Dodaj ogłoszenie o pracy


Beata Krawczyk "Kobietą w Logistyce 2012"

Tytuł "Kobieta w Logistyce" przyznawany jest co roku przez portal Pracujwlogistyce.pl w ramach cyklu wydawniczego "Kobiety w Logistyce", w którym portal Pracujwlogistyce.pl przedstawia osobowości kobiece, ciekawe postaci z polskiego świata logistyki. Statuetka "Kobiety w Logistyce" wręczana jest podczas Forum Kobiet w Logistyce, konferencji dedykowanej managerkom pracującym zarówno po stronie dostawcy, jak i odbiorcy usług logistycznych.

Tegoroczne wyróżnienie i tytuł "Kobieta w Logistyce 2012" przyznano p. Beacie Krawczyk, dyrektor zarządzającej trzema spółkami TSL: WIM Bosman Polska, H&S Transport oraz Mainfreight.

Beata Krawczyk ukończyła finanse i bankowość, a karierę zawodową rozpoczęła w biurze prawno - księgowym i jak sama mówi do logistyki trafiła przez przypadek "- Firma doradcza, w której pracowałam obsługiwała rynek TSL, a wśród jej klientów były takie firmy jak P&O i H&S Transport. Znalazłam się w zespole obsługującym te przedsiębiorstwa i tak zaczęłam poznawać logistykę" - mówiła Beata Krawczyk w rozmowie z Pracujwlogistyce.pl. Kiedy została przyjęta na aplikację na biegłego rewidenta, stwierdziła, że nie nadaje się na księgowego, bo nie lubi spokoju i siedzenia za biurkiem. Zafascynowała ją logistyka, w której jest ciągły ruch. Los zadecydował za nią, bo niespodziewanie otrzymała propozycję pracy w firmie H&S Transport, która na początku lat 2000  dopiero co wchodziła na polski rynek. Zaproponowano jej zarządzanie tą firmą i jej rozwój. Przyjęła to wyzwanie, bo jak powiedziała "- Nie ma rzeczy niemożliwych, a jedyne co mnie zatrzymuje przed działaniem to bezpieczeństwo i zdrowie ludzi."
 
Przyznaje, że początki były dosyć trudne, przechodząc do logistyki  z biura prawnego, gdzie za faux pas uznawane było przyjście do pracy bez marynarki, nagle musiała wejść w środowisko kierowców, którzy mają swój własny język, własne przyzwyczajenia i trzeba przyjąć zupełnie inny styl zarządzania. "- Przełamałam się i nauczyłam się twardego zarządzania. Po drodze skończyłam też logistykę na Koźmińskim i poznałam specyfikę całych łańcuchów dostaw" - mówiła podczas wywiadu z Pracujwlogistyce.pl.
 
Jej zaangażowanie i charyzma przynosiły kolejne sukcesy, a praca w logistyce dawała jej coraz większą satysfakcję. Dynamicznie rozwijała firmę H&S Transport, wdrożyła ISO i to bez zewnętrznych konsultantów, tylko siłami całego zespołu, wzmacniając organizację firmy na  polskim rynku. Cały czas rozbudowywała firmę, a po wejściu Polski do Unii Europejskiej otrzymała propozycję wprowadzeniu kolejnej firmy do Polski - Wim Bosman, jednego z największych przewoźników drogowych w Europie (ponad 1,7 tys. pojazdów). Obie spółki H&S oraz Wim Bosman współpracują ze sobą. W roku 2011 do grupy tych przedsiębiorstw dołączyła kolejna firma - nowozelandzka grupa Mainfreight, której wprowadzenie na polski rynek również powierzono p. Beacie Krawczyk, i tak dzisiaj zarządza trzema spółkami z branży TSL - Wim Bosman, H&S Transport i Mainfreight Polska.
-  W roku 2010 Wim Bosman postanowił odsprzedać udziały swojej firmy dla nowozelandzkiego globalnego spedytora Mainfreight, którego również spółkę zakładałam w Polsce i którą również zarządzam. Dodam, że w między czasie otwierałam i zarządzałam też oddziałem H&S w Rosji, co zajęło mi półtora  roku i było sporym wyzwaniem. Obecnie takim wyzwaniem jest wprowadzenie firmy Mainfreight do krajów Europy Wschodniej - mówi Beata Krawczyk.
 
Praca dla trzech firm pochłania niemalże do reszty, ale p. Beata Krawczyk znajduje też czas na życie rodzinne i realizację swoich pasji, wśród których jest taniec. "- Kiedyś tańczyłam sportowo, obecnie nie uczęszczam już na regularne treningi, ale nadal kocham taniec i kiedy tylko mogę ćwiczę." Jeździ też konno, na nartach, uprawia nording walking oraz interesuje się literaturą faktu.
 
Zapytana o to, jeśli nie logistyka, to co by to było, odpowiada - "Agroturystyka, malwy i spokój.... chociaż? chyba nie nadaję się do osiadłego trybu życia, więc jednak pozostanę przy logistyce."
 
Pani Beacie Krawczyk serdecznie gratulujemy!
 
O wyróżnieniu "Kobieta w logistyce roku ..."
Wyróżnienie "Kobieta w Logistyce 2012" przyznawane jest przez Kapitułę, którą powołuje redakcja Pracujwlogistyce.pl. Wybór składał się z jednego etapu, podczas którego członkowie Kapituły (w tym roku w skład, której weszli: Agnieszka Bilińska CEO Vital Voices Poland, prof. Halina Brdulak z SGH, Dariusz Ambroziak partner zarządzający Instytutem im. Karola Gaussa, Anna Galewska project manager Pracujwlogistyce.pl oraz Beata Trochymiak wydawca/redaktor portalu Pracujwlogistyce.pl) wytypowali po trzy Kandydatki, którym przyznali miejsca od 1 do 3, a każde miejsce było punktowane od 3 do 1 pkt. Po podsumowaniu liczby przyznanych punktów Kandydatkom, tytuł "Kobiety w Logistyce 2012" przyznano tej, która uzyskała największą liczbę punktów. Dokonując wyboru Kapituła oceniała i brała pod uwagę kryteria: ścieżkę kariery; podejmowanie nowych wzywań/rozwój zawodowy; sukcesy zawodowe; pasję do zawodu i work-life-balance.
 
Celem wyróżnienia "Kobieta w Logistyce roku ...." jest promowanie Kobiet pracujących w szeroko rozumianej logistyce, prezentacja ich dorobku zawodowego i zaangażowania w rozwój branży oraz uhonorowanie ich sukcesów.
 
Opr. Beata Trochymiak
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.