.
(źr. DHL Express Poland)